printlogo


کد خبر: 203696تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

بهترین خط دفاعی اروپا
برای رکوردشکنی
 پیروزی 2 بر صفر لیورپول مقابل ولوز در هفته هجدهم لیگ برتر هم باعث تداوم صدرنشینی شاگردان یورگن کلوپ شد و هم آنها را به رکورد چلسی رساند. تا پیش از این بازی چلسی ژوزه مورینیو در فصل 6-2005 و چلسی لوئیز فلیپه اسکولاری در فصل 9-2008 تا شب کریسمس بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ برتر را داشتند؛ با تنها 7 گل خورده در 18 بازی.
این یازدهمین کلین‌شیت لیورپول در این فصل از لیگ برتر بود. آخرین باری که قرمزپوشان آنفیلد قهرمان انگلیس شدند، پیش از شروع دوران لیگ برتر، به سال 1990 بازمی‌گردد، فصلی که در کل آن 12 کلین‌شیت داشتند. لیورپول در حال حاضر بهترین خط دفاعی بین تمام تیم‌های 5 لیگ اول اروپا را در اختیار دارد و اگر به همین روند ادامه دهد می‌تواند رکورد 15 گل خورده چلسی در فصل 5-2004 را هم بشکند.
اما چطور تیمی که فصل پیش 38 گل در لیگ خورده بود به یک باره چنین استحکامی در خط دفاعی پیدا کرده؟ جیمی کرگر، مدافع سابق لیورپول و کارشناس اسکای اسپورتس چنین توضیح می‌دهد: «این تیم در حال جابه‌جایی رکوردهایی است که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد در تاریخ باشگاه شکسته شود. از این بابت هم باید از مدافعان لیورپول تقدیر کرد و هم از کلوپ، به خاطر اینکه این فصل کاری کرد و من پیش از این فکر نمی‌کردم از دستش برآید».
مشکل بزرگ لیورپول در فصل گذشته این بود که توانایی کشتن بازی‌ها را نداشت و مدام پیروزی را با تساوی یا حتی شکست عوض می‌کرد. برای همین تغییر وضعیت دفاعی این تیم، آن هم به این شکل رادیکال، باعث تعجب خیلی از کارشناسان فوتبال در جزیره، از جمله گری نویل، کاپیتان سابق منچستریونایتد شده: «من واقعا انتظار چنین چیزی را نداشتم. تیمی که یک فصل 50 گل بخورد و فصل بعد به چنین استحکام دفاعی‌ای برسد قطعا کاری شگفت‌انگیز کرده. خرید بازیکنان جدید (ویرجیل فان‌دایک و آلیسون بکر) قطعا بخشی از دلیل این تغییر است اما فرای آن رویکرد آنها به مسأله دفاع کردن هم عوض شده. لیورپول فصل پیش تیمی شکننده بود اما این فصل آنها تبدیل به تیمی واقعی شده‌اند. این تغییر واقعا شگفت‌آور است».
لیورپول مقابل ولوز هرگز در خطر از دست دادن پیروزی نبود. فان‌دایک نه‌تنها نقش تاثیرگذارترین بازیکن زمین در باکس خودشان را بازی می‌کرد، بلکه با زدن گل دوم تیمش خیال کلوپ را از یک 3 امتیاز دیگر راحت کرد.
جیمی کرگر درباره تفاوت بزرگ لیورپول فصل گذشته با این فصل می‌گوید: «فصل پیش همه عاشق تماشای بازی لیورپول بودند، غیر از خود هواداران لیورپول. این اصلا حس خوبی نیست، اینکه تیم‌تان تبدیل به تیم دوم همه شود، در حالی که هواداران خودی حتی وقتی تیم محبوب‌شان 2 بر صفر هم جلو است یک لحظه آرامش نداشته باشند. این وضعیتی بود که در 2 فصل اول کلوپ در لیورپول مدام تکرار می‌شد. حالا اما تماشاگران بی‌طرف می‌گویند لیورپول دیگر جذابیت فصل پیش را ندارد ولی برای خود هواداران لیورپول اصلا مهم نیست. مهم‌ترین چیز برای آنها بردن بازی‌ها و جنگ برای قهرمانی است».
درخشش فان‌دایک و آلیسون در خط دفاع و دروازه، اضافه شدن فابینیو و نبی کیتا به گزینه‌های لیورپول در خط میانی و روی فرم آمدن دوباره محمد صلاح و البته درخشش ژردان شکیری به عنوان یک ذخیره طلایی، همه و همه عواملی است که می‌تواند بالاخره به این دوران انتظار هواداران لیورپول پایان دهد تا تیم‌شان را یک بار دیگر در قله فوتبال انگلیس ببینند.


محمد بنا دستیارانش را انتخاب کرد
اعضای کمیته فنی مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی معرفی شدند.
مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روزهای ۵ تا ۷ دی‌ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می‌شود.
ناصر نوربخش، ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی و بهروز حضرتی‌پور به عنوان اعضای کمیته فنی در این مسابقات حضور خواهند داشت.
پیش از این محمد بنا در مصاحبه خود با ایسنا گفته بود اعضای کمیته فنی رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی همان نفرات انتخاب شده برای کادر فنی تیم‌ملی خواهند بود.
با این حساب ناصر نوربخش، ایرج اسفندیاری‌فر، رسول جزینی و بهروز حضرتی‌پور ۴ مربی انتخاب شده محمد بنا برای حضور در تیم‌ملی هستند. البته شاید برای اردوهای تیم‌ملی نفرات دیگری هم به کادر او اضافه شوند اما حضور نفرات یادشده قطعی است.


Page Generated in 0/0035 sec