printlogo


کد خبر: 203201تاریخ: 1397/9/24 00:00
اخبار

سعید آقاخانی سریال نوروزی می‌سازد
سریال نوروزی شبکه یک سیما به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی شنبه ۲۴ آذر در اطراف تهران کلید می‌خورد. به گزارش «وطن‌امروز»، «ن.خ» نام سریال طنز به کارگردانی سعیدآقاخانی است که نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما پخش می‌شود. به گفته مهدی فرجی، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، علی صادقی، هومن حاجی‌عبداللهی، فریده سپاه‌منصور، نعیمه نظام‌دوست، سیاوش مفیدی و سیروس میمنت در «ن.خ» ایفای نقش می‌کنند. فیلمنامه این سریال به قلم امیر وفایی به نگارش درآمده است. این تهیه‌کننده اظهار کرد: بزودی بازیگران دیگری به این مجموعه اضافه خواهند شد. مجموعه تلویزیونی «ن.خ» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۱۶ قسمت۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ تولید می‌شود.


برگزاری اختتامیه همایش ادبی سوختگان وصل در 4 دی‌ماه
مراسم پایانی هفدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل؛ حماسه یمن» به تعویق افتاد. به گزارش فارس، نویسندگان و شاعران برای شرکت در این همایش ادبی باید آثار خود را که با محوریت نکوداشت مقاومت و حماسه‌آفرینی مردم یمن بود به دبیرخانه ارسال می‌کردند. بر اساس این گزارش، پیش از این فاطمه‌ نانی‌زاد، دبیر هفدهمین همایش ادبی سوختگان وصل در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود اختتامیه این دوره از همایش سوختگان وصل 27 آذر برگزار خواهد شد اما این مراسم به ۴ دی‌ماه موکول شد.  همایش ادبی سوختگان وصل در 2 بخش شعر و داستان کوتاه و با موضوع حماسه یمن از سوی دفتر ادبیات نهاد در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

شاعر نامدار مازندرانی درگذشت
منصور خورشیدی، شاعر نامدار مازندرانی پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری، دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس،  وی سال‌های متمادی در بهشهر تکیه‌گاه شاعران و هنرمندان صاحبدل بود و کانون گرم و صمیمی تشکیل داده بود. آثار ارزشمندی که از آن شاعر به جا مانده است، گواه اشراف توأمان او بر ظرایف سرودن و لطایف انسان بودن در روزگار ماست. مهم‌ترین مقالات او عبارتند از: «حیرت عظیم‌حجم»، «بررسی شعرهای رؤیایی»، «نقد و بررسی شعر معاصر» (مجله آفتاب، نروژ)، «سوررئالیسم جنجالی‌ترین مکتب ادبی جهان»، «بررسی مکتب‌های ادبی جهان»، «من سوم» و «سرشت باطنی انسان در جهان شعر». از میان آثار منتشر شده او می‌توان به کتاب‌های «از فکرهای با تو»، «خطابه‌های کهنسال کودکی»، «سجاده روی ماه بینداز» و «آبی ناگهان» اشاره کرد.


پروژه جدید اسپیلبرگ کی اکران می‌شود؟
فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندز و با تهیه‌کنندگی کمپانی متعلق به استیون اسپیلبرگ در تعطیلات کریسمس برای حضور در فصل جوایز به صورت محدود اکران می‌شود. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، روز پنجشنبه ۱۳ دسامبر کمپانی‌های دریم ورکز و یونیورسال اعلام کردند که درام مربوط به جنگ جهانی اول با نام «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندز برای حضور در فصل جوایز سال آینده در تعطیلات کریسمس به صورت محدود اکران می‌شود و ۲ هفته پس از این اکران محدود در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ این فیلم به صورت گسترده راهی سینماها خواهد شد. در تابستان امسال اعلام شد که کمپانی‌های امبلین پارتنرز و دریم ورکز متعلق به استیون اسپیلبرگ تهیه این فیلم را بر عهده خواهند داشت. کمپانی یونیورسال پخش این فیلم را در کشور آمریکا انجام می‌دهد. «۱۹۱۷» نخستین فیلم سم مندز پس از ساخت ۲ فیلم جیمز باندی «اسکای‌فال» و «اسپکتر» است.


Page Generated in 0/0046 sec