printlogo


کد خبر: 203444تاریخ: 1397/9/28 00:00
اخبار

کاهش قیمت مرغ به ۱۰۸۰۰ تومان
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت از ورود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موضوع گرانی مرغ خبر داد. رضا رحمانی در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: وزارت جهاد کشاورزی به صورت جدی در چند روز اخیر برای کنترل قیمت مرغ ورود کرده است. وی اضافه کرد: دولت برای واردات نهاده‌ها ارز 4200 تومانی اختصاص می‌دهد و کنترل این بازار هم دست وزارت جهاد کشاورزی است‌. رحمانی ادامه داد: بر اساس آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت مرغ به ازای هر کیلو 10800 تومان تعیین شده است و عرضه‌کنندگان هم باید مرغ را با این قیمت عرضه کنند.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
95  درصد دستگاه‌های کشور آماده تحول دیجیتال نیستند!
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم زودتر از آن چیزی که فکر می‌کنیم رخ می‌دهد، گفت: گزارش‌ها از وضعیت دستگاه‌ها و سازمان‌های کشور برای ورود به حوزه تحول دیجیتال حاکی از آن است که 95 درصد آنها آمادگی لازم را ندارند. محمدجواد آذری‌جهرمی در نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مخابرات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در عرصه تحول دیجیتال را افزایش شناخت مجموعه‌‌های مختلف نسبت به تحول دیجیتال دانست و گفت: پژوهشگاه ارتباطات دوره‌‌‌هایی را برای آشنایی بخش‌‌های مختلف با مفهوم تحولات رخ داده برگزار کرده و این اقدام اگرچه خوب است اما گزارش آن بشدت نگران‌کننده است، چرا که بنا بر این گزارش ۹۵ درصد دستگاه‌ها و سازمان‌‌های ما آمادگی ورود به این عرصه را ندارند. عضو کابینه دولت دوازدهم توجیه نبودن افراد مسؤول در قبال تحولات رخ داده را باعث ایجاد کاریکاتوری از توسعه دانست و تصریح کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه نداریم به کودکان و صیانت از آنها و همین‌طور به رسانه‌‌های نوین بپردازیم اما به علت نپرداختن دیگران به این مسائل ما مجبوریم به آن عمل کنیم.
مشکل سامانه همتا بعد از یک سال
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات علت تعلیق ثبت گوشی مسافری در سامانه همتا و دلیل ایجاد مشکل هنگام استفاده از گوشی‌ قدیمی برای برخی کاربران را تشریح کرد و از بررسی امکان فعال‌سازی گوشی‌های خاموش و جا مانده در طرح شناسه‌دار کردن گوشی‌های تلفن همراه خبر داد. جهرمی در ادامه اظهار کرد قطع سامانه همتا و گمرک درست نیست، بلکه موضوع وصل سیستم سامانه نیروی انتظامی به گمرک مطرح است که باید اتفاق می‌افتاد. قرار بود این اتصال برای مشخص شدن دقیق واردات گوشی از طریق مسافر انجام شود، نه ‌اینکه به اسم بار مسافر، بتوان خارج از روال‌های مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت، گوشی وارد کرد. وی در ادامه افزود:‌ اکنون فرآیند بار مسافر در حال پیاده‌سازی است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. برخی انتقاد دارند چون کانال‌های اصلی واردات به‌درستی کار نمی‌کند، جلوی واردات گوشی به شیوه مسافری گرفته شده و در بازار اختلال ایجاد کرده است.
 


Page Generated in 0/0350 sec