printlogo


کد خبر: 203165تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

 قرارگاه خاتم ‌ مسکن‌ مهر را تکمیل می‌کند
در جلسه مدیرعامل شرکت عمران پردیس و معین ویژه این شرکت با مدیرعامل گروه مهندسی سپاسد، قرارداد هزار میلیارد تومانی برای ایجاد زیرساخت‌ها، آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن‌مهر نهایی شد. این قرارداد مشارکتی شامل احداث یک پل به طول 64 متر و دارای 2 عرشه به ارتفاع مفید حداقل 60/5 متر، احداث 6 کیلومتر رمپ و لوپ و احداث مسیر اصلی 45 متر به طول 1310 متر است که با حجم عملیات خاکبرداری حداقل 500 هزار متر مکعبی همراه خواهد بود؛ پروژه‌ای بزرگ که تحولی عظیم در ایجاد زیرساخت‌ها، آماده‌سازی و محوطه‌سازی مسکن‌مهر در پردیس خواهد بود. در همین حال قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در طرح مسکن‌مهر گفت: به‌رغم اتمام کار ساخت ۲۶۶ هزار واحد مسکن‌مهر به لحاظ نداشتن زیرساخت‌های لازم هنوز امکان تحویل آنها فراهم نشده است. احمد اصغری‌مهرآبادی تعداد واحدهایی را که ساخت آنها به پایان رسیده یک میلیون و ۹۸۳ هزار واحد، تعداد واحدهای تحویل داده شده به متقاضیان را یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد و واحدهای تحویل داده نشده را ۲۶۶ هزار واحد اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است، اضافه کرد: تعداد کل واحدهای مسکن‌مهر کشور ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که تاکنون تعداد یک میلیون و ۷۱۷ هزار واحد تکمیل و تحویل شده و یک میلیون و ۶۷۳ هزار واحد به مرحله فروش اقساط شهری رسیده‌ است.


سکه ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان طلا و جواهر با بیان اینکه با توجه به کاهش قیمت ارز احتمال کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بازهم وجود دارد، گفت: سکه هم‌اکنون ۳میلیون و ۵۵۰هزار تومان شده است. آیت محمدولی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه اظهار داشت: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه کاهشی بوده که یکی از دلایل عمده آن، ریزش قیمت ارز است. وی در پاسخ به اینکه آیا مانند بازار ارز، در بازار طلا و سکه نیز فروشنده‌ها زیاد شده‌اند؟ تصریح کرد: الان کسانی که در قیمت‌های بالا خرید داشته‌اند نسبت به فروش طلا و سکه اقدام می‌کنند که بیشتر دچار ضرر و زیان نشوند. به گفته محمدولی، قیمت هر مثقال طلا در بازار یک میلیون و 343 هزار تومان شده که نسبت به 2 روز قبل 70-60 هزار تومان کاهش یافته است، همچنین هر گرم طلای 18 عیار هم 310 هزار تومان شده که نسبت به 2 روز قبل 30 هزار تومان کاهشی بوده است. گفتنی است دیروز قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 3‌میلیون و 550 هزار تومان، سکه طرح قدیم 3‌میلیون و 400 هزار تومان، نیم‌سکه یک میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 35 هزار تومان و سکه گرمی 640 هزار تومان بود.

دلار در بازار 9900 تومان شد
ریزش شدید نرخ ارز در روزهای اخیر موجب تشکیل صف‌های طولانی معامله دلار مقابل صرافی‌های بانکی شده است. به گزارش تسنیم، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز که از چند روز قبل شدت گرفته موجب شد تا دیروز بار دیگر دلار وارد کانال 9 هزار تومان شود. فعالان بازار می‌گویند: خرید و فروش الان در خیابان فردوسی و در بازار آزاد خیلی کم انجام می‌شود. علت مراجعه مردم به صرافی‌های دولتی به‌جای دلال‌ها و صرافی‌های آزاد این است که هم‌اکنون قیمت خرید دلار در صرافی‌های دولتی بالاتر از بازار آزاد است و از همین رو مردم می‌توانند ارزهای خود را با ارائه کارت ملی به این صرافی‌ها با قیمت 10 هزار و 50 تومان بفروشند. فعالان بازار بر این باورند بانک مرکزی توانسته با کنترل کامل و کاهشی کردن سیر بازار ارز، فروشندگان دلار را به‌سمت خود جذب کند و از این طریق احتمالاً حجم زیادی از دلارهای خانگی در اختیار بانک مرکزی قرار خواهد گرفت. گفتنی است روز گذشته در صرافی‌های دولتی، دلار با افت 400 تومانی 10100 تومان، یورو با 300 تومان کاهش 11900 تومان و درهم با افت 100 تومانی 2800 تومان به فروش رسید. قیمت اونس در بازار جهانی طلا با یک دلار و 29 سنت افزایش 1244 دلار و 21 سنت درج شد.


Page Generated in 0/0068 sec