printlogo


کد خبر: 203722تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده بانک مرکزی عنوان کرد
ظرفیت استفاده از بلاکچین  در بورس و مالیات
مدیر گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: در حال حاضر، خیلی از سازمان‌های بورس دنیا از فضای بلاک‌چین برای احراز هویت اوراق بهادار بهره گرفته و تست‌های اولیه را انجام داده‌اند. نیما امیرشکاری درباره کاربردهای بلاک‌چین در حوزه مالیات گفت: حوزه‌های مالیات و بلاک‌چین در حال حاضر بحث روز دنیاست، زیرا دولت‌ها وارد این فضا شده‌اند. وی اظهار داشت: بلاک‌چین در چند مبحث اساسی به مالیات مرتبط می‌شود؛ یکی بحث دارایی‌های دیجیتال است که از طریق بلاک‌چین می‌توان به صورت گسترده و توزیع شده به دارایی‌های دیجیتال دسترسی پیدا کرد. این مقام مسؤول تصریح کرد: موضوع دیگر این است که دفتر کل توزیع‌شده به معنای شفافیت بالای مالی است، چون در بستر بلاک‌چین حساب‌سازی امکان ندارد. وی خاطرنشان کرد: فناوری بلاک‌چین یک جنس جدید نگاه به تمام سامانه‌های الکترونیکی است، از این رو هر سامانه‌ای را که دیتابیس داشته باشد می‌توان به شکل بلاک‌چینی هم سازماندهی کرد. وی افزود: اما مسأله اساسی این است که آیا بهره‌گیری از بستر بلاک‌چین با صرف هزینه مبالغ بالا از منظر ارزش و مزایا مقرون به صرفه است؟ بعد از پاسخ به این پرسش‌ می‌توان هر موردی را بررسی کرد و بعد از آن نسبت به تغییر آن تصمیم گرفت. امیرشکاری تأکید کرد: بهره‌گیری از فناوری بلاک‌چین در حاکمیت‌هایی شبیه ایران که تصدی‌گری دولت زیاد و بخش خصوصی آن کوچک است، منطقی است که مخالفت‌های شدیدی با راهکارهای بلاک‌چینی داشته باشد، زیرا بلاک‌چین در معنای اصلی خود قرار است واسطه‌ها را حذف کند و پیچیدگی‌هایی را که واسطه‌ها برای کسب و کارها ایجاد می‌کنند، از سر راه بردارد و آنها را به یکدیگر مرتبط کند. این کارشناس حوزه پرداخت تأکید کرد: یکی از کاربردهای بلاک‌چین در کشوری مثل ایران در فضاهایی است که سازمان‌های بزرگ دولتی حاضر نبودند با دیگر سازمان‌ها اطلاعات مخصوص به خود را به منظور هم‌افزایی به اشتراک بگذارند. امیر‌شکاری ادامه داد: بلاک‌چین با توجه به فناوری دفتر کل توزیع‌شده می‌تواند در این موارد به کمک دولت بیاید و پروژه‌هایی تعریف کند که از تشریک مساعی بهره‌مند شوند.


تداوم توزیع لاستیک تا اردیبهشت ۹۸
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر شکستن انحصار در واردات لاستیک، از سرعت گرفتن سیر توزیع لاستیک کامیون و اتوبوس خبر داد. به گزارش فارس، محمد اسلامی در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم توزیع لاستیک و قیمت آن تا اردیبهشت ۹۸ به حالت عادی اولیه بازگردد. وی افزود: آنچه با کامیون‌‌داران برای پیگیری مطالبات آنها توافق شد حتماً اجرا می‌شود. وی با اشاره به اینکه مشکل بیمه راننده‌ها تقریباً تمام شده و اغلب تحت پوشش هستند‌، ادامه داد: همچنین اعمال کرایه بر اساس تن/‌کیلومتر مصوب و ابلاغ شد و اگر شرکتی اجرا نمی‌کند، سازمان راهداری باید با آن مقابله کند. اسلامی ادامه داد: سالانه 5/2 میلیون حلقه لاستیک باری و مسافری برون‌شهری لازم داریم که ظرفیت تولید داخل کمتر از یک میلیون حلقه در سال است. وی افزود: تولیدکنندگان داخلی لاستیک چون برای مواد اولیه ارز مرجع می‌گیرند، باید تولیدات خود را در شبکه توزیع کنند. وی ادامه داد:‌ پیش‌بینی می‌کنیم تا اردیبهشت 98 کل شرایط توزیع لاستیک به حالت عادی بازگردد. وزیر راه‌وشهرسازی از تشکیل صندوق توسعه حمل‌ونقل گفت و افزود: 19 هزار میلیارد تومان منابع در قانون احکام دائمی برنامه برای این صندوق تعریف شده است. وی درباره خرید و ایمنی هواپیمای سوخو گفت: یکی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی سال گذشته تفاهمنامه‌ای با شرکت سوخو برای خرید هواپیما داشت که اخیرا مذاکره‌ای رخ نداده است و فعلاً خرید سوخو در دستور کار شرکت‌ها نیست.

آغاز فروش بلیت‌ قطارهای بهمن  و اسفند
فروش بلیت قطارهای مسافری مربوط به ماه‌های بهمن و اسفند ۹۷ از سه‌شنبه 4 دی‌ماه آغاز خواهد شد. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری حد فاصل اول بهمن ۹۷ تا ۲۳ اسفند ۹۷، از ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه 4 دی‌ماه به صورت همزمان از طریق مراکز مجاز فروش بلیت قطار در سراسر کشور و به شکل اینترنتی انجام خواهد شد. هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صورت شبانه‌روزی با سامانه صدای مسافر راه‌آهن به شماره تلفن ۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www. raja.ir مراجعه کنند.
 


Page Generated in 0/0134 sec