printlogo


کد خبر: 203692تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

ساخت فیلم سینمایی «نامیرا»  با نذور فرهنگی
فیلم سینمایی «نامیرا» با نذورات فرهنگی هیأت‌های سوگواری امام حسین(ع) و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کلید می‌خورد. به گزارش فارس، این فیلم به کارگردانی «صادق کرمیار» و بر اساس رمان نامیرا ساخته می‌شود که در حال حاضر نگارش فیلم سینمایی به پایان رسیده و بزودی پیش‌تولید فیلم آغاز می‌شود. این پروژه بدون کمک‌های دولتی و وام بانکی ساخته می‌شود و از آنجا که برای ساخت فیلم درباره سیدالشهدا(ع) همواره موانع مختلفی در کشور وجود دارد، دست‌اندرکاران این پروژه تصمیم گرفتند از امکانات دولتی و تسهیلات معمول فیلمسازی استفاده نکنند و صرفا از طریق کمک‌های عاشقان امام حسین(ع) و نذورات فرهنگی عاشورایی این پروژه را به سرانجام برسانند.

رقابت ۱۳۸ اثر در بخش مسابقه تبلیغات فیلم‌های فجر
مدیر دبیرخانه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر از ثبت ۱۳۸ اثر در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، سیمون سیمونیان، مدیر دبیرخانه سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر با اشاره به پایان زمان ثبت‌نام مسابقه تبلیغات سینمای ایران، گفت: ثبت‌نام در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران که از ۲۰ آذرماه آغاز شده بود، جمعه۳۰ آذرماه به پایان رسید و تعداد بسیار زیادی از علاقه‌مندان در بخش آنونس و تیزر، پوستر و عکس ثبت‌نام کردند. براساس آمار ثبت شده، ۶۱ عنوان آنونس و تیزر، ۵۸ عدد پوستر و ۱۹ عکاس برای حضور در بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران ثبت‌نام کرده‌اند. به گفته سیمونیان، داوری‌های این بخش، از نیمه دوم دی‌ماه آغاز خواهد شد.


«تنگه ابوقریب» از چهارشنبه در شبکه نمایش‌خانگی
فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم جشنواره سی و ششم فجر به کارگردانی بهرام توکلی چهارشنبه روانه بازار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی تنگه ابوقریب محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری- رسانه‌ای اوج به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان که بتازگی اکران خود را پشت سر گذاشته است، وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود. بهترین فیلم جشنواره سی‌وششم فجر قرار است از چهارشنبه 5 دی‌ماه روانه بازار شود و پخش آن را موسسه تصویری حوزه هنری بر عهده دارد. فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در اکران عمومی حدود 6 میلیارد تومان بلیت‌فروشی کرد. جواد عزتی، مهدی پاکدل، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی و مهدی قربانی از جمله بازیگران فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» هستند.


پای ترامپ به فهرست بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ کشیده شد!
«مرگ یک ملت» که مستندی سیاسی در دفاع از دست‌‌راستی‌های ایالات متحده و دونالد ترامپ محسوب می‌شود از سوی منتقدان متاکریتیک به‌ عنوان بدترین فیلم سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. به گزارش مهر به نقل از ایندی‌وایر، در حالی‌ که در روزهای اخیر ایندی‌وایر فهرست برترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ را از دیدگاه منتقدانش منتشر کرد، فهرستی که در آن «رُما» اثر آلفونسو کوارون در جایگاه اول و فیلم‌های «اولین اصلاح شده»، «سوگلی»، «جنگ سرد» و «دزدان فروشگاه» پس از آن قرار داشتند، اکنون ایندی‌وایر با توجه به نظر منتقدان متاکریتیک، فهرست بدترین فیلم‌های سال ۲۰۱۸ را نیز منتشر کرده است. در این فهرست جایگاه بدترین فیلم سال به مستند «مرگ یک ملت» ساخته دینش دسوزا رسید؛ این مستند سیاسی در دفاع از دست‌‌راستی‌های ایالات متحده آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی این کشور ساخته شده است. در میان دیگر فیلم‌های بد سال جاری از نگاه منتقدان متاکریتیک می‌توان به «میدان‌های لندن» با بازی امبر هرد، «انتقام» با بازی بروس ویلیس، «جنایات تاریک» با بازی جیم کری و «ترمینال» با بازی مارگو رابی اشاره کرد. براین اساس، فیلم‌های «مرگ یک ملت»، «میدان‌های لندن»، «ناپدید شدن سیدنی هال»، «انتقام»، «خود زندگی»، «آدم پرحرف»، «211»، «جنایات تاریک»، «گوتی» و «استراتون» 10 فیلم نخست این فهرست هستند.


Page Generated in 0/0049 sec