printlogo


کد خبر: 203691تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

لطیفی سریال نوروزی شبکه ۳ را می‎سازد
مجموعه تلویزیونی «مرّ قانون» ویژه نوروز 98 به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» ساخته می‌شود. به گزارش فارس، مجموعه تلویزیونی «مرّ قانون» به کارگردانی «محمدحسین لطیفی» و تهیه‌کنندگی مهران مهام تولید می‌شود. بنا بر این گزارش، «مرّ قانون» که پیش از این «حوزه استحفاظی» نام داشت، با مضمونی طنز و در ۱۵ قسمت برای شبکه 3 سیما در دست تولید است و مهران غفوریان یکی از بازیگران اصلی آن خواهد بود. داستان این سریال را که احتمالا باز هم نام آن تغییر خواهد کرد، «امیرعباس پیام» نوشته که پیش‌ از این نگارش فیلمنامه سریال‌هایی نظیر «آنام» و «مامور بدرقه» را در کارنامه خود دارد. از مهران مهام مجموعه «بی‌همگان» که ملودرامی اجتماعی است در ۵۰ قسمت توسط علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی در حال نگارش است.

فصل دوم «شوکران» ساخته می‌شود
مدیر شبکه 4 سیما از تولید فصل دوم برنامه شوکران خبر داد. به گزارش فارس، «مسعود معینی‌پور» مدیر شبکه 4 سیما از پایان فصل اول برنامه تلویزیونی شوکران خبر داد و گفت: به علت استقبال گسترده و مطالبه زیاد مخاطبان، دوشنبه این هفته گفت‌وگو با دکتر حسین کچوئیان بازپخش خواهد شد و فصل اول شوکران با این برنامه خاتمه می‌یابد. برنامه شوکران نماد روشنفکری انقلاب اسلامی است و راهی پر پیچ و خم را آغاز کرده است. چارچوب و خط‌مشی‌‌های فصل دوم شوکران طراحی شده و امید است در اوایل سال آینده روی آنتن برود. برنامه شوکران که ساخت فصل اول آن از پاییز ۱۳۹۶ آغاز شده است، به سردبیری پیام فضلی‌نژاد و تهیه‌کنندگی علی قربانی از مردادماه ۱۳۹۷ به مدت ۵ ماه روی آنتن شبکه 4 سیما بود.


اتمام نگارش مجموعه 12 جلدی «جاده جنگ»
منصور انوری از اتمام مجموعه ۱۲ جلدی «جاده جنگ» خبر داد. به گزارش تسنیم، منصور انوری، نویسنده مجموعه «جاده جنگ» از اتمام نگارش این مجموعه 12 جلدی خبر داد. داستان این اثر، از روز سوم شهریور 1320 و ماجرای هجوم روس‌ها از شمال شرقی خراسان به ایران و اشغال ایران از سوی متفقین آغاز می‌شود و با پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به پایان می‌‌رسد. در جلدهای میانی این مجموعه نیز واقعه 15 خرداد 1342، فعالیت‌ مبارزاتی گروه‌های اسلامی، تظاهرات مردمی، پیروزی انقلاب اسلامی و خرابکاری‌های گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان به تصویر ‌کشیده می‌شود. منصور انوری، نویسنده رمان «جاده جنگ» که حدود 10 سال از وقت خود را صرف تحقیق این مجموعه 12 جلدی کرده، در نگارش این اثر از منابعی همچون خاطرات شفاهی مردم مناطق مورد پرداخت در داستان، ‌اسناد موجود در آرشیو آستان قدس رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و گفت‌وگو با سیدرضا شریفی، استفاده کرده است. قرار است جلد یازدهم این اثر تا سی‌ودومین دوره نمایشگاه کتاب تهران روانه بازار نشر شود.

توزیع ۶۰ هزار نسخه از «سرباز کوچک امام» در کتابفروشی‌ها
تاکنون ۶۰ هزار نسخه از کتاب «سرباز کوچک امام» منتشر و توزیع شده است. به گزارش تسنیم، این اثر روایتگر خاطرات جوان‌ترین آزاده جنگ تحمیلی است. «سرباز کوچک امام» عنوان کتابی است از فاطمه دوست‌کامی که به خاطرات مهدی طحانیان، جوان‌ترین آزاده جنگ تحمیلی از دوران کودکی تا جنگ تحمیلی و اسارت در اردوگاه‌های عراق می‌پردازد. کتاب «سرباز کوچک امام» به بیان اتفاقات ریز و درشت زندگی مهدی طحانیان پرداخته؛ اتفاق‌های خواندنی و جذابی که در بسترهای متفاوتی روی می‌دهد و ذهن خواننده را به‌ طرز ماهرانه‌ای به همراهی خویش دعوت می‌کند. چاپ چهل و دوم این اثر اخیراً روانه بازار نشر شده است. تاکنون 60 هزار نسخه از این اثر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0061 sec