printlogo


کد خبر: 203439تاریخ: 1397/9/28 00:00
اخبار

پیکر‌های مطهر ۴۶ شهید  به میهن بازگشت
پیکر‌های مطهر ۴۶ شهید دوران دفاع‌مقدس روز گذشته از مرز مهران وارد کشور شد. به گزارش دفاع‌پرس، پیکر‌های مطهر ۴۶ شهید تازه تفحص‌شده دوران دفاع‌مقدس همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) از مرز مهران وارد کشور شد. پیکر این شهدا در جزیره عجراویه که در نزدیکی بصره است، تفحص شده است. مراسم وداع با پیکر شهدا امروز (۲۸ آذر) بعد از نماز مغرب و عشا تحت عنوان «شبی با شهدا» در ناحیه مقاومت بسیج ایلام برگزار خواهد شد. پس از این برنامه پیکرهای شهدا برای تشخیص هویت به تهران منتقل می‌شود. در میان پیکرهای مطهر شهدا، پیکر 4 شهید عراقی نیز وجود دارد که آنها در قالب لشکر بدر، در عملیات کربلای 5 شرکت کرده بودند. پیکر‌های شهدای عراقی بعد از اعزام به مشهد به عراق منتقل و در نجف و کربلا تدفین می‌شود. گفتنی است ۲۰ آذر سال جاری نیز پیکرهای ۷۲ شهید تازه تفحص شده از مرز شلمچه وارد کشور شد.

رفتار نماینده سراوان  مورد تأیید نیست
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، از بررسی رفتار نماینده سراوان در گمرک تهران، شکایت از صادقی و بررسی پرونده ربیعی در نشست دیروز هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد. به گزارش خانه ملت، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در حاشیه برگزاری نشست علنی دیروز صحن در جمع خبرنگاران درباره نحوه ورود هیات نظارت بر رفتار نمایندگان به موضوع رفتار نماینده مردم سراوان در مجلس بر اساس کلیپ منتشرشده در فضای مجازی گفت: در پی بروز این اتفاق در ابتدای نشست علنی امروز صحن، بسیاری از نمایندگان به هیات رئیسه اعتراض کردند که همزمان وزیر اقتصاد در یکی از فراکسیون‌ها حضور داشت، بنابراین از وی برای حضور در نشست غیر علنی دعوت شد تا این موضوع مورد بررسی قرار گیرد. جمالی تاکید کرد: با توجه به اینکه این موضوع مورد تایید نیست، بنابراین رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد حتما این موضوع مورد رسیدگی و بررسی قرار بگیرد و وزیر اقتصاد هم چون مستقیم درگیر قضیه نبود، قرار شد آخرین مستندات و اطلاعات را بیاورد. وی در پاسخ به پرسشی پیرامون انتقاد مردم نسبت به رفتار این نماینده اظهار کرد: ما هم الفاظ به کار برده شده و رفتار این نماینده را تایید نمی‌کنیم، حتی اگر خود نماینده سراوان هم به شرایط قبل بازگردد، رفتارش را قبول نمی‌کند، به هر حال عواملی موجب بروز این رفتارها شده است، کما اینکه مردم انتظار دارند نماینده سعه صدر و تحمل بالاتری داشته باشد.

در اوج اقتدار دفاعی هستیم
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم. به گزارش مهر، امیر دریادار حسین خانزادی در بیستمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی و دریانوردی که در جزیره کیش در حال برگزاری است طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان با تحریم می‌خواستند دسترسی ایران به دریا را محدود کنند اما نیروی دریایی هیچ‌گاه نگاه به عقب نداشته و پیشرفته‌‌‌‌‌ترین تجهیزات را تولید کرده است و در اقیانوس‌ها حضور دارد. با قاطعیت می‌توانم بگویم دشمن نتوانسته از راه تحریم به اهداف خود برسد. فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما نیروهای متخصص را در داخل آموزش می‌دهیم و جوانان انقلابی ما انگشت بر ماشه آماده دفاع از کشور هستند، در حوزه تجهیزات دریایی نیز کشور به جایی رسیده که پیشرفته‌ترین تجهیزات و فناوری‌ها مانند زیر دریایی و ناوها در داخل کشور تولید می‌شود. خانزادی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توان با قاطعیت گفت هیچ محدودیتی برای پیشرفت در دریا نداریم و به برکت انقلاب اسلامی و هدایت‌های هوشمندانه رهبر معظم انقلاب به اوج بالندگی و اقتدار دفاعی رسیده‌ایم.


Page Generated in 0/0062 sec