printlogo


کد خبر: 203450تاریخ: 1397/9/28 00:00
اخبار

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر اعلام کرد
اجرای طرح «یلدانه»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اجرای طرح «یلدانه» با شعار «یلدا برای همه» و با هدف گسترش همدلی و مهربانی در جامعه، همزمان با شب یلدا از سوی این سازمان خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»،  محمد نصیری با اعلام این خبر گفت: سازمان‌های داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در نظر دارند همزمان با فرارسیدن شب یلدا، ساعاتی از بلندترین شب سال را همراه با افرادی باشند که یلدا را تنها و دور از خانواده مانده‌اند، بر این اساس اعضای داوطلب و جوان در سراسر ایران با یک شاخه گل و انار به همراه‌سراها، بیمارستان‌ها، مراکز نگهداری سالمندان، معلولان و جانبازان و کودکان بی‌سرپرست رفته و لحظاتی را در کنار این افراد خواهند بود. وی با اشاره به اینکه داوطلبان و جوانان هلال‌احمر در این طرح به سایر افرادی که نه فقط شب یلدا که شاید در بیشتر مناسبات همراه خانواده خود نبوده و تنها هستند، سر خواهند زد، افزود: بر این اساس شب یلدا در کنار تلاشگران و خدمتگزاران به هموطنان در پایگاه‌های امداد و نجات، اورژانس، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و حتی در خوابگاه‌های دانشجویی خواهیم بود. تمام هموطنانی که علاقه‌مند به همراهی با داوطلبان هلال‌احمر در استان خود هستند می‌توانند به این میهمانی بیایند. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با دعوت از همه علاقه‌مندان برای مشارکت در این طرح، گفت: این افراد می‌توانند کلمه «یلدانه» و نام استان خود را به شماره ۳۰۰۰۲۱۴۷ پیامک کنند تا داوطلبان و جوانان هلال‌احمر با آنها تماس گرفته و هماهنگی حضور را انجام دهند.

سرپرست سازمان پژوهش آموزش‌وپرورش مطرح کرد
مخالفت با هر گونه کتاب کمک درسی
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش‌وپرورش گفت: استفاده از کتب کمک آموزشی را ممنوع کردیم و حتی امسال در جشنواره کتاب رشد، کتب کمک درسی در ابتدایی را داوری نکردیم و به جشنواره راه ندادیم. حیدر تورانی در واکنش به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه مولفان کتب درسی در تالیف کتب آموزشی دست دارند، آن هم با این استناد که وقتی یک کتاب درسی هنوز بیرون نیامده کمک آموزشی‌هایش در بازار موجود است، به ایلنا گفت: چیزی که وجود دارد، این است که ارتباط ما با مدیران رده بالا بویژه  نمایندگان قوی نیست، به همین دلیل از یکدیگر اطلاعات درستی نداریم. وی خاطرنشان کرد: چیزی به اسم دفتر
کمک درسی نداریم، ما دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی داریم و هیچ‌کدام از مولفان حق این کار را ندارند که همزمان هم کتاب درسی و هم کتاب آموزشی تالیف کنند. تورانی درباره  مخالفت خود با نشر کتب کمک آموزشی گفت: ما با هر گونه کار کمک درسی به معنی اینکه پخته‌خواری را به بچه‌ها تحمیل و به ذهن و خلاقیت‌شان آسیب وارد کند، مخالفیم. وی در پاسخ به این پرسش که پس چگونه کتب
کمک‌آموزشی پایه دوازدهم وارد بازار شد، در حالی که کتب درسی هنوز منتشر نشده بود؟ گفت: برای اینکه فرآیند تالیف و کیفیت کتاب‌های ما بالا برود و معلمان بتوانند در فرآیند تالیف نظر بدهند ما محتوای کتاب‌ها را در سامانه‌های‌مان بارگزاری می‌کنیم.
 بسیاری از افراد هم از همین سامانه‌ها مطالب را برمی‌دارند و کپی می‌کنند اما اینطور نیست که اطلاعات درز پیدا کند.


معاون سازمان امداد و نجات خبر داد
2 کشته و 32 مصدوم بر اثر واژگونی اتوبوس
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به واژگونی اتوبوس در محور گرمسار- آرادان گفت: 2 مسافر بر اثر این حادثه جان ‌باختند و 32 نفر مصدوم شدند.
شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ارتباط با آخرین جزئیات واژگونی اتوبوس در گرمسار به فارس اظهار داشت: این حادثه ساعت 12:45 امروز(دیروز) در محور گرمسار- آرادان به وقوع پیوسته است. وی افزود: بر اثر این حادثه 2 مسافر جان خود را از دست داده و 32 نفر مصدوم شدند که مصدومان توسط 5 تیم امدادی به نزدیک‌ترین بیمارستان انتقال یافته‌اند.
 


Page Generated in 0/0074 sec