printlogo


کد خبر: 203206تاریخ: 1397/9/24 00:00
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر تشریح کرد
احیای خط تولید آنژیوکت ایرانی و بومی

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از اصلاح و راه‌اندازی دوباره خط تولید آنژیوکت ایرانی و بومی خبر داد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این محصول به منظور رفع نیازهای داخلی کشور و قطع وابستگی به منابع خارجی تا پایان امسال تولید و روانه بازار می‌شود.
علی فرجی در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار داشت: خط تولید آنژیوکت (لوله کوچکی برای تزریق در حفره بدن، مجرا یا رگ) یکی از خطوط قدیمی تولید محصولات یک‌بار مصرف و تجهیزات پزشکی و درمانی در هلال‌احمر بود که پنجم آبان 1391 با حضور مرضیه وحیددستجردی وزیر وقت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به این سازمان راه‌اندازی شد.
وی توضیح داد: با اشکالاتی که در تولید این محصول به وجود آمد، در سال‌های گذشته آنژیوکت در این خط تولید نمی‌شد و دلیل آن کمبود مواد اولیه و انتخاب سایزهای تولیدی بود.
فرجی اظهار داشت: با اصلاح و راه‌اندازی دوباره این خط، تولید آزمایشی این محصول داخلی و بومی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران انجام شد و تمام تلاش خود را خواهیم کرد بخش نخست تولید آنژیوکت ایرانی را تا قبل از پایان سال 97 تولید و روانه بازار مصرف کنیم.
 مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: امیدواریم با راه‌اندازی دوباره این خط تولید بتوانیم سالانه 6 میلیون آنژیوکت را در 2 سایز (جی 20) و (جی 22) و در 2 رنگ صورتی و آبی تولید و روانه بازار داخلی
کنیم.
 


Page Generated in 0/0064 sec