printlogo


کد خبر: 203168تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

شایسته نیست نمایندگان در مجلس به امور دیگر بپردازند
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از نابسامانی‌های مختلف داخلی و خارجی گفت: اگر این نظام با همه کارشکنی دشمنان پابرجا مانده است، به برکت خون شهدا و جان‌فشانی نیروهای انقلابی و حزب‌الله است. به گزارش فارس، آیت‌الله جنتی در ابتدای جلسه دیروز این شورا ضمن برشمردن برخی شرارت‌های استکبار بویژه آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود گفت: علت نابسامانی اوضاع کشور باید بررسی شود تا صلاح بر فساد در همه زمینه‌ها غلبه پیدا کند که متأسفانه الان وضعیت مطلوب نیست. دبیر شورای نگهبان با تأکید بر افزایش تولید در کشور تصریح کرد: با وجود اینکه همه اذعان دارند برای گذر از شرایط کنونی باید تولید را رونق داد اما آیا دولت توانسته شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند که سرمایه‌گذار بتواند با اطمینان امور تولید خود را به انجام برساند؟ متأسفانه با توجه به اخبار رسیده، موانع زیادی در زمینه تولید هست که دولت باید جداً و مؤکداً برای رفع آنها همت کند. دبیر شورای نگهبان بر ضرورت توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به شأن و جایگاه خود و همچنین رسالتی که بر عهده ایشان است، تأکید کرد و گفت: شایسته نماینده مردم نیست در مجلس که محل قانونگذاری و برنامه‌ریزی برای حل مشکلات کشور است، به امور دیگر بپردازد.

الحاق ایران به FATF مشکلات بانک‌ها را حل نخواهد کرد
جانشین دبیر مجمع‌تشخیص ‌مصلحت‌نظام با تأکید بر اینکه درباره محدودیت‌های ایران در پیوستن به کنوانسیون‌های اف‌ای‌تی‌اف. 2 محدودیت وجود دارد، گفت: «الحاق ایران به این کنوانسیون‌ها، به چند دلیل مشکلات بانک‌ها را حل نخواهد کرد؛ دلیل اول، تحریم‌های چرخه دلار مربوط به سال 2008 است که جزو تحریم‌های اولیه آمریکا هم نیست اما به دلیل اهمال و پافشاری‌نکردن تیم مذاکره‌کننده در برجام، باقی ماند، چرا که  بانک‌های خارجی بویژه بانک‌های اروپایی که به موجب نقض این تحریم‌ها بیشترین جرایم مالی را به آمریکا پرداخت کرده‌اند، طبق توافقی با وزارت خزانه‌داری آمریکا متعهد شده‌اند به هیچ وجه با ایران کار نکنند». به گزارش فارس، علی احمدی در نشست هم‌اندیشی  استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر همچنین دومین دلیل عدم حل مشکلات بانک‌های ایران با الحاق به کنوانسیون‌های سه‌گانه را تحریم‌های اولیه آمریکا خواند و افزود: «این تحریم‌ها به موجب دستور اجرایی رئیس‌جمهور آن کشور وضع شده و طی آن اشخاص آمریکایی از تعامل با ایران منع شده‌اند. در نتیجه شرکت‌ها یا بانک‌های خارجی که سهام  یا مدیریت یا عضوی از هیأت‌مدیره آنها آمریکایی باشد، از تعامل با ایران ممنوعند؛ هرچند این تحریم‌ها مربوط به دهه 70 بوده و هسته‌ای نیز نیست». وی همچنین به تحریم‌های ماده 311  قانون «پاتریوت» به عنوان دلیل دیگر بر ناکارآمدی الحاق به کنوانسیون‌های سه‌گانه اشاره و تأکید کرد: «به موجب این تحریم‌ها بانک‌های خارجی مجاز به گشایش حساب کارگزاری برای بانک‌های ایرانی نیستند. این تحریم‌ها سال 2011 توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا وضع و در برجام نادیده گرفته شد».

استانداران تهران، البرز و سمنان انتخاب شدند
هیات وزیران در جلسه صبح دیروز به استانداران منتخب استان‌های البرز، تهران و سمنان رأی اعتماد داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هیات دولت، در جلسه دیروز هیات دولت که به ریاست حسن روحانی برگزار شد، آقایان «عزیزالله شهبازی، انوشیروان محسنی‌بندپی و علیرضا آشناگر» به ترتیب به عنوان استانداران استان‌های البرز، تهران و سمنان، از هیات وزیران رأی اعتماد گرفتند.


Page Generated in 0/0073 sec