printlogo


کد خبر: 203385تاریخ: 1397/9/27 00:00
اخبار

مستند پرتره «متولد آذر» رونمایی می‌شود
مستند پرتره «متولد آذر» با موضوع زندگی مرتضی سرهنگی هفته آینده رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم رونمایی از مستند پرتره مرتضی سرهنگی با عنوان «متولد آذر»، ساعت ۱۵ یکشنبه ۲ دی‌ماه در تالار سوره حوزه هنری و با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی و سینمایی کشور برگزار می‌شود. مستند «متولد آذر» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرضا حسینی به زندگی و زمانه مرتضی سرهنگی، چهره برگزیده هنر انقلاب و پژوهشگر پیشکسوت دفاع‌مقدس می‌پردازد. این اثر از سوی مرکز مستند سوره حوزه هنری به بخش جایزه شهید آوینی شانزدهمین جشنواره فیلم‌های مستند «سینماحقیقت» راه یافت و در این جشنواره به نمایش درآمد. سرهنگی سال ۹۳ به عنوان چهره برگزیده هنر انقلاب انتخاب شد.

«مشدعباس» به شبکه مستند می‌آید
مستند «مشدعباس، بودن یا نبودن» به کارگردانی سیدهاشم مرتضویان در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می‌رود. به‌ گزارش «وطن‌امروز»، پنجمین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «مشدعباس، بودن یا نبودن» ساخته سیدهاشم مرتضویان از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران و حسین صبوری، از کارشناسان اقتصادی میهمان برنامه خواهند بود و درباره اقتصاد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مشکلات و راهکارهای آن صحبت خواهند کرد. مستند «مشدعباس، بودن یا نبودن»، داستان «مشدعباس»، از کاسبان قدیمی شهر اصفهان است که اکنون با ورود فروشگاه‌های زنجیره‌ای به این شهر، کسب‌وکار خود را در معرض خطر می‌بیند و دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا در این شغل بماند یا برود. این مستند نیمه‌بلند پس از اکران موفق در شهر اصفهان، در برنامه «به اضافه مستند» پخش خواهد شد. این قسمت از برنامه، سه‌شنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.


«سوءتفاهم» برای اکران عمومی کوتاه شد
فیلم سینمایی «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی با ایجاد تغییراتی در پایان‌بندی اکران می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، «سوءتفاهم» به کارگردانی احمدرضا معتمدی که سال گذشته در جشنواره فجر حضور داشت، با ایجاد تغییراتی آماده اکران عمومی می‌شود. «سوءتفاهم» با دستمایه طنز سراغ مفهوم فراواقعیت در دنیای امروز رفته و پیچیدگی روابط اجتماعی را به تصویر می‌کشد. این فیلم با نسخه ۱۱۳ دقیقه‌ای خود در جشنواره فیلم فجر شرکت کرده بود ولی برای اکران عمومی در دی‌ماه نسخه ۹۳ دقیقه‌ای فیلم به نمایش گذاشته می‌شود، به‌علاوه تغییراتی در پایان‌بندی فیلم ایجاد شده است. هانیه توسلی، کامبیز دیرباز، اکبر عبدی و مهدی فخیم‌زاده از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند که هر یک نقشی متفاوت را جلوی دوربین احمدرضا معتمدی بازی کرده‌اند.

نمایش فیلم تحریمی جشنواره کن در دومین برنامه سینماتک
فیلم سینمایی «مریم» ساخته «باسل‌الخطیب» و محصول ۲۰۱۲ سوریه در دومین برنامه از دور جدید سینماتک تهران به نمایش درمی‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، این فیلم داستان 3 زن به نام مریم است در 3 مقطع تاریخ حساس سوریه در 100 سال اخیر که در 3 اپیزود تولید شده است. این 3 زن روایتگر اثرات جنگ‌‌های جهانی اول در سال ۱۹۱۸، جنگ 6 روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ و بحران کنونی سوریه بر جامعه، زنان و مردم این کشور هستند. این فیلم سه‌شنبه (امروز) از ساعت ۱۷:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری پخش می‌شود و حضور برای عموم آزاد است. «مریم» که نخستین فیلم از سه‌گانه باسل الخطیب از جنگ سوریه است، در سال ۲۰۱۲ ساخته شد اما در همان سال‌ها مورد تحریم جشنواره‌های منطقه همچون جشنواره دوبی و جشنواره‌های بین‌المللی از جمله کن قرار گرفت.


Page Generated in 0/0053 sec