printlogo


کد خبر: 203263تاریخ: 1397/9/25 00:00
خودروی مزاحمان خیابانی یک ماه توقیف می‌شود
هشدار پلیس به متلک‌پران‌ها

گروه اجتماعی: ‌فرمانده انتظامی پایتخت گفت: رانندگانی که با متلک‌پرانی،‌ مزاحم نوامیس مردم شده و هنجارشکنی می‌کنند،‌ خودروی‌شان یک ماه در توقیف پلیس خواهد ماند.
 سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت درباره  ایجاد مزاحمت‌های خیابانی، به فارس اظهار داشت: متلک‌پرانی و مزاحمت‌های خیابانی در دسته هنجارشکنی جای دارد و خودروهایی که هنجارشکن بوده و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد کنند مشمول خودروهایی خواهند بود که در توقیف پلیس جای می‌گیرند. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: خودروهای هنجارشکن یک ماه در توقیف پلیس خواهند ماند. وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره اینکه آیا شهروندان می‌توانند شماره خودروهایی که برای‌شان مزاحمت ایجاد کرده‌اند به پلیس بدهند، گفت: این کار را انجام دهند، چرا که پلیس شماره‌ها را بررسی کرده و بعد از بررسی صحت اطلاعات با رانندگان هنجارشکن برخورد لازم را انجام خواهد داد.
همکاری با آموزش‌وپرورش
 علاوه بر این رئیس پلیس پایتخت گفت: پلیس پایتخت این آمادگی را دارد در آموزش‌های حوزه انتظامی و انضباط ترافیکی و اجتماعی به آموزش‌وپرورش کمک کند.
سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت با حضور در اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران با عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش شهر تهران دیدار  کرد. رئیس پلیس پایتخت اظهار داشت: آموزش ‌و پرورش نهادی است که اگر آموزش‌های آن، اصولی و هدفمند باشد، کار دیگر سازمان‌ها راحت‌تر می‌شود. رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه امنیت پایدار با نهادینه‌سازی و آموزش امکان‌پذیر است، گفت: باید همه به نهاد آموزش‌وپرورش کمک کنیم که نسلی مسؤول و متعهد به وظایف و تکالیف شهروندی تربیت کند.
سردار رحیمی افزود: امروز نیازمند توجه جدی به آموزش مهارت‌های زندگی از جمله آموزش کنترل خشم، مدیریت ذهن، آموزش زندگی اجتماعی، مدارا و ... هستیم. وی افزود: ما در پلیس پایتخت این آمادگی را داریم که در آموزش‌های حوزه انتظامی و انضباط ترافیکی و اجتماعی به آموزش‌وپرورش کمک کنیم و به همین دلیل، موضوع فرهنگیاران پلیس را که سال پیش شروع کرده‌ایم، امسال جدی‌تر دنبال می‌کنیم. گفتنی است در ادامه این دیدار عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش شهر تهران با قدردانی از حمایت‌های فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گفت: حوزه‌های همکاری بین پلیس و آموزش‌وپرورش زیاد است. وی خاطرنشان کرد: یکی از این حوزه‌ها، مباحث پیشگیری است که با تعریف ساز و کارهای مشخص و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، مباحث ترافیکی و انتظامی می‌توانیم به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.
احتمال افزایش نرخ جرایم
علاوه بر این رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از احتمال افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد. سردار تقی مهری درباره احتمال افزایش نرخ جرایم راهنمایی و رانندگی در قانون بودجه سال آینده به ایسنا گفت: برابر قانون هر 3 سال یکبار با هماهنگی وزرای کشور، مسکن راه‌وشهرسازی، دادگستری و فرمانده ناجا پیشنهاداتی برای افزایش نرخ جرایم رانندگی داده می‌شود که امسال هم در دستورکار هست که این اتفاق بیفتد و برابر قانون زمانش رسیده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اینکه آیا این جرایم افزایش می‌یابد یا خیر نیز تصریح کرد: تصمیم نهایی درباره این موضوع بستگی به این دارد که هیات وزیران چه تصمیمی بگیرد و ما هم تابع نظر هیات‌وزیران هستیم. سردار مهری درباره نظر پلیس درباره افزایش نرخ جرایم نیز تصریح کرد: به طور قطع برخی از کد جرایم اثر بازدارندگی خود را از دست داده و ما معتقدیم برخی از این جرایم باید افزایش پیدا کند. وی درباره محل واریز جرایم نیز اظهار داشت: تمام جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌شود.
 


Page Generated in 0/0060 sec