printlogo


کد خبر: 203467تاریخ: 1397/9/28 00:00
اخبار

نجابتی در بازدید از نمایشگاه  «حق مسلم ماست»:
آثار گرافیکی «نیرومند»  گویا و بی‌نیاز از متن است
مسعود نجابتی، مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح ضمن بازدید از نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند، اظهار کرد: می‌توان گفت پیش از این هم به چنین فرمی از آثار کارتون و گرافیک پرداخته شده اما خیلی کم این اتفاق رخ داده است. جای اینگونه آثار در گرافیک امروز ایران و نسل‌های جدید خالی است. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، دبیرکل پنجمین جشنواره هنر مقاومت با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی آثار نمایشگاه «حق مسلم ماست» بی‌نیاز بودن آثار از نوشته است، عنوان کرد: در فضای گرافیک جهانی هم آثار خیلی کمی داریم که بدون نوشتار پیام خود را منتقل کنند. آثار نوشتاری که بی‌نیاز از تصویر باشد زیاد داریم اما آثار تصویری که بی‌نیاز از نوشته باشد کم داریم. این توانمندی نیرومند در عرصه گرافیک را نشان می‌دهد و امیدوارم این توانمندی به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و شروعی برای فصل جدیدی از گرافیک در ایران باشد. همچنین معتقدم گرافیک کشورمان باید به هویت ایرانی و اسلامی برسد. نمایشگاه آثار کارتون و گرافیک محمدحسین نیرومند با عنوان «حق مسلم ماست»  تا دوم دی‌ماه در گالری ابوالفضل عالی برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از آن می‌توانند شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ به حوزه هنری مراجعه کنند.


عیدانه کتاب برگزار نمی‌شود
مدیرعامل خانه کتاب گفت:‌ تا زمانی که معوقات تابستانه و پاییزه کتاب پرداخت نشود،‌ طرح عیدانه را برگزار نخواهیم کرد. به گزارش تسنیم، نیکنام حسین‌پور، مدیرعامل خانه کتاب،‌ از عدم پرداخت معوقات تابستانه کتاب خبر داد و گفت:‌ متاسفانه به‌رغم پیگیری‌هایی که داشتیم، موفق نشدیم بدهی‌های کتابفروشان از طرح تابستانه کتاب را پرداخت کنیم. علاوه بر این معوقات طرح پاییزه کتاب نیز باقی مانده است. موضوع را از شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیگیری کردیم اما به هر حال شرایط اقتصادی کشور را نیز باید در نظر گرفت. قرار بود این معوقات تا هفته کتاب پرداخت شود‌ اما محقق نشد. حسین‌پور با اشاره به انتقادات کتابفروشان از این تأخیر گفت:‌ کتابفروشان حق دارند،‌ مطالبات آنها قانونی است‌ و ما تلاش می‌کنیم هر چه سریع‌تر این مطالبات را پرداخت کنیم. با توجه به تأخیری که در پرداخت معوقات تابستانه و پاییزه انجام شده است،‌ ما به احتمال بسیار طرح عیدانه کتاب را برگزار نخواهیم کرد. تا زمانی که این پرداخت‌ها قطعی نشود، قطعاً طرح عیدانه برگزار نمی‌شود.


جایزه «ایران نوشت»  برای بهترین اثر جشنواره عمار
مجمع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی جایزه‌ای با عنوان «ایران نوشت» را برای بهترین اثر جشنواره عمار با موضوع «نمایش دستاوردهای جوانان مؤمن انقلابی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ازجمله نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی» اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، این مجمع در بخش فراخوان‌های مردمی نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، جایزه‌ای با عنوان «ایران نوشت» را برای بهترین اثر این جشنواره با موضوع «نمایش دستاوردهای جوانان مومن انقلابی در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی از جمله نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی» اعلام کرد. جایزه اصلی این فراخوان ۲۰ میلیون ریال است و از همه آثار مرتبط با موضوع نوشت‌افزار ایرانی تقدیر خواهد شد. همچنین حمایت از ساخت 3 ایده برتر با موضوع نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی در قالب‌های مختلف فیلم کوتاه، مستند، برنامه تلویزیونی، مستند مسابقه، کلیپ و تیزر تبلیغاتی، اهدای بسته نوشت‌افزار ایرانی به اکران‌کنندگان منتخب دهه هشتادی عمار و تور بازدید از کارخانه تولید نوشت‌افزار ایرانی برای همه فیلمسازان جشنواره عمار از دیگر جوایز در نظر گرفته شده برای این فراخوان مردمی است. نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» دی‌ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0052 sec