printlogo


کد خبر: 203363تاریخ: 1397/9/26 00:00
نخستین اقدام رسمی استقلال برای نقل ‌و انتقالات نیم‌فصل
وداع با خارجی‌‌های بی‌کیفیت

باشگاه استقلال با فسخ قرارداد الحاجی گرو و مارکوس نیومایر، 2 بازیکن خارجی خود، اولین قدم رسمی در نقل ‌و انتقالات نیم‌فصل را برداشت. باشگاه استقلال یکشنبه خود را با فسخ قرارداد 2 بازیکن خارجی‌‌‌‌اش آغاز کرد؛ خارجی‌‌‌هایی که در نیم‌فصل حضورشان در این تیم هرگز نتوانستند انتظارات را برآورده کنند و همواره مورد انتقاد قرار داشتند. الحاجی گرو و نیومایر، 2 خروجی صبح یکشنبه استقلال بودند تا مدیران این باشگاه اولین گام خود را برای تغییر چهره این تیم در نیم‌فصل و تقویت آبی‌ها برای نیم‌فصل دوم بردارند. باوجود تلاش‌‌‌هایی که برای حفظ گرو و نیومایر وجود داشت، مدیران مجموعه باشگاه استقلال پس از مذاکراتی مفصل با آنها و مدیران برنامه‌شان در آخرین ساعات شنبه بر سر فسخ قرارداد با آنها به توافق رسیدند.
خداحافظی با الحاجی ناکام
داستان حضور الحاجی گرو در استقلال با انتشار یک نامه خداحافظی رسمی به پایان رسید و یکی از عجیب‌‌‌‌‌ترین نقل ‌و انتقالات سال‌‌های اخیر فوتبال ایران با حداقل اثر‌‌گذاری از این تیم رفت. گرو که قرار بود نیم‌فصل لیگ هفدهم به استقلال بیاید، در نهایت نتوانست رضایتنامه خود را بگیرد و حضور او موکول به پایان فصل و جانشینی تیام شد؛ اتفاقی که از روز اول فشار بسیار زیادی روی شانه‌‌های این بازیکن وارد کرد و باعث شد گرو همواره با سخت‌‌‌‌‌ترین شرایط در استقلال روبه‌رو باشد و این موضوع در کنار کیفیت او نقش پررنگی در شرایط این بازیکن در فوتبال ایران داشت. این بازیکن نیجریه‌ای در طول مدت کوتاه حضور در فوتبال ایران برای استقلال در جام حذفی یک گل به ثمر رساند و یک پنالتی منتج به گل کسب کرد اما در لیگ برتر عملکرد او بسیار ضعیف بود. گرو در لیگ برتر در 2 مسابقه از ابتدا برای تیم شفر برابر فولاد خوزستان و استقلال خوزستان به میدان رفت و 5 دیدار نیز بازیکن جانشین بود و در طول 310 دقیقه‌ای که به میدان رفت، هیچ تاثیری در روند تیم شفر نداشت و نتوانست برای آبی‌ها موثر واقع شود. اتفاقی که باعث شد هواداران استقلال هیچ‌گاه رابطه خوبی با او نداشته باشند و در این میان صحبت‌‌‌هایی پیرامون حمله هواداران به صفحه شخصی او و همسرش نیز شنیده می‌شد؛ اتفاقی که انگیزه ماندن را از گرو گرفت. این مهاجم نیجریه‌ای بامداد یکشنبه در صفحه رسمی اینستاگرام خود پیام خداحافظی خود را اینگونه نوشت:
« لحظه‌ای که چالش‌ها را قبول نمی‌کنی درست همان لحظه‌ای است که به جلو حرکت نمی‌کنی. بازی کردن در یکی از بهترین تیم‌های آسیا یک‌تجربه شگفت‌انگیز بود. از همان روز اولی که اینجا رسیدم از همه چیز لذت بردم.
می‌خواهم از سرمربی، هم‌تیمی‌ها و مسؤولان باشگاه تشکر کنم و همچنین یک‌ تشکر بزرگ از تماشاگران دوست‌داشتنی‌ای که با قلب‌های باورنکردنی خود حمایت می‌کردند. یک بار دیگر از همه کسانی که اینجا در ایران و استقلال همراهم بودند، تشکر می‌کنم. با آرزوی بهترین‌ها برای شما در آینده».
این بازیکن روز جمعه قرارداد خود را با استقلال فسخ کرد تا به این ترتیب شماره 9 استقلال نیم‌فصل به بایگانی برود و مدیران استقلال تلاش‌‌های خود را برای یک گلزن تمام‌عیار در خط حمله آغاز کنند.
البته سبک بازی گرو حداقل مورد توجه 2 مربی لیگ برتری فوتبال ایران قرار گرفته و آنطور که این بازیکن در صحبت‌‌های خود گفته پیشنهاداتی از ایران دارد اما به نظر می‌رسد او هیچ‌گاه به ایران باز نخواهد گشت.
