printlogo


کد خبر: 203209تاریخ: 1397/9/24 00:00
آوای شهر

شهردار پایتخت:
موزه تهران را راه‌اندازی می‌کنیم
شهردار تهران گفت: درصدد هستیم در فضاهای در دست ساخت موزه تهران را راه‌اندازی کنیم. به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح دیروز در حاشیه بازدید و افتتاح موزه باستان‌شناسی تهران در موزه ایران باستان که در آن اشیای کشف شده از محدوده تاریخی شهر تهران به نمایش گذاشته شده است، گفت: تهران یک شهر باستانی و تاریخی است که در اسناد، قدمت آن به دوره‌ طهماسبی بازمی‌گردد اما با توجه به اشیای پیدا شده قدمت تهران به بیش از ۸ هزار سال می‌رسد و نشان می‌دهد تهران یک شهر تاریخی است. وی با بیان اینکه این اشیای کشف شده ساده و معمولی نیستند و باید در معرض دید عموم قرار بگیرند تا مردم با قدمت شهر تهران و ویژگی‌های آن آشنا شوند، اظهارکرد: در این موزه بیش از ۲۰۰ شیء که متعلق به شهر تهران است به نمایش گذاشته شده است. وی در پاسخ به دریافت مطالبات شهرداری از دولت اظهارکرد: بخشی از مطالبات هنوز قطعی نشده و سازمان حسابرسی در حال تکمیل اطلاعات است اما اصل کار درست و پسندیده است که مدت‌ها به تعویق افتاده بود. حناچی درباره ایجاد کمیته 5 نفره در شهرداری تهران نیز گفت: ایجاد کمیته انتصابات جدید نیست و از دوره‌ قدیم نیز این کمیته وجود داشته است و باید برای انتصابات شرایط، احراز و انتصابات با استانداردهای مشخص تعیین شود. از نظر بعد سلامت اداری و استعلامات لازم افراد پیگیری می‌شوند. در این شورا اعضای مختلفی حضور دارند و انتصابات را بررسی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران اعلام کرد
فعالیت گشت‌های ویژه شب یلدا
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در آستانه شب یلدا از شروع فعالیت گشت‌های مشترک ویژه این شب از 27 آذر تا پایان این ماه در تهران خبر داد. به گزارش ایرنا، محمدعلی اسفنانی درباره اقدامات این سازمان در آستانه شب یلدا افزود: طی روزهای اعلام شده، حدود 4 اکیپ گشت صبح و 4 اکیپ بعدازظهر و در مجموع 8 اکیپ به صورت سیار با حضور کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، دامپزشکی،‌ دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و ارگان‌های ذی‌ربط خواهیم داشت. اسفنانی گفت: در مراکزی همچون میدان میوه و تره‌بار، ‌بازار بزرگ تهران و نقاط دیگری که با ازدحام بیشتر مردم برای خرید شب یلدا مواجه هستیم گشت‌های مشترک تعزیرات حضور خواهند داشت. بازار هدف ما میوه‌فروشی‌ها، ‌قنادی‌ها و آجیل‌فروشی‌ها هستند اما گشت‌های تعزیرات به مراکز عرضه غذا و خوراکی نیز سرکشی خواهند داشت. وی بیان کرد: در 5 نقطه تهران همچون میدان امام حسین(ع)، میدان تجریش، شوش، نازی‌آباد و میدان ‌میوه و تره‌بار تهران، کیوسک مستقر خواهیم داشت و روسای شعب در آنجا حضور دارند و در صورت گزارش تخلف رسیدگی خواهند کرد. مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: همچنین رئیس گشت‌های مشترک و رئیس شعبه‌های دیگر در روزهای پایانی گشت به صورت ویژه در اطراف مکان‌هایی که ازدحام خرید در آنجا بیشتر است حضور خواهند داشت.

اجباری بودن نصب کاتالیست روی خودرو‌های قدیمی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: یک میلیون و ۲۴۰ هزار خودروی سبک از آغاز سال ۹۷ تاکنون، معاینه فنی دریافت کرده‌اند.
سیدنواب حسینی‌منش در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد خودروهای سبکی که معاینه ‌فنی دریافت کردند، اظهار کرد: طی ۸ ماه گذشته یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار خودروی سبک معاینه فنی دریافت کرده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۲۲‌درصد رشد داشته است.
 وی با اشاره به اینکه خودرو‌های سال ۸۲ به بعد بر اساس قانون سازمان حفاظت محیط‌زیست به استاندارد Euro2 ارتقا پیدا کردند، افزود: نصب کاتالیست برای همه خودرو‌های قدیمی اجباری است و قیمت آن بر اساس حجم موتور خودرو متفاوت است.  مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران درباره خودرو‌های کاربراتوری گفت: خودرو‌های تولید شده پیش از سال ۸۲ اکثرا کاربراتوری هستند و هیچ محدودیتی برای این خودرو‌ها وجود ندارد و مالکان این خودرو‌ها می‌توانند برای معاینه فنی اقدام کنند.
 


Page Generated in 0/0066 sec