printlogo


کد خبر: 203199تاریخ: 1397/9/24 00:00
نظر 4 نفر از هنرمندان تئاتر درباره ابتذال و وضعیت رهاشده تئاتر

ای‌کاش ابتذال ممیزی شود
فاطمه معتمدآریا در نشست خبری نمایش «خنکای ختم خاطره»: ممیزی مساله‌ امروز و دیروز ما نیست و حتی قبل از انقلاب هم وجود داشته است اما آنچه آدم را ناراحت می‌کند، ممیزی نکردن ابتذال است. البته نمی‌خواهم نامی نامعقول روی هنر بگذارم ولی خوشحال می‌شوم اگر بشنوم جلوی بی‌خردی گرفته می‌شود یا جلوی بی‌فرهنگی گرفته شود.
95 درصد نمایش‌های فعلی تئاتر نیستند!
سیاوش طهمورث، پیشکسوت هنر تئاتر با حضور در یکی از قسمت‌های برنامه تلویزیونی شب تئاتر: رک بگویم، ۹۵ درصد نمایش‌هایی که الان روی صحنه هستند تئاتر نیستند. اینکه هر چیزی را جلوی دیدگان مخاطب قرار بدهیم بشود تئاتر، اینطور نیست، از سوی دیگر ما از سوی تماشاگر هم دچار مشکل هستیم.
برای فروش هر کاری انجام می‌دهند
میکائیل شهرستانی، بازیگر، کارگردان و مدرس تئاتر در گفت‌وگو با میزان: تئاتر به مسیر بدی افتاده و برخی کارگردانان کاملاً به سبک و سیاق فیلم‌های بفروش برای جلب مخاطب از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند. کار به جایی رسیده که استفاده از الفاظ رکیک و هر نوع شوخی مبتذلی را عادی جلوه می‌دهند.
تئاتر ایران دچار نظام آپارتاید شده!
امیردژاکام، استاد، کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت‌وگو با مهر: آپارتاید در تئاتر ایران شکل گرفته که به جای سفیدپوست و سیاه‌پوست، شاهد غلبه نژاد پولدار بر بی‌پول در آن هستیم. نژاد پولدار می‌تواند یک‌شبه تالارهای بزرگ را برای اجرا در اختیار بگیرد، بیلبوردهای اصلی را داشته باشد و بازیگران مطرح را وارد کار خود کند.


Page Generated in 0/0055 sec