printlogo


کد خبر: 203479تاریخ: 1397/9/28 00:00
اخبار

از نظر پوتین رئیس‌جمهوری بعدی روسیه چه کسی است؟
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که او را به عنوان قدرتمندترین مرد در تاریخ مدرن این کشور می‌شناسند، به ابهامات در خصوص جایگزین آتی‌اش پاسخ داد. پوتین که از سال 2000 زمام امور را در روسیه به دست گرفته است عملا تنها سیاستمداری است که می‌تواند در خصوص آینده روسیه صحبت کند. او در جمع خبرنگاران گفت: رهبر آینده روسیه باید کسی باشد که به تمام مسائل کشور مطلع و در عین حال خود را فدای آینده روسیه کند. پوتین که در شهر یاروسلاول روسیه صحبت می‌کرد، همچنین گفت خصوصیاتی که او برشمرده است کاربردی و کارآمد است. پس از آنکه دیمیتری مدودف برای یک دوره 4 ساله، ریاست‌جمهوری روسیه را در اختیار گرفت گمانه‌زنی‌ها درباره آینده رهبری روسیه آغاز شد. بسیاری بر این باورند که افراد بسیار جوان که توسط پوتین در مناطق روسیه گماشته شده‌اند می‌توانند بخش مهمی از آینده سیاسی روسیه باشند. یکی از این افراد والنتین کونوالوف 31 ساله است که بتازگی توانسته در فضای سیاسی روسیه جایگاه والایی برای خود بیابد.

چین در جایگاهی است که فقط می‌تواند به جلو حرکت کند
رهبر چین در سخنرانی خود به مناسبت چهلمین سالگرد رفرم اقتصادی و سیاسی این کشور رخ گفت: چین امروز در جایگاهی قرار دارد که فقط می‌تواند به جلو حرکت کند. وی با اشاره به وسعت چین و پتانسیل‌های اقتصادی و سیاسی که در این کشور وجود دارد، تاکید کرد: برای جایگاه جهانی چین زحمات بسیاری کشیده شده است به همین منظور ما قدم‌های‌مان را به جلو برمی‌داریم. چین اخیرا وارد جنگ تعرفه‌ها با آمریکا شده است و از سوی دیگر ایالات‌متحده توانسته در یارکشی‌های وابسته به این جنگ با کانادا نیز همراه شود. چین مناسبات اقتصادی جهانی خود را در رقابت با آمریکا برنامه‌ریزی کرده است.

مقامات سعودی هم بن‌سلمان را آمر قتل خاشقجی می‌دانند
یک روزنامه‌نگار برجسته آمریکایی در بازگشت از سفر عربستان فاش کرد مردم و مقامات سعودی در محافل غیرعلنی، ولیعهد این رژیم را مسؤول قتل جمال خاشقجی برمی‌شمارند. «نیکلاس کریستوف» که برای پیگیری ماجرای قتل همتای عربستانی‌اش در روزنامه واشنگتن‌پست به زادگاه او رفته بود، در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: «تجربه سختی است که آدم ببیند داخل یک حکومت پلیسی دارد با مردم درباره شهوت رئیس کشورشان برای گرسنگی دادن به کودکان یمن، شکنجه زنان یا مثله کردن منتقدان مصاحبه می‌کند». کریستوف که به عنوان یکی از اعضای هیات اعزامی سازمان ملل به یمن ویزای ورود به عربستان دریافت کرده بود،  بن‌سلمان را «ولیعهد مجنون سعودی» معرفی کرده و می‌نویسد: «دوستانم در آمریکا وقتی که در یمن بودم نسبت به سلامت من نگرانی کمتری داشتند تا وقتی که در ریاض بودم».
با این همه او فاش می‌کند که در ریاض همه می‌دانند بن سلمان قاتل است: «[مقام‌های] ارشد سعودی در محافل خصوصی می‌پذیرند که محمد بن‌سلمان دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است، اما آنها تأکید می‌کنند رابطه میان آمریکا و عربستان‌سعودی مهم‌تر از زندگی یک انسان است. آنها می‌گویند آمریکا به‌خاطر حفظ ثبات در منطقه باید کنار عربستان سعودی بایستد».

التماس حریری به سازمان ملل:
جلوی اسرائیل را بگیرید
چند روز پس از آنکه انتشار فیلمی از حرکت قهرمانانه یک افسر ارتش لبنان در عقب راندن نیروهای اسرائیلی به پشت خط مرزی در شبکه‌‌های اجتماعی مورد استقبال قرار گرفت، نخست‌وزیر این کشور بار دیگر چهره‌ای ضعیف از خود نشان داد. «سعد حریری» به دنبال تنش‌های اخیر در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در دیدار با فرمانده ایتالیایی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل موسوم به «یونیفل»، از او و نیروهایش خواست از  نقض روزانه حریم هوایی و دریایی لبنان توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند. نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که در خانه‌‌‌‌اش با فرمانده ایتالیایی صحبت می‌کرد، اعلام کرد کشورش به اجرای کامل قطعنامه 1701 و احترام به خط آبی پایبند است.
 


Page Generated in 0/0225 sec