printlogo


کد خبر: 203764تاریخ: 1397/10/4 00:00
اخبار

معاون اجتماعی راهور ناجا خبر داد
جریمه ۴۰ هزار تومانی برای آلودگی صوتی
معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: خودرو‌هایی که صدای ناهنجار تولید می‌کنند ۴۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
سرهنگ عین‌الله جهانی به میزان اظهار داشت: طبق قانون جرایم پلیس راهور مصوبه هیات دولت، خودرو‌هایی که اقدام به ایجاد آلودگی‌های صوتی می‌کنند از سوی ماموران پلیس راهور جریمه می‌شوند. وی با اعلام اینکه طبق قانون جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف آشکارا ۴۰ هزار تومان است، افزود: مطابق جدول تخلفات راهنمایی و رانندگی صدا‌های ناهنجار از قبیل: بوق‌های شیپوری، لوله اگزوز و سامانه صوتی بلند و نصب بلندگو اعلام شده است. جهانی گفت: به طور قطع این میزان جریمه برای صاحبان خودرو‌هایی که سیستم‌های صوتی میلیون تومانی روی خودروی سواری خود نصب می‌کنند بازدارنده نیست. اما پلیس راهور تنها مجری قانون محسوب می‌شود و بر اساس همان میزان جریمه‌ای که قانون برای ایجاد آلودکی صوتی در نظر گرفته است با رانند گان ناهنجار برخورد می‌کند. معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: شهروندانی که از صدا‌های ایجاد شده از خودرو‌ها ناراضی هستند می‌توانند موارد نارضایتی خود را با سامانه ۱۱۰ در میان بگذارند و مطمئن باشند همکاران من در پلیس راهور با متخلفان برخورد خواهند کرد.

رئیس سازمان ثبت‌احوال عنوان کرد
مهلت 20روزه برای به‌روزرسانی آدرس شهروندان
رئیس سازمان ثبت‌احوال گفت: مردم به سایت سازمان ثبت‌احوال مراجعه کنند و نشانی خود را در صورت تغییر ظرف ۲۰ روز از زمان تغییر به ثبت‌احوال اعلام کنند. به گزارش ایسنا، حمید درخشان‌نیا به رونمایی از سامانه ثبت تغییر نشانی اشاره کرد و گفت: در این اقدام کد شخصی افراد در کنار مکان و نشانی آنها قرار خواهد گرفت، یعنی افراد تغییر نشانی خود را در این سامانه ثبت خواهند کرد و به‌روز رسانی آدرس افراد انجام خواهد شد. وی افزود: ابتدای سال جاری شورای اجرایی فناوری اطلاعات مصوبه‌ای ابلاغ کرد که به موجب آن تکلیف شد همه سازمان‌های اجرایی مکلفند آدرس، نشانی و کد پستی افراد را تنها از سازمان ثبت‌احوال استعلام کنند و این تحول بزرگ باعث می‌شود تمام آدرس‌ها از فرم‌های کاغذی و کاربرگ‌های الکترونیکی حذف شود که این اقدام می‌تواند در جهت توجه به حقوق شهروندی افراد و شناسایی جمعیت و مهاجرت جمعیت باشد. درخشان‌نیا گفت: مردم فرصت دارند به سایت سازمان ثبت‌احوال مراجعه کنند و نشانی خود را در صورت تغییر ظرف ۲۰روز از زمان تغییر به ثبت‌احوال اعلام کنند و با این اقدام ظرف یک سال تمام سازمان‌های اجرایی تکلیف دارند از مردم آدرس نگیرند و کاربرگ‌های الکترونیکی و فرم‌های کاغذی آدرس حذف شود.

مدیرکل پیش‌بینی هواشناسی:
موج جدید بارش‌ها به کشور وارد می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های نسبتا ضعیف برف در بخش‌های غربی کشور شامل استان‌های کرمانشاه، کردستان، زنجان، قزوین و آذربایجان‌ها را داریم که این بارش‌ها در کردستان بیشتر است.
احد وظیفه به میزان اظهار داشت: تا جمعه بارندگی نخواهیم داشت اما جمعه موج جدید بارشی از غرب و شمال غرب کشور وارد خواهد شد و این موج جدید جمعه و شنبه مناطق شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وظیفه درباره وضعیت جوی مناطق ساحلی افزود: به دلیل وزش باد شدید دوشنبه و سه‌شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود و ارتفاع موج به حدود یک و نیم تا 2 متر خواهد رسید. از این رو توصیه می‌شود در این مدت احتیاط لازم در تردد شناور‌های سبک و تفریحی به عمل آید.


Page Generated in 0/0051 sec