printlogo


کد خبر: 203174تاریخ: 1397/9/22 00:00
اختصاصی «وطن‌امروز»
پاسخ سپرده‌گذاران مؤسسات مالی به توهین نماینده اصلاح‌طلب تهران

گروه اقتصادی: سپرده‌گذاران موسسات مالی از اظهارات توهین‌آمیز نماینده تهران در مجلس اظهار تاسف کرده و قضاوت یک‌طرفه وی را مایه شگفتی خواندند. به گزارش «وطن‌امروز»، پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب تهران چند روز پیش در دانشگاه تهران در سخنانی موهن اعلام کرد چرا باید از جیب مردم پول طمع عده‌ای داده شود. اظهارات سلحشوری در پی اظهارات حسن روحانی در سمنان بود که اعلام کرد: دولت مجبور شده 30 هزار میلیارد تومان از بیت‌المال به سپرده‌گذاران موسسات مالی پرداخت کند. سلحشوری در این باره گفت: «در همین قضیه موسسات مالی ۳۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برای افرادی که سپرده‌های‌شان در این موسسات دچار مشکل شد، پرداخت شد. در ماه‌های ابتدایی که وارد مجلس شده بودم و بحث موسسات مالی مطرح بود روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ و برخی مواقع تا ۵۰۰ پیامک تا ساعت یک شب روی گوشی موبایلم می‌آمد که این افراد می‌گفتند دچار مشکلاتی شده‌ایم و تمام زندگی خود را در این موسسات گذاشته‌ایم. در واقع فشار می‌آوردند. هر روز مقابل مجلس و نهاد ریاست‌جمهوری تظاهرات بود و آنقدر فضای تبلیغاتی به وجود آورده بودند که کسی جرات نمی‌کرد بگوید چرا دولت باید هزینه طمع برخی را از جیب مردم بپردازد».
سپرده‌گذاران موسسات مالی در پاسخ به این نماینده تهران توضیحاتی منتشر کردند که بخشی از آن در زیر می‌آید:  اگر جنابعالی به‌عنوان نماینده مجلس در دیگر موضوعات کشور اینچنین بی‌دقت و کم‌مطالعه و بدون بررسی اظهار نظر نمایید باید گفت: وا اسفا! صرفنظر از ادعاهای واهی و خلاف واقعی که در اظهارات منتسب به جنابعالی مطرح گردیده از جمله پرداخت سودهای نامتعارف تا ۵۰ درصد و پرداخت پول غارت‌شدگان از محل خزانه بیت‌المال که در بندهای آتی پاسخ داده خواهد شد این سوال مطرح است که ولو فرض اینکه ادعاهای حضرتعالی صحت داشته باشد ،چرا جنابعالی درباره طرف دوم معادله غارت‌شدگان موسسات اعتباری موضع سکوت اختیار کرده‌اید و از گردانندگان اصلی این موسسات که بخوبی از ماهیت آنها اطلاع دارید لب به انتقاد نگشوده‌اید؟ جنابعالی به عنوان نماینده مردم چند بار از نزدیک پای مصائب و مشکلات ناشی از جنایت اقتصادی رفته بر غارت‌شدگان موسسات اعتباری نشستید و مدارک و مستندات غیرقابل خدشه ایشان را مطالعه کردید که اینچنین غیرمنصفانه و هتاکانه بر علیه آنان سخن می‌رانید؟ اساسا چه علل و عواملی باعث شده که وجدان جنابعالی بعد از 2 سال به درد آمده و ندای آه و فغان و حراست از بیت‌المال سر داده‌اید؟! آیا غارت ۱۶۰۰۰میلیارد تومان پول مردم در بانک «س» و صندوق فرهنگیان وجدان شما را به درد نمی‌آورد. آیا مفاسد اقتصادی رخ داده در توزیع ارز دولتی طی ماه‌های گذشته و واردات خودروهای لوکس در وزارت صمت و عدم عرضه بالغ بر۲۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما مربوط به بیت‌المال نیست؟! کجا و کی شما بر علیه جنایات اقتصادی برعلیه مردم به وظیفه نمایندگی خود عمل کردید؟ آیا کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد خوزستان و کارخانجات تعطیل‌شده قزوین و اراک و... نیز طماع بوده و هستند که شما کوچک‌ترین اقدامی درباره حل مشکلات آنان معمول نکردید؟
به اطلاع جنابعالی می‌رسانیم که اولا سود متعارف سپرده‌های سپرده‌گذاران عادی کاسپین ۲۸درصد و برخی موارد ۳۲ درصد بوده است. منتفعان از سودهای ۵۰ درصدی مدیران هیات‌مدیره و هیات‌عاملی می‌باشند که سابقا صلاحیت آنان به تایید بانک مرکزی مورد حمایت شما رسیده و در حال حاضر متهمین ردیف اول مفاسد اقتصادی هستند. خط اعتباری دایر شده برای موسسات مالی به پشتوانه دارایی‌های شناسایی شده این موسسات تاکنون بوده و روند شناسایی کماکان ادامه دارد. ملت فراموش نکردند که مقام قضایی اخیرا فرمود که از دلال‌های چهارراه استانبول به وحید مظلومین و از او به سیداحمد عراقچی و از وی به سیف رسیدیم. مردم به اعتبار مجوزهای صادره حاکمیت در موسسات سپرده‌گذاری کرده‌اند. بدیهی است که حاکمیت در قبال صیانت از دارایی‌های مردم وظیفه حاکمیتی دارد و چنانچه از ناحیه قصور و تقصیر حاکمیت در انجام وظایف قانونی خود خساراتی به مردم وارد شود ملزم و متعهد به جبران آن می‌باشند.


Page Generated in 0/0065 sec