printlogo


کد خبر: 203202تاریخ: 1397/9/24 00:00
اخبار

برنامه‌های شبکه مستند برای 40 سالگی انقلاب چیست؟
«اولین‌ها» و «ایران۲۰» برنامه‌هایی برای پاسخ به عوام‌فریبی‌ غربی‌ها
سیدسلیم غفوری درباره کارهای ویژه صداوسیما برای 40 سالگی انقلاب گفت: «ایران ۲۰» معرفی درست از دستاوردهای انقلاب اسلامی را انجام می‌دهد و  بتدریج در شبکه‌های سیما به عنوان میان‌برنامه با قالب «موشن‌گرافی» روی آنتن می‌روند. به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه عوام‌فریبی‌های غربی یک پاسخ باورپذیرانه می‌خواست و به همین واسطه «ایران 20» تولید شد، اظهار کرد: ما از ماه‌های پیش در تدارک این بودیم تا اتفاقاتی که در حوزه پیشرفت بعد از انقلاب اتفاق افتاده بود تبدیل به محصولات رسانه‌‌ای شود. در همین حال، دوستان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه امام حسین(ع) هم چنین دغدغه‌ای داشتند و پژوهش‌های جامعی را در این زمینه انجام داده بودند. این محصول رسانه‌ای سرانجام، «ایران20» شد. این مجموعه یک میان‌برنامه 4 دقیقه‌ای و 20 قسمتی است که در این‌ شب‌ها با موضوعات مختلف روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود. وی همچنین با بیان اینکه «به توان 40» یک مجموعه مستند در حال تولید شبکه مستند است، خاطرنشان کرد: یک مجموعه مستند دیگری تحت عنوان «به توان 40» در دست تولید است که ان‌شاءالله از نیمه دی‌ماه به آنتن می‌رسد و از همه شبکه‌های سیما هم پخش خواهد شد. البته مجموعه‌ دیگری هم که در حال حاضر روی آنتن شبکه‌های سیماست نامش «اولین‌ها» است. این مجموعه به موازات معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نخستین‌ پیشرفت‌هایی را که بعد از انقلاب اتفاق افتاده مخاطبان روی آنتن می‌بینند. «اولین‌ها» به نخستین‌ پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌پردازد.


«قله‌های برفی»  راهی عمار می‌شود
مستند «قله‌های برفی» با موضوع مقابله حزب‌الله لبنان با گروه‌های تروریستی در سوریه راهی نهمین جشنواره فیلم عمار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، ناصر نادری، کارگردان این مستند در تشریح موضوع اثرش گفت: این مستند در لبنان و سوریه تصویربرداری شده و در آن به چرایی، چگونگی و علت حضور حزب‌الله لبنان در سوریه می‌پردازیم، چرا که پس از ورود این گروه به سوریه شبهات و تهمت‌های زیادی درباره این موضوع مطرح شد. ما در این مستند، مصاحبه‌ای اختصاصی با آقای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان داریم که یک سال قبل از جنگ سوریه تهیه شده است. فیلمی کمتر دیده شده هم از «سیدحسن نصرالله» داریم که ۱۳ سال قبل از جنگ سوریه ماجرای اختلافات و جنگ سوریه را پیش‌بینی می‌کند. کارگردان «قله‌های برفی» با اشاره به سابقه فعالیت ۱۰ ساله خود در لبنان اضافه کرد: ساخت مستند ۴۳ دقیقه‌ای «قله‌های برفی» 2 سال طول کشید و ما از تجریبات سال‌های گذشته خود در سوریه و لبنان برای تولید بهتر این اثر استفاده کردیم. تولید این کار از این جهت بسیار سخت بود که تا امروز اثری درباره حضور حزب‌الله لبنان در سوریه ساخته نشده بود و اگر ما سابقه حضور در این کشورها را نداشتیم نمی‌توانستیم این مستند را تولید کنیم.


فروش سینمای ایران در هفته گذشته اعلام شد
فروش فیلم‌های روی پرده سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت اعلام شد. به گزارش «وطن‌امروز»، گیشه سینمای ایران در هفته گذشته فروش تقریبا قابل قبولی را پشت‌سر گذاشت. بر این اساس، تاکنون و در مجموع فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ زده» ۱۲ میلیارد و 600 میلیون تومان، «لس‌آنجلس- تهران» ۷ میلیارد و 400 میلیون تومان، «خانم یایا» ۳ میلیارد و 300 میلیون تومان، «بمب» یک میلیارد و 800 میلیون تومان، «گرگ‌بازی» یک میلیارد و 350 میلیون تومان، «آستیگمات» یک میلیارد و 250 میلیون تومان، «کلمبوس» یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان، «پاستاریونی» 700 میلیون تومان، «سرو زیر آب» 580 میلیون تومان، «میلیونر میامی» 510 میلیون تومان، «مارموز» 400 میلیون تومان و «بی‌نامی» 6 میلیون تومان فروش داشته‌اند.
 


Page Generated in 0/0048 sec