printlogo


کد خبر: 203386تاریخ: 1397/9/27 00:00
اخبار

چه کسی بازیگر نقش حضرت موسی(ع) می‌شود؟
جمال شورجه بعد از اعلام شروع پیش‌تولید سریال تلویزیونی «موسی(ع)» توسط رئیس سازمان صداوسیما، درباره انتخاب بازیگران‌ گفت: بعد از مشخص شدن پیش‌تولید خیلی جدی پیگیر چیدمان نقش‌ها و کاراکترها هستم. به احتمال زیاد نقش اصلی سریال را به یک بازیگر ناشناخته تئاتری و آشنا به معارف قرآنی واگذار خواهم کرد اما هنوز بازیگرها مشخص نشده‌اند. شورجه که این خبر را به تسنیم اعلام کرده، با اشاره به جلوه‌های ویژه این سریال، گفت: به دلیل معجزات حضرت موسی(ع) که 9 معجزه مهم داشتند امیدواریم بتوانیم از نیروهای ایرانی آشنا به جلوه‌های ویژه استفاده کنیم. قطعاً سوپروایزری برای این کار خواهیم داشت و چندین دفتر درگیر خواهند شد. شورجه درباره لوکیشن‌های خارجی این سریال تصریح کرد: با توجه به اینکه رویکرد سازمان صداوسیما این است که سریال «موسی(ع)» به صورت بین‌المللی و فرامرزی آماده شود با بازیگران جهان عرب رایزنی‌هایی کرده‌ایم که از وجودشان استفاده کنیم تا مخاطبان این پروژه جهانی باشند. فعلاً پیش‌بینی خاصی برای لوکیشن‌های خارجی نداریم اما کشور الجزایر پیشنهاد ما است، چرا که خودم در آنجا کار کرده‌ام و با محیط آن آشنایی دارم. حتی پیشنهاد سرمایه‌گذاری هم داده‌اند. وی در پایان با اشاره به تاثیر گسترده‌ای که سریال‌های مهمی چون «حضرت یوسف(ع)» در کشورهای مسلمان داشتند، اظهار کرد: در الجزایر به‌خاطر کارگردانی پروژه‌ای به نام «احمد بای» هرکجا می‌رفتم متوجه می‌شدند دستی در ساخت سریال حضرت یوسف داشتم و قرار است پروژه‌ای به نام «موسی(ع)» توسط بنده ساخته شود. مردم لطف داشتند و مشتاق بودند به نوعی در این کار سهیم و شریک باشند.


«اتاق تاریک» به سینماها می‌آید
سخنگوی شورای صنفی نمایش از آغاز اکران «اتاق تاریک» و پایان کار «مغزهای کوچک زنگ زده» و «هشتگ» در سینماها خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به برگزاری جلسه این شورا گفت: در آخرین جلسه شورای صنفی نمایش مشخص شد که فیلم «اتاق تاریک» به کارگردانی روح‌الله حجازی از چهارشنبه ۲۸ آذر در سرگروه آزادی اکران می‌شود. وی ادامه داد: سقف هفته‌های نمایش در تهران برای فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی و «هشتگ» به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر به پایان رسیده است و این آثار در سینماها تعویض می‌شوند و تنها می‌توانند در پردیس‌های سینمایی به اکران خود ادامه دهند. فرجی در پایان گفت: در این جلسه دوباره تاکید شد تا برای سرگروه‌هایی که هیچ قراردادی ندارند، قرارداد فیلم کودک ارائه شود.


نویسنده کتاب ضدترامپ  بین پردرآمدترین نویسندگان
«مایکل وولف» به لطف نگارش کتاب «آتش و خشم» با درآمد ۱۳ میلیون دلاری به جمع ۱۰ نویسنده پردرآمد سال ۲۰۱۸ میلادی راه یافت. به گزارش ایسنا به نقل از فوربس، پس از اینکه بخش‌هایی از کتاب افشاگر «آتش و خشم» در ابتدای سال در نشریه گاردین منتشر شد، وکیل ترامپ به سرعت نامه‌ای به نویسنده و ناشر کتاب نوشت و مدعی شد این کتاب شامل اطلاعات افتراآمیز و توهین‌آمیز است و حتی خود ترامپ نیز در صفحه توئیتر خود به «مایکل وولف» حمله و او را یک بازنده کامل توصیف کرد که برای فروش کتاب خسته‌کننده و خلاف واقع خود داستان‌هایی را سر هم کرده است. «مایکل وولف» در این کتاب به شکل بی‌سابقه‌ای به کابینه ترامپ از جمله «استیو بِنن» استراتژیست ارشد و سابق کاخ سفید دسترسی داشته و در کتاب ۳۳۶ صفحه‌ای خود به مسائل گوناگونی از پشت پرده کاخ سفید از جمله توصیف رفتار «ترامپ» و تعامل آشفته او با کارکنان ارشد کاخ سفید تا ارائه توضیحات خفت‌باری درباره خانواده «ترامپ» از زبان «استیو بنن» پرداخته است. در این کتاب «ترامپ» به شخصی تشبیه شده که کارکنان کاخ سفید احترامی برای او قائل نیستند و ۱۰۰ درصد اطرافیانش معتقدند شخصی مناسب برای ریاست‌جمهوری آمریکا نیست. در فهرست پردرآمدترین نویسندگان سال ۲۰۱۸ که از سوی نشریه فوربس منتشر شده ۱۱ نویسنده حضور دارند که در مجموع طی سال جاری میلادی 5/24 میلیون نسخه کتاب فروخته‌اند و درآمد ۲۸۳ میلیون دلاری به جیب زده‌اند.


Page Generated in 0/0094 sec