printlogo


کد خبر: 203434تاریخ: 1397/9/28 00:00
بر اثر آتش‌سوزی سیستم گرمایشی در دبستان دخترانه‌ای در زاهدان 2 دانش‌آموز پیش‌دبستانی جان خود را از دست دادند
فاجعه در مدرسه

گروه اجتماعی: روز گذشته مدرسه‌ای در استان سیستان ‌و بلوچستان دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه، ۴ دانش‌آموز پیش‌دبستانی دچار سوختگی شدند و بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا لحظه تنظیم این گزارش، متاسفانه فوت 2 دانش‌آموز در این حادثه تایید شده است.
روز گذشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدرسه‌‌ای غیردولتی در استان سیستان‌وبلوچستان دچار آتش‌سوزی شد که در این حادثه ۴ دانش‌آموز پیش‌دبستانی دچار سوختگی شدند و به بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان منتقل شدند. محمد روزبهانی، رئیس مرکز روابط عمومی سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی درباره این حادثه اظهار داشت: این حادثه متأسفانه بین ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰ صبح در مدرسه غیردولتی «اسوه حسنه» استان سیستان‌وبلوچستان رخ داد.
آسیب‌دیدگی 4 دانش‌آموز
وی افزود: این مدرسه دارای حدود ۵۰ دانش‌آموز است که ۴ دانش‌آموز متأسفانه دچار آسیب‌دیدگی شدند. روزبهانی افزود: «مونا خسروپرست»، «صبا عربی»، «مریم نوکندی» و «یکتا میرشکار» ۴ دانش‌آموزی هستند که دچار سانحه شدند.
دلیل آتش‌سوزی
علاوه بر این «علی مرادی» مدیر روابط عمومی اداره آموزش‌وپرورش استان سیستان‌وبلوچستان هم درباره این حادثه گفته است: دلیل آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس 4 دانش‌آموز دچار سوختگی شدند. بر اساس اعلام آموزش‌وپرورش سیستان‌وبلوچستان «مونا خسروپرست» و «صبا عربی» متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست دادند و 2 دانش‌آموز دیگر وضعیت‌شان وخیم است.
بازداشت مدیر مدرسه
علاوه بر این، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد،  دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در ارتباط با آتش‎سوزی یک واحد آموزشی پیش‌دبستانی و دبستانی در زاهدان گفته است: «در حال حاضر معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند و با بررسی‌های انجام شده قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده و در این زمینه دستور بازداشت آنها صادر شد». علاوه بر این ملک محمد سنجرانی‏، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 زاهدان در پی این حادثه استعفا کرد.
داستان تلخ ادامه دارد
یک‌بار دیگر ناایمن بودن مدارس کشور جان دانش‌آموزان را به خطر انداخت و شاهد خبرهای تلخ درباره فوت چند دانش‌آموز دختر بودیم. این دانش‌آموزان دختر در شرایطی جان خود را از دست دادند که یک سوم مدارس کشور ناایمن هستند و هر لحظه ممکن است زمینه‌ساز وقوع حادثه‌ای شود و  جان سایر دانش‌آموزان را تهدید کند.
فرسوده بودن 30 درصد مدارس
30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند و این فرسودگی می‌تواند امنیت دانش‌‌آموز و معلم را تهدید کند اما در اولویت‌های آموزش‌وپرورش حساس کردن جامعه نسبت به این موضوع و دریافت بودجه برای حذف مدارس فرسوده، انگار جایگاهی ندارد. مدیران آموزش‌وپرورش خودشان اذعان دارند 30 درصد مدارس کشور فرسوده‌اند، آنها در برخی اظهارات خود اشاره هم داشته‌اند که این مدارس برای حضور دانش‌آموزان استانداردهای لازم را ندارند اما چون مدرسه جایگزینی وجود ندارد، چاره‌ای نیست و باید از این کلاس‌های درس فرسوده استفاده کرد!


Page Generated in 0/0115 sec