printlogo


کد خبر: 203729تاریخ: 1397/10/3 00:00
اخبار

ای‌ کاش احساسات نمایندگان در‌زمان نوسانات ارزی هم ابراز می‌شد
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: احساسات نمایندگان در ارتباط با موضوع پیش‌آمده برای نماینده سراوان را در اصل قبول دارم اما در شکل و نحوه آرزو می‌کردم ‌ای کاش این احساسات هنگامی که با بی‌تدبیری دولت نوسانات شدید ارزی رخ داد، ابراز می‌شد. به گزارش فارس، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در نشست علنی دیروز مجلس گفت: طی چند روز قبل نماینده‌ای به دستگاهی مراجعه کرده و برخورد نامناسبی از طرفین سر زده، بی‌احترامی کارکنان دستگاه‌ها نسبت به نمایندگان مردم، بی‌احترامی به ملت است و نباید به گونه‌ای رفتار کرد که تبدیل به رویه شود. در مقابل نمایندگان هم باید در ماهیت مراجعات خود دقت لازم را داشته باشند و هم رفتار و گفتارشان متناسب با جایگاه و شأن نمایندگی ملت باشد. فرهنگی خاطرنشان کرد: آنچه برای اینجانب جای تامل فراوان داشت احساسات همکاران عزیز بود، هر چند در اصل آن را قبول دارم اما در شکل و نحوه آرزو می‌کردم‌ ای کاش این احساسات هنگامی که با بی‌تدبیری دولت نوسانات شدید ارزی رخ داد و در زمان نوسانات شدید تورمی و کاهش ارزش پول ملی ابراز می‌شد و ‌ای کاش اولویت‌های مورد توجه مردم اولویت‌های عملی و جدی ما باشد.

مذاکرات«سوئد» پیروزی انصارالله بود
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: قبول مذاکره از سوی عربستان به عنوان رهبر ائتلاف متجاوز به یمن، خود یک پیروزی برای نیروهای انصارالله به حساب می‌آید. سیدکمال خرازی در گفت‌وگو با مهر پیرامون نتایج به دست آمده از مذاکرات یمن و مواضع ایران در قبال آن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات انجام شده در استکهلم استقبال کرده است، چرا که این موضوع نشان‌دهنده اقتدار ملت یمن است. وی گفت: عربستان‌سعودی که همواره در راستای مبارزه با مردم یمن تلاش می‌کرد تا با بمباران‌های متعدد آنها را وادار به تسلیم کند، با جنگی نافرجام مواجه و نهایتا مجبور به نشستن پای میز مذاکره شد.  وی با بیان اینکه قبول مذاکره از سوی عربستان به عنوان رهبر ائتلاف متجاوز به یمن خود یک پیروزی برای نیروهای مقاومت انصارالله به حساب می‌آید، تصریح کرد: امیدواریم توافقات حاصل شده در مذاکرات سوئد استمرار داشته باشد و در نهایت این مردم یمن باشند که بتوانند تعیین کننده سرنوشت کشور خود باشند. خرازی در ادامه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات یمنی - یمنی و به دست آمدن نتایج مثبت از آن در راستای ایجاد صلح، ثبات و امنیت در آن کشور همواره استقبال کرده و خواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه مطرح کرد
رهاورد خروج آمریکا از سوریه برای ایران
خبرگزاری فرانسه در گزارشی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نظامیان کشورش از سوریه را پیروزی استراتژیک برای ایران در مقام متحد و پشتیبان دولت سوریه قلمداد کرد. به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه در گزارشی درباره پیش‌بینی آینده اقدام آمریکا در خارج کردن نیروهایش از سوریه نوشت: اجرای این تصمیم آمریکا، زمینه تقویت نفوذ ایران در منطقه را فراهم می‌کند. بنا به این گزارش، عقب‌نشینی آمریکا از سوریه، زمینه ایجاد کریدور زمینی که ایران را به مدیترانه متصل می‌کند، فراهم می‌کند؛ چیزی که تهران همواره به دنبالش بوده و واشنگتن با آن مقابله کرده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، تحلیلگران سیاسی بر این باورند که سناریوی خروج آمریکا از سوریه، ایران را قادر می‌سازد نقشه منطقه را بازسازی کند، زیرا این کریدور قلمرو ایران را به عراق، سوریه و لبنان متصل می‌کند. این گزارش ادامه داد: منتقدان تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، گفته‌اند این تصمیم به ایران  اجازه خواهد داد به یک هدف استراتژیک خود دست یابد، در حالی که مقابله با تحقق این هدف یکی از اولویت‌های اصلی سیاست آمریکا در خاورمیانه بوده است. «جولیان ترون»، استاد دانشگاه و پژوهشگر امور سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه در واکنش به تصمیم آمریکا گفت: واضح است که این، یک پیروزی استراتژیک برای تهران است  و به ایران امکان می‌دهد با شکستن حصر منطقه بی‌طرفی که غرب بین سوریه و عراق ایجاد کرده است، در آنجا مستقر شود.
 


Page Generated in 0/0065 sec