printlogo


کد خبر: 203145تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

بررسی دلایل اعتراض جلیقه‌زردها در «۳۶۰ درجه»
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی «۳۶۰ درجه» به ماجرای اعتراضات سراسری در فرانسه و اوضاع بحرانی در این کشور می‌پردازد. به ‌گزارش «وطن‌امروز»، در هفته‌های اخیر، فرانسه شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده و تظاهرات سراسری در این کشور اروپایی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و افزایش قیمت سوخت، به چالش بزرگی برای امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور این کشور تبدیل شده است. مکرون معترضان را تهدید کرده بود که مصوبه دولت برای افزایش مالیات سوخت لغو نمی‌شود و معترضان را سرکوب می‌کند. این قسمت از برنامه «۳۶۰ درجه» به بررسی ابعاد این اعتراضات پرداخته و دلایل آن را زیر ذره‌بین می‌برد. «۳۶۰ درجه» مجموعه مستندهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که با توجه به اتفاقات و سوژه‌های مهم هر هفته با تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدهادی نعمت‌اللهی، جمعه‌ها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

تیزر مستند پرحاشیه «قدیس» منتشر شد
تیزر مستند «قدیس» در نقد و تحلیل جایگاه «احمد شاملو» در ادبیات و سیاست ایرانِ معاصر، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «حسین لامعی» منتشر شد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند پرتره‌ای با موضوع احمد شاملو با نگاهی متفاوت به زندگی این شاعر، توسط حسین لامعی، روزنامه‌نگار و مستندساز تهیه و تولید شده است. این فیلم که «قدیس» نام دارد در ۵ اپیزود به جنبه‌‌های مختلف زندگی شاملو از سخنرانی‌ها و شاعری تا فعالیت‌‌های سیاسی و فیلمنامه‌نویسی و ازدواج‌هایش می‌پردازد. در مستند «قدیس» نظرات شاعران و افرادی همچون نیما یوشیج، نجف دریابندری، رضا براهنی، فروغ فرخزاد، احسان نراقی، شفیعی کدکنی، یوسفعلی میرشکاک و محمدرضا شجریان پیرامون احمد شاملو مرور شده است که چهره جنجالی و ناشناخته دیگری از این شاعر معاصر به مخاطب معرفی می‌کند. این مستند پرحاشیه که تولیدش 2 سال به طول انجامید بزودی رونمایی خواهد شد و اکران‌های دانشگاهی و پخش خود را آغاز می‌کند.


انتصاب اعضای هیأت علمی سیزدهمین جشنواره شعر فجر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد. به‌گزارش فارس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر را منصوب کرد. سیدعباس صالحی در احکام جداگانه‌ای، جعفر ابراهیمی، عباس احمدی، بهزاد خواجات، حکیمه دبیران، محمد سلمانی، محمدکاظم کاظمی، جواد محقق و سیدعلی میرافضلی را به عنوان اعضای هیات علمی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب کرد. یادآور می‌شود، پیش از این نیز در حکمی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن ساکی به عنوان دبیر علمی و مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر منصوب شده بودند.


سری جدید «پرسمان»  روی آنتن شبکه قرآن
فصل جدید برنامه گفت‌وگومحور «پرسمان» با موضوعات و رویکرد جدید روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. به گزارش فارس، فصل جدید برنامه گفت‌وگومحور «پرسمان» با حضور کارشناسان جدید و موضوعات متفاوت از هفته آینده روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود. پرسمان شنبه‌ها با موضوع مبانی احکام و کارشناسی وحیدپور، یکشنبه‌ها با موضوع اعتقادی و کارشناسی مصطفی‌پور، دوشنبه‌ها با موضوع معارف و اخلاق با حضور میرباقری، سه‌شنبه‌ها با موضوع حکومت اسلامی در عصر غیبت با کارشناسی مهاجرنیا، چهارشنبه‌ها با موضوع سیاست در قرآن با کارشناسی لک‌زایی و پنجشنبه‌ها با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی با حضور منصوری تقدیم علاقه‌مندان خواهد شد. این برنامه با اجرای علیرضا قوامی و مهیار عبداللهی همه روزه به غیر از جمعه‌ها از ساعت 21:30 از این شبکه پخش می‌شود.


Page Generated in 0/0068 sec