printlogo


کد خبر: 203268تاریخ: 1397/9/25 00:00
نبض جامعه

معاون وزیر آموزش‌وپرورش تشریح کرد
اشتباه درباره حذف مشق
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: حذف مشق شب یک ابهام است و مشق شب حذف نشده است، بلکه تکالیف مهارتی جایگزین مشق سنتی شده است.
به گزارش تسنیم، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر دانش‌آموزی اظهار داشت: طرح تکالیف مهارت‌محور بستر مناسبی برای پرورش خلاقیت و پژوهش در دوره ابتدایی است.
حذف تکلیف شب ابهام و اشتباه است و موضوعی به نام حذف مشق شب نداریم بلکه تکالیف مهارت‌محور در مدارسی که شرایط لازم را دارند جایگزین مشق شب سنتی شده است.
وی افزود: سال‌هاست بچه‌ها رونویسی می‌کنند اما مهارت نوشتن را یاد نگرفته‌اند و حتی تعدادی از دانشجویان برای‌شان نوشتن احساسات و تفکرات‌شان دشوار است. حکیم‌زاده گفت: در تکالیف مهارتی می‌خواهیم از رونویسی تکراری و غیرهدفمند به سمت تکالیف مهارتی برویم.
امروز مهارت ساده اندازه گرفتن طول و عرض برای نصب پرده را خیلی از افراد نمی‌توانند انجام دهند و می‌خواهیم تکالیف مهارتی را برای بچه‌ها داشته باشیم تا زمینه‌ای فراهم شود هم بچه‌ها پژوهشگر شوند و مبنای کار معلم نیز پژوهشی باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد
تصمیم‌گیری شورای سنجش  برای حذف کنکور
عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو به طرحی اشاره می‌کند که در راستای حذف مرحله‌ای کنکور است و به دنبال آن، حدود ۸۰ درصد رشته‌های دانشگاهی توسط دانشگاه‌ها پذیرش می‌شوند. سیدجواد ساداتی‌نژاد با اشاره به اظهارات وزیر علوم درباره طرحی برای مرحله‌ای شدن کنکور سراسری به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه قرار بود بحث کنکور درباره بسیاری از رشته‌ها حذف شود، اگر بتوان به سمتی رفت که 85 درصد از رشته‌های کنکور را خود دانشگاه‌ها پذیرش کنند، کار خیلی خوبی است که استرس و حجم جمعیت شرکت‌کننده در کنکور را کاهش می‌دهد. نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس افزود: نکته مورد اشاره وزیر علوم، طرح خوبی است که اگر چه مورد پیشنهاد قرار گرفته ولی هنوز در شورای سنجش و پذیرش دانشجو مطرح نشده، با این حال درباره کلیات آن بحث‌هایی انجام شده است و مقرر شده وزارت علوم آن را آماده و به طرحی قوی تبدیل کند.
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: در چنین شرایطی خود دانشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند و در رشته‌هایی که رقابتی درباره آنها وجود ندارد و حدود 80 درصد رشته‌های دانشگاهی را شامل می‌شوند، خود دانشگاه‌ها بتوانند پذیرش کنند. وی اعلام کرد: این روش می‌تواند تا حدودی مشکل پذیرش در بخشی از رشته‌هایی را که شرایط متفاوتی دارند و تعداد آنها هم زیاد است، برطرف کند و پذیرش این رشته‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شود. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح برای کنکور 98 آماده خواهد شد یا خیر، گفت: فعلا چیزی معلوم نیست ضمن آنکه این طرح فقط در حد کلیات مورد بحث قرار گرفته و هنوز جزئیات آن مشخص نیست.

آغاز فعالیت سامانه بارشی جدید
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع هواشناسی گفت: بعدازظهر (۲۵ آذر) سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود که  باعث بارش در غرب و شمال غرب کشور خواهد شد. احد وظیفه درباره شرایط جوی کشور در روزهای آینده  به ایسنا اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا (۲۶ آذر) برای جنوب غرب، غرب، شمال غرب و استان‌های گیلان، تهران، قزوین و البرز ابرناکی و بارش باران پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع هواشناسی گفت: امروز و ‌فردا (۲۵ و ۲۶ آذر) بارش در مناطق سردسیر و ارتفاعات به صورت برف خواهد بود. این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: این دو روز (۲۵ و ۲۶ آذر) در نوار شمالی کشور آسمان صاف تا نیمه‌ابری خواهد بود که در سواحل غربی دریای خزر باعث بارش‌های خفیف و پراکنده می‌شود، همچنین در سایر مناطق کشور آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود.


Page Generated in 0/0051 sec