printlogo


کد خبر: 203160تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

با موافقت هیأت وزیران «محسنی بندپی» استاندار تهران شد
انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست سازمان تامین اجتماعی به عنوان استاندار تهران انتخاب شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه دیروز هیات دولت با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت هیات وزیران، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست تامین اجتماعی به عنوان استاندار تهران انتخاب و معرفی شد. انوشیروان محسنی‌بندپی (متولد ۱۳۳۵ در نوشهر) پیش از این سرپرست سازمان تامین اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور بوده است. وی مدتی نیز معاون سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دومین مدیرعامل بیمه سلامت کشور بود. محسنی‌بندپی در 3 دوره ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی نماینده انتخابیه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت بود. محسنی‌بندپی همچنین بعد از استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی از تاریخ 20 مردادماه امسال تا 5 آبان‌ماه  به عنوان سرپرست این وزارتخانه مشغول به کار بود.

آغاز بهره‌برداری  از دوچرخه‌های اشتراکی
مجری طرح دوچرخه‌های اشتراکی در شهرداری تهران گفت: 500 دوچرخه اشتراکی در سطح منطقه 2 مستقر شد تا شهروندان از آنها استفاده کنند.
حسین قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام این خبر که 500 دوچرخه اشتراکی در سطح منطقه 2 مستقر شد تا شهروندان از آنها استفاده کنند، گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش آلودگی هوا و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه پاک است. مجری طرح دوچرخه‌های اشتراکی تصریح کرد: شهروندان برای استفاده از این دوچرخه‌ها ابتدا باید نرم‌افزار بی‌دود را نصب کنند و با واریز 159 هزار تومان به عنوان ودیعه، مجاز به استفاده از این دوچرخه‌ها شوند. وی با بیان اینکه شهروندان هر زمانی که بخواهند می‌توانند این مبلغ را پس بگیرند، گفت: علاوه بر این شهروندان به ازای هر نیم ساعت استفاده از دوچرخه باید 1500 تومان پرداخت کنند. قاسمی با بیان اینکه پارکینگ‌های دوچرخه‌های اشتراکی در سطح منطقه 6 هم مستقر شده‌اند، گفت:‌ سه‌شنبه هفته آینده پروژه دوچرخه‌های اشتراکی با حضور حناچی شهردار تهران و پورسیدآقایی معاون ترافیک شهردار به صورت رسمی افتتاح خواهد شد و شهروندان می‌توانند در سطح مناطق 2 و 6 شهرداری تهران از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.


همکاری نکردن اتحادیه‌ها با تعزیرات!
قاضی شعبه ۴۱ تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه بسیاری از اتحادیه‌ها با تعزیرات همکاری نمی‌کنند، گفت: چرا اتحادیه‌ها هیچ گزارش تخلفی از اصناف زیرنظر خود به تعزیرات حکومتی نمی‌دهند.
به گزارش تسنیم، با بالا گرفتن شکایات شهروندان از برخی طباخی‌های تهران به دلیل گران‌فروشی،‌ تیمی متشکل از مدیران تعزیرات استان تهران به همراه کارشناسان بهداشت،‌ به بررسی تعدادی از طباخی‌های تهران و رسیدگی به شکایات از طباخی‌های موردنظر پرداختند.
 امید شهرآبادی، قاضی شعبه 41 تعزیرات حکومتی استان تهران در جریان این گشت، ضمن انتقاد از این موضوع که بازرسان اتحادیه مربوط در گشت‌ حضور ندارند، گفت: اتحادیه، نخستین سازمانی است که قانون، وظیفه نظارت بر اصناف را برعهده آن گذاشته است اما متأسفانه بسیاری از اتحادیه‌ها با تعزیرات حکومتی همکاری نمی‌کنند. وی گفت: پرسشی اساسی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا اتحادیه‌ها  هیچ گزارش تخلفی از اصناف زیرنظر خود به تعزیرات حکومتی نمی‌دهند؟ وظیفه اتحادیه مگر قیمت‌گذاری و نظارت نیست؟ در این‌باره اتحادیه می‌گوید ما قیمت نداریم، وقتی اتحادیه که سرمنشأ است می‌گوید قیمت نداریم، معلوم است نتیجه آن به آشفتگی بازار منتهی می‌شود.


Page Generated in 0/0142 sec