همه‌چیز پول نیست
مهاجم نیم‌فصل اول استقلال گفت: در فوتبال همه‌چیز پول نیست. مطمئن باشید و این را از قول من بنوسید که هرگز به فیفا شکایت نمی‌کنم. الحاجی گرو قراردادش با استقلال را فسخ کرد و در نهایت از جمع آبی‌پوشان جدا شد تا سرنوشت این بازیکن در ایران با استقلال به پایان برسد. مهاجم استقلال که بتازگی به کشورش بازگشته است در گفت‌و‌گو با فارس درباره دلایل جدایی‌اش گفت: با مسؤولان باشگاه استقلال توافق کردم قرارداد بین ما فسخ شود. هیچ پولی هم بابت این فسخ قرارداد نگرفتم چون معتقدم در فوتبال همه‌چیز پول نیست. به هر حال چند ماه در ایران در تیم بزرگی بازی کردم که هواداران خوبی دارد. همه‌چیز را هم فراموش کرده‌ام.
گرو درباره اینکه هواداران استقلال نگران هستند وی به فیفا شکایت کند، گفت: تاکید می‌کنم در فوتبال همه‌چیز پول نیست. مطمئن باشید و این را از قول من بنویسید که هرگز به فیفا شکایت نمی‌کنم. وی در پایان درباره اینکه پیشنهاد باشگاه سپاهان و نساجی به وی را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: می‌دانم چند باشگاه ایرانی خواهان من هستند و یکی از مربیان مطرح کشور ایران خواستار حضورم در باشگاهش شده است. او مدعی است راحت از من استفاده می‌کند ولی فعلا می‌خواهم در کنار خانواده‌ام یک تصمیم خوب
بگیرم.
توریست آلمانی استقلال مرخص شد
مارکوس نیومایر، هافبک آلمانی- سوییسی استقلال در ابتدای فصل و با چند هفته تاخیر جانشین سرور جپاروف شد و استقلالی‌ها امیدوار بودند این بازیکن بتواند جای خالی هافبک ازبک را پر کند. عکس در کنار پیکه، عکس با پیراهن منچستریونایتد و سابقه حضور در لیگ‌‌های معتبر اروپایی باعث شد بسیاری نسبت به آینده این بازیکن در ایران امیدوار باشند اما نیومایر هرگز نتوانست سرور جپاروف فصل گذشته استقلال باشد و تقریبا هر زمان که آبی‌ها به او نیاز داشتند، نتوانستند از او استفاده کنند. دیدار رفت با السد در تهران، مصدومیت جزئی از ناحیه انگشت پا در دیدار حساس برگشت و چندین و چند بازی دیگر مسابقاتی بود که او
در مدت کوتاه حضور در تهران از دست داد؛ اتفاقاتی که نشان می‌داد این بازیکن انگیزه زیادی برای درخشش در تهران نیز ندارد و بیشتر حضور او در ایران جنبه توریستی داشت. نیومایر در آخرین دیدار استقلال در لیگ برتر نیز به میدان رفت و فرصت درخشش داشت اما 2 فرصت‌سوزی کار او را تقریبا یکسره کرد تا مدیران استقلال 48 ساعت بعد از آخرین مسابقه نیم‌فصل، قرارداد او را فسخ کنند. نیومایر در لیگ برتر هیچ‌گاه از ابتدا در ترکیب استقلال حضور نداشت و در 8 مسابقه به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفت که در این میان تنها در 3 دیدار بیش از 15 دقیقه در زمین بود؛ تنها حضور فیکس او برای تیم شفر در لیگ قهرمانان آسیا بود که جانشین کریمی در زمان گرم کردن شد و قبل از دقیقه 60 به دلیل مصدومیت زمین را ترک کرد تا یک 90 دقیقه کامل از او ندیده باشیم. صفر پاس گل، صفر گل و تقریبا صفر برای همه اثرگذاری‌ها کارنامه بازیکنی بود که هیچ‌گاه نتوانست برای استقلال موثر و مفید باشد. به این ترتیب این هافبک گرانقیمت نیز به لیست خریدهای خارجی ضعیف و اشتباه فوتبال ایران در شرایطی اضافه شد که استقلال از همین حالا برای درخشش در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به گزینه‌‌های جدید در خط میانی دارد.
 


Page Generated in 0/0057 sec