printlogo


کد خبر: 203140تاریخ: 1397/9/22 00:00
گام بلند دیگری در پروژه پوچتینو و اسپرز

آدام بیت: «من خوشبینم و ما باید با همین روحیه بازی کنیم». شاگردان موریسیو پوچتینو به حرف مربی‌شان گوش دادند و در نوکمپ با روحیه و رویکردی مثبت بازی کردند تا با یک تساوی مقابل بارسلونا و به لطف ناتوانی اینتر در شکست دادن آیندهوون در سن‌سیرو، به دور حذفی چمپیونزلیگ صعود کنند.
پوچتینو اما بعد از سوت پایان، نظر واقعی‌اش پیش از شروع این بازی بزرگ برای اسپرز را بیان کرد: «این یک ماموریت غیرممکن بود. بعد از بازی با آیندهوون دیگر هیچ‌کس باور به صعود ما نداشت اما ما صعود کردیم و حالا در دور یک هشتم نهایی هستیم».
پوچتینو در راه این صعود بزرگ اما حتی یک لحظه هم دست از اصول و عقایدش برنداشت و رو به محافظه‌کاری منفی نیاورد. او «کایل واکرپیترز» جوان و کم‌تجربه را در دفاع راست از ابتدا به زمین فرستاد و پیش از شروع بازی از این تصمیم خودش چنین دفاع کرد: «باید به بازیکنان جوان اعتماد کرد و به آنها باور داشت. بازی در نوکمپ از او بازیکنی قوی‌تر می‌سازد اما مهم‌ترین مساله اینجاست که هر اتفاقی هم که در این بازی رخ دهد ما به کایل اعتماد داریم. او در بلندمدت بازیکن موفقی برای این باشگاه خواهد شد». با اینکه واکر روی گلی که عثمان دمبله زد مقصر بود اما نمایش کلی او در زمین جوابی به اعتماد مربی‌اش بود. واکر مثل «دنی رز» در دفاع چپ، در تمام دقایقی که در زمین بود مدام طول زمین را طی می‌کرد تا به تیمش قدرت هجومی بیشتری بدهد. تصمیمات شجاعانه پوچتینو در این بازی اما فقط به استفاده از واکر محدود نشد. مربی سابق اسپانیول در نیمه دوم جدال حیاتی برابر بارسلونا لوکاس مورا، اریک لاملا و فرناندو یورنته را به جای هونگ مین سون، خود واکر و هری وینکس به زمین فرستاد. بدین ترتیب دله علی و کریسیتین اریکسن نقش هافبک‌های دفاعی را به خودشان گرفتند، موسی سیسوکو به دفاع راست منتقل شد و لاملا و مورا و یورنته به هری کین در خط حمله اضافه شدند. شاید ترکیب اصلی بارسلونا در این بازی نبود اما واقعا تیمی که لیونل مسی را در نیم ساعت آخر در زمین دارد و قیمت فقط 2 بازیکنش، دمبله و فیلیپه کوتینیو، روی هم بالای 250 میلیون پوند است، چقدر می‌تواند ضعیف محسوب شود؟ نمایش تاتنهام در نیمه دوم به قدری چشمگیر بود که بارسا حتی اجازه زدن یک ضربه درون چارچوب میهمانش پیدا نکرد. شاگردان پوچتینو حتی در نوکمپ مالکیت توپ بیشتری هم نسبت به میزبان نامدارشان داشتند.
جاه‌طلبی، شجاعت و ذهنیت مثبت اسپرز در نهایت نتیجه داد و گل تساوی‌بخش لوکاس به معنای صعود آنها به دور بعدی بود. شاید برخی بگویند این صعود اتفاقا شانس جام گرفتن تاتنهام در این فصل را کمتر کرد، چرا که حضور آنها در یوروپا لیگ فرصت منطقی‌تری برای یک قهرمانی اروپایی برای‌شان فراهم می‌کرد اما این پروژه پوچتینو و اسپرز، راهی نیست که با یک قهرمانی درجه دوی اروپایی و با یک جام اتحادیه در انگلیس به پایان خودش برسد.
تاتنهام این فصل برای سومین‌بار پیاپی با «پوچ» پا به چمپیونز لیگ گذاشت و برای دومین‌بار پشت هم به دور حذفی صعود کرد. «وقتی خوشحالی بازیکنان و اعضای کادر فنی را بعد از پایان بازی می‌بینید به این نتیجه می‌رسید که بعد از 4 سال و نیم اینجا یک اتفاق ویژه‌ای رخ داده». این تعریف خود پوچتینو از جایی بود که تیمش در حال حاضر در آن قرار دارد. چنین بازی بزرگی با چنین نمایش بزرگی، لایق چنین تعریفی هم بود.


«ایرج عرب» سرپرست باشگاه پرسپولیس شد
با حکم وزیر ورزش و جوانان، ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس شد.
به گزارش ایسنا، در حکم سلطانی‌فر خطاب به عرب آمده است:
«جناب آقای ایرج عرب
با تشکر از زحمات موثر و مفید آقای حمید گرشاسبی که منجر به کسب نتایج درخشان
به همراه تیم پرسپولیس شد و در اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، به عنوان سرپرست شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس منصوب می‌شوید».


Page Generated in 0/0064 sec