printlogo


کد خبر: 203215تاریخ: 1397/9/24 00:00
چهره‌ها

ترامپ و پوتین دیدار نمی‌کنند
آمریکایی‌ها می‌گویند تا زمانی که تکلیف کشتی‌های متجاوز اوکراینی که در حال حاضر توسط روسیه توقیف شده‌اند مشخص نشود، دیداری میان سران روسیه و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد. این سخنان در حالی است که به گفته سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، اوکراین نشان داده است به تعهدات خود در توافق مینسک پایبند نیست. در این ارتباط جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: من فعلا تا آینده پیش رو شرایط را برای اینکه چنین نشستی (بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه) برگزار شود مهیا نمی‌بینم و این تا زمانی که کشتی‌های اوکراینی و خدمه آنها آزاد نشوند، برقرار خواهد بود. ۲۵ نوامبر روسیه اقدام به توقیف ۳ کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی تنگه کرچ کرد و ۲۴ ملوان اوکراینی هم بازداشت شدند. مسکو تاکید داشته این کشتی‌ها ورود غیرقانونی به آب‌های ارضی روسیه در نزدیکی منطقه کریمه داشته‌اند. ائتلاف ناتو از نیروی دریایی اوکراین اعلام حمایت کرده و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز پنجشنبه گفت روسیه باید فورا این ملوانان و کشتی‌های توقیف شده را آزاد کند و اجازه به آزادی دریانوردی از جمله دسترسی آزاد به بنادر اوکراینی در دریای آزوف دهد.

وکیل ترامپ به 3 سال زندان محکوم شد
«مایکل کوهن» زندانی می‌شود. مایکل کوهن، وکیل سابق و مرد مورد اعتماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به 3 سال زندان محکوم شد. یک دادگاه فدرال در نیویورک، کوهن را برای مجموع اتهامات مرتبط با کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، از جمله پرداخت پول به 2 زنی که با دونالد ترامپ رابطه داشتند و دروغگویی به کمیسیون تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات به 3 سال زندان محکوم کرد. دادگاه همچنین به عنوان بخشی از حکم، کوهن را به پرداخت ۵۰۰ هزار دلار جریمه و بازگرداندن 4/1 میلیون دلار به دلیل تخلف از قانون مالی کمپین محکوم کرده است. دادستانان نیویورک آقای کوهن را متهم کرده بودند در آستانه انتخابات نوامبر ۲۰۱۶ آمریکا به «استورمی دنیلز» و «کارن مک دوگال» 2 مدل صنعت فیلم‌های بزرگسالان به ترتیب ۱۳۰ و ۱۵۰ هزار دلار داده است تا روابط سابق‌شان با دونالد ترامپ را سربسته نگاه دارند. ترامپ داشتن رابطه با آنان را تکذیب کرده است.

قاتل جمال را می‌شناسم
رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد قاتل جمال خاشقجی برای وی شناخته شده است. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نخستین‌ کنفرانس قضایی دادگاه‌های قانون اساسی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول گفت: فایل‌های صوتی نشان می‌دهد نزدیک‌ترین افراد محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد عربستانی دست دارند. عامل این جنایت برای من شناخته شده است. پس موضوع را علنی کنید. وی گفت: نمی‌توانیم از موضوع قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول بگذریم. این مساله از تمام ابعاد واضح است. متأسفانه برخی کشورها در جهان اسلام واقعیت را درچارچوب حق و عدالت بیان نکردند. دادستان کل عربستان در جریان سفرش به ترکیه هیچ اطلاعاتی به ما ارائه نکرد. دیدیم که دیروز در سنای آمریکا چه اتفاقی افتاد. مساله تنها به این ختم نخواهد شد، بلکه ادامه خواهد داشت. ما به آمریکایی‌ها و سازمان اطلاعات‌شان، اطلاعات درباره قتل خاشقجی را دادیم و آماده‌ایم به هر کسی که بخواهد این اطلاعات را بدهیم. هدف ما تحقق عدالت است.
 


Page Generated in 0/0139 sec