printlogo


کد خبر: 203254تاریخ: 1397/9/25 00:00
اخبار

برخورد با فساد  منحصر به دستگاه قضایی نیست
عضو مجمع تشخیص  مصلحت گفت: مبارزه با فساد در هر سطحی و هر دستگاه، وظیفه‌ای همگانی است اما برخورد منحصر به دستگاه قضایی نیست و باید در همه قوا و با شکل‌‌‌گیری هر نوع فساد برخورد مؤثر انجام شود.
به گزارش مهر، مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز با حضور اعضا تشکیل جلسه داد. در ابتدای این نشست، آیت‌الله جنتی که ریاست جلسه را به عهده داشت با اشاره به مشکلات ناشی از تورم و گرانی‌ کالاهای مورد نیاز مردم خواستار نظارت مؤثر دستگاه‌های مسؤول شد و گفت: انتظار بحق مردم رسیدگی جدی به وضعیت آشفته ‌بازار است و در شرایط فعلی این موضوع باید به‌عنوان اولویت اصلی همه دستگاه‌ها مورد توجه جدی قرارگیرد.
وی همچنین موضوع برخورد با فساد بویژه مفاسد اقتصادی را وظیفه‌ همه قوا دانست و  ضمن تشکر از اقدامات قوه‌قضائیه در این‌باره گفت: مبارزه با فساد در هر سطحی و هر دستگاه و نهاد، وظیفه‌ای همگانی است اما برخورد منحصر به دستگاه قضایی نیست و باید در همه قوا و با شکل‌‌‌گیری هر نوع فساد برخورد مؤثر انجام شود.

تا کی قرار است مشکلات به معاهدات خارجی گره زده شود؟
عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از گره زدن مشکلات کشور به معاهدات خارجی، معتقد است برخی مسؤولان دولتی به جای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کشور تنها به دنبال فرافکنی هستند.
حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با رسا با اشاره به وعده‌های عمل نشده از سوی دولتمردان، یادآور شد: مسؤولان دولتی قول داده بودند با اجرایی شدن برجام تمام مشکلات برطرف خواهد شد و حتی تحریم‌ها نیز از بین خواهد رفت اما در عمل شاهد بودیم تحریم‌های شدیدتری بعد از برجام متوجه کشور ما شد.
نماینده مردم اصفهان با انتقاد از نوع برخورد دولت با مسائل جاری کشور اظهار داشت: در گذشته تمام مشکلات کشور با برجام گره زده می‌شد. امروز نیز شاهدیم دولت راه‌حل مشکلات را در معاهداتی همچون
FATF ،CFT ،IPC و شبیه اینها جست‌وجو می‌کند. وی تأکید کرد: در 5‌سال اخیر کمترین توجهی از سوی دولت به ظرفیت‌های درون‌تشکیلاتی نظام نشد. حتی به سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب درباره «اقتصاد مقاومتی» نیز بی‌توجهی مطلق شد.

پیشنهاد الپهلوی به کشورهای غربی
اموال ایران را به نفع مخالفان ضبط کنید
رضا پهلوی، فرزند شاه مخلوع در انستیتو واشنگتن پیشنهاد داد کشورهای غربی اموال ایران در خارج از کشور را ضبط کرده و آنها را در اختیار مخالفان حکومت ایران قرار دهند.
او همچنین هرگونه کمک- مالی و غیر از آن- از جانب عربستان و اسرائیل به خود را رد کرد و گفت اگر کشورهای غربی اموال حکومت ایران در خارج از کشور را مصادره کرده و در اختیار نیروهای مخالف قرار دهند بهتر از آن است که آنها را به ایران بفرستند؛ او مستقیما به باز پس فرستادن اموال ایران بعد از برجام اشاره کرد. خاندان پهلوی سال 57 نیز میلیاردها دلار از دارایی‌‌های ملت ایران را از کشور خارج کردند. رسانه‌‌های مشهور غربی رقم این دزدی تاریخی را 35 میلیارد دلار عنوان کرده‌‌اند که این رقم مربوط به انتقال مستقیم دارایی ارزی به حساب‌های بانکی خارج از کشور است و املاک و سهام خاندان پهلوی در خارج از کشور در آن محاسبه نشده است. در کنار این، یک گنجینه بزرگ از جواهرات و عتیقه‌جات تحت نظارت فرح پهلوی 23 دی‌ماه 57 شامل 384 چمدان و صندوق بسته‌‌‌بندی و از کشور خارج شده است که از ارزش این گنجینه اطلاعی در دست نیست.
اردشیر زاهدی از نزدیک‌‌‌‌‌ترین افراد به شاه درباره‌ میزان دارایی‌هایی که شاه به خارج از کشور منتقل کرد، چنین نوشته است: «دادستان تهران در زمان شریف‌امامی، فهرست دقیقی از افرادی که پول‌هایی را به‌ شکل ارز خارج کرده بودند، استخراج کرد. در میان این فهرست، شخص اعلی‌حضرت تا آن زمان ۳۱ میلیارد دلار از کشور خارج کرده بود».
با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و طرح چندباره دعاوی در مجامع بین‌المللی برای استرداد اموال مسروقه ملت ایران که در اختیار خاندان پهلوی است، این تلاش‌ها هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.
 


Page Generated in 0/0139 sec