printlogo


کد خبر: 203726تاریخ: 1397/10/3 00:00
حدادعادل با اشاره به فرصت‌های پیش روی دیپلماسی ایران پس از روی کار آمدن ترامپ:
متأسفانه وزارت امور خارجه منفعل است

غلامعلی حدادعادل می‌گوید وزارت امور خارجه دولت حسن روحانی از فرصت‌های پیش‌آمده برای ایران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا استفاده نمی‌کند. به گفته این فعال سیاسی و فرهنگی باسابقه، ریاست‌جمهوری ترامپ و رفتار او در این جایگاه، می‌تواند به فهم واقع‌بینانه جامعه ایرانی از ماهیت قدرت در آمریکا کمک کند. رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم، نزدیک شدن کشورها به ایران در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ را یکی از فرصت‌های پیش روی دستگاه دیپلماسی ایران دانست اما در عین حال از اینکه وزارت امور خارجه دولت روحانی دچار انفعال شده، ابراز تاسف کرد.
به گزارش «وطن امروز»، دکتر غلامعلی حدادعادل عصر شنبه در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، با تاکید بر اینکه روی کار آمدن ترامپ کمکی برای ما بود برای نقد آمریکا، گفت: امروز با توجه به عملکردی که آمریکا دارد به راحتی ما می‌توانیم به جوان‌مان بگوییم آمریکا این است، چون دیگر آنها ماجرایی مثل جمال خاشقجی را دیده‌اند که آمریکا گفت: چون سعودی‌ها از ما سلاح می‌خرند، موضوع مرگ این فرد را پیگیری نمی‌کنیم. مثال‌هایی از این دست بسیارند. امروز ما با روسیه در موضوع سوریه هماهنگ شده‌ایم. امروز کشورهای بسیار زیادی با ما ارتباط دارند ولی متاسفانه وزارت امور خارجه منفعل عمل می‌کند، به طور مثال در ۸ ماه گذشته در هند سفیر نداشته‌ایم. وی درباره فشارهایی که امروز از سمت دشمن به مردم وارد می‌شود، گفت: امروز آمریکایی‌ها یک قیچی دو لبه برای ایران فراهم کرده‌اند؛ یکی فشار تحریم اقتصادی است و دیگری آزادی رسانه‌ای. این 2 امروز با هم در تلاشند به انقلاب و مردم لطمه وارد کنند. دشمنان یک هدف کوتاه‌مدت دارند و یک هدف بلندمدت. امروز آنها به این نتیجه رسیده‌اند که تا افرادی مثل حججی‌ها در ایران هستند، این انقلاب مدافع دارد. پس سعی کرده‌اند ریشه اسلام را در کشور بزنند. امروز آنها شدیدا در حال ایجاد تشویش در ذهن مردم بویژه جوانان هستند. وی افزود: امروز فضای مجازی در تلاش است بین ملت و انقلاب فاصله بیندازد و مردم را از انقلاب دور کند. امروز اگر توجه داشته باشید، دیده‌اید که بسیار به نیروهای مومن و انقلابی تهمت‌هایی زده می‌شود تا مردم را از نیروهای مخلص انقلابی دور کنند. امروز تمام افرادی که کمتر از ۵۰ سال سن دارند، انقلاب را ندیده‌اند. امروز این فضا اهرمی در دست دشمن است. در درازمدت هم دشمن در تلاش است تا ذائقه مردم را تغییر دهد. امروز من به هیچ‌وجه متوجه نمی‌شوم چرا در جامعه هیچ عملی در جهت مقابله با جنگ روانی انجام نمی‌شود.
کنایه به غربگراها
رئیس مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم در بخشی از اظهارات خود، ضمن تاکید بر اینکه مسؤولان باید خدمت به مردم را به صورت جدی در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، از جریان غربگرا در ایران انتقاد کرد و گفت آنها تصور می‌کردند مذاکره با غرب حلال همه مشکلات است اما حالا که برجام شکست خورده، می‌خواهند قدرت دفاعی کشور را معامله کنند.
به گزارش مهر، حدادعادل در این باره گفت: ۹ دی 88 به صورت یکپارچه ملت همراهی خود با انقلاب را نشان دادند. امروز باید قدر این مردم را دانست. باید به این مردم خدمت کرد. امروز باید در شرایط سیاسی کنونی در عین حال که انتقاد مفید و سازنده است، به طریقی این موضوع را مطرح کنیم که سود آن به جیب دشمن نرود؛ باید از مقام معظم رهبری بیاموزیم. وی افزود: امروز کاملا مشخص است که تمام این مشکلات با تدبیر درست قابل حل است. امروز وقتی دولت‌ها تعویض می‌شوند به طوری برخورد می‌کنند که انگار انقلاب شده است. تمام بدنه مدیریتی کشور را تعویض می‌کنند تنها به این دلیل که در دولت قبل مسؤول بوده‌اند؛ این غلط است. وی با اشاره به جریان طرفدار غرب در کشور تصریح کرد: زمانی این جریان می‌گفت ریشه حل مشکلات اقتصادی مذاکره با غرب است، امروز هم دوباره تبلیغ می‌کند که قدرت موشکی را کنار بگذاریم و از تحولات منطقه کنار بکشیم و سپس دوباره مذاکره کنیم اما مؤمن از یک سوراخ 2 بار گزیده نمی‌شود، زیرا در برجام هم تجربه مذاکره داشتیم و آخر آن را مشاهده کردیم، پس اگر موشک‌های‌مان را کنار بگذاریم آنها حقوق بشر را بهانه می‌کنند. یکی از راه‌های مقابله با تحریم، اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی با اصلاح الگوی مصرف محقق می‌شود و اصلاح الگوی مصرف هرگز با حرف به نتیجه نمی‌رسد، بلکه باید دولت کاری کند تا جامعه در واقعیت به آن عمل کند. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب درباره قانون منع به‌کارگیری قانون بازنشستگی با بیان اینکه عده‌ای می‌گویند من و آقای ولایتی صاحب مشاغل متعددی هستیم، اظهار داشت: بهتر است همین افراد که تا سال قبل مشاغل ما برای‌شان مهم نبود کمی انصاف را رعایت کنند و دروغ نگویند. من فقط از دانشگاه تهران حقوق می‌گیرم و فعلا مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نشده‌ام و اگر این قانون شامل من هم شود، از آن تبعیت می‌کنم.
حدادعادل با اشاره به جامعه اسلامی مهندسین، گفت: امروز شما به عنوان مهندسینی که مومن و انقلابی هم هستید، چه کاری انجام داده‌اید؟ چقدر مسائل انقلاب را تبیین کرده‌اید؟ اگر بینش سیاسی در کشور تقویت نشود، هیچ کاری جواب نمی‌دهد. باید از ریشه کار کرد. نباید تنها به انتخابات توجه داشت. درباره انتخابات هم ما راهی جز اتحاد نداریم. دنبال وحدت راهبردی نیروهای انقلابی هستیم. سعی ما تامین این وحدت است و گام‌هایی هم برداشته شده و این وحدت دور از دسترس نیست. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به برنامه‌های این جبهه برای انتخابات خاطرنشان کرد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا با وحدت عملکرد مثبتی در انتخابات داشته باشیم و قطعاً تلاش می‌کنیم در جمنا شکافی صورت نگیرد و یک لیست واحد از جمنا صادر شود.


Page Generated in 0/0164 sec