printlogo


کد خبر: 203169تاریخ: 1397/9/22 00:00
اخبار

کندی اروپا در اقدامات عملی  قابل قبول نیست
دستیار ویژه رئیس مجلس گفت: مواضع سیاسی و رسانه‌ای اروپا در مقابله با اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا قابل تحسین است اما کندی اروپا در اقدامات عملی قابل قبول نیست و زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار تارجا آنلی کرونبری، متخصص انستیتوی تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم ضمن تاکید بر تسریع در اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپایی در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران گفت: مواضع سیاسی و رسانه‌ای اروپا در مقابله با اقدامات یکجانبه‌گرایانه آمریکا قابل تحسین است اما کندی اروپا در اقدامات عملی قابل قبول نیست و زمان در این پرونده حائز اهمیت و رو به پایان است. وعده‌های مثبت اروپا مبنی بر اینکه در هفته‌های آینده SPV اجرایی خواهد شد، نیازمند گام‌های عملی است. وی با اشاره به تحرکات گروهک تروریستی منافقین در اروپا گفت: فعالیت‌های عناصر این گروهک تروریستی که در برخی کشورهای اروپایی علیه امنیت اروپا انجام می‌شود و اقدامات خود را به دستگاه‌های امنیتی ایران نسبت می‌دهند، با هدف ایجاد اخلال در روابط ایران و اروپا صورت می‌گیرد و اروپا باید در این زمینه هوشیار عمل کند.

تحریم‌ها خللی در پیشرفت‌های دفاعی ایجاد نکرد
معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران با سرعت زیادی در حال رقم خوردن است و تحریم‌های دشمنان کوچک‌ترین خللی در این پیشرفت‌ها ایجاد نکرده‌ است. امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» در گفت‌وگو با میزان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران ۴۰ سال است از سوی آمریکا تحریم شده است و ما هیچ هراسی از این تحریم‌های ظالمانه نداریم. وی افزود: پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران با سرعت زیادی در حال رقم خوردن است و تحریم‌های دشمنان کوچک‌ترین خللی در این پیشرفت‌ها ایجاد نکرده‌ است. امیر سیاری با اشاره به ساخت ناوشکن‌های پیشرفته در نیروی دریایی ارتش طی سالیان اخیر گفت: نیروی دریایی ارتش سال  ۸۵ به‌رغم تمام فشار‌هایی که از تحریم تحمل می‌کرد، با خلاقیت جوانان و متخصصان خود توانست ناو «جوشن» را بسازد و سال ۸۸ نیز شناور «درفش» و ناوشکن «جماران» را به ناوگان خود ملحق کند و بعد از آن نیز در سال‌های ۹۳ و ۹۶ ناوشکن‌های «دماوند» و «سپر» را به ناوگان شمال خود ملحق کرد.

۲ تا ۳ هفته آینده SPV اجرایی می‌شود
رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: سازوکار مالی اروپا برای ارتباط مالی با ایران (SPV) در ۲ یا ۳ هفته آینده اجرایی می‌شود. به گزارش فارس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رهبران کشورهای اروپایی در تماس با مقامات ما اعلام کردند در ایجاد SPV تردیدی ندارند. آنها مشکلات خود از جمله فشارهای آمریکا را نیز مطرح کرده‌اند و ما هیچ اراده‌ای که اروپا عمداً به دنبال عقب انداختن SPV باشد ندیده‌ایم. آنها در حال طراحی مکانیزم آن هستند و سازوکار مالی اروپا برای ارتباط مالی با ایران (SPV) در 2 یا 3 هفته آینده اجرایی می‌شود.

سرمنشأ خارجی حادثه چابهار مشخص است
معاون امنیتی - انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی چابهار گفت: سرمنشأ خارجی این حادثه تروریستی مشخص است، محل تردد، اسکان و تحرک گروه تروریستی انصارالشیطان که مسؤولیت این اقدام را به عهده گرفته، در داخل خاک پاکستان است. محمدهادی مرعشی در گفت‌وگو با میزان، درباره آخرین وضعیت حادثه تروریستی چابهار بیان کرد: با سرنخ‌هایی که از تحقیقات اولیه درباره این حادثه تروریستی به دست آمد، ۱۰ نفر بازداشت شدند و هنوز زود است در این باره اظهارنظر نهایی کنیم.  وی اظهار داشت: انصارالشیطان مورد حمایت همان گروه تروریستی «جیش الظلم» است.


Page Generated in 0/0065 sec