printlogo


کد خبر: 203765تاریخ: 1397/10/4 00:00
اخبار

سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد
بیشترین آمار نزاع در پایتخت
سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در 8 ماهه امسال 416 هزار و 799 پرونده نزاع به پزشکی قانونی کشور ارجاع شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، این آمار 6/6‌درصد افزایش داشته است.
به گزارش فارس، سازمان پزشکی قانونی کشورگفت: در 8 ماهه امسال 416 هزار و 799 پرونده نزاع به پزشکی قانونی کشور ارجاع شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، این آمار 6/6 درصد افزایش داشته است.
تعداد پرونده‌های ارجاعی نزاع مردان در 8 ماهه امسال 283 هزار و 849 و پرونده‌های ارجاعی نزاع زنان در این بازه 132 هزار و 950 مورد بوده است. براساس این گزارش، مردادماه با 60 هزار و 73 و پس از آن تیر و شهریور با 59 هزار و 719 و 55 هزار و 460 پرونده، ماه‌های دارای بیشترین پرونده ارجاعی نزاع و فروردین‌ماه با 41 هزار و 834 و آبان با 43 هزار و 245 پرونده، ماه‌های دارای کمترین میزان پرونده‌های ارجاعی نزاع به مراکز پزشکی قانونی بوده‌اند.
در بین استان‌ها نیز بدون در نظر گرفتن جمعیت و تنها براساس فراوانی، تهران با 68 هزار و 622 اولین، خراسان رضوی با 34 هزار و 709 دومین و اصفهان با 30 هزار و 8 پرونده، سومین استان‌ دارای بیشترین پرونده ارجاعی با موضوع نزاع بوده‌اند.
در بین کمترین‌ها نیز ایلام با 2 هزار و 305، خراسان جنوبی با 2 هزار و 376 و بوشهر با 3 هزار و 232 پرونده، استان‌های دارای کمترین پرونده‌های ارجاعی با موضوع نزاع طی 8 ماه امسال (1397) بوده‌اند.


هدیه آستان قدس رضوی به نوجوانان تهرانی
گروه اجتماعی: تولیت آستان قدس رضوی گفت: به منظور استفاده از تمام ظرفیت‌‌های آستان قدس رضوی در جهت پرورش و رشد جوانان، پردیس تربیتی توانا در جهت امور فرهنگی ایجاد شده است.
به گزارش «وطن‌امروز»، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در آیین بهره‌برداری از پردیس تربیتی توانا گفت: از ماموریت‌‌های آستان قدس رضوی که در منشور ۷ ماده‌ای مقام معظم رهبری برای آستان قدس تعیین شده، ماموریت فرهنگی است. رئیسی گفت: امروز در پرتو امام هشتم جا دارد نظام، کشور و جوانان از آموخته‌‌های امام رئوف بهره‌مند شوند. وی با بیان اینکه در راستای ماموریت فرهنگی آستان قدس، بنیاد فرهنگی رضوی فعالیت‌‌های ویژه‌ای انجام می‌دهد، افزود: این بنیاد مدارسی در استان خراسان‌رضوی دارد و دانش‌آموزان در سطوح مختلف در این مدارس آموزش دیده و تربیت می‌شوند. تولیت آستان قدس با بیان اینکه ما نباید به این مقدار از فعالیت‌‌های آموزشی بسنده کنیم، اظهار داشت: به همین منظور لازم بود از ظرفیت‌‌های آستان قدس رضوی در جهت کار فرهنگی استفاده کنیم و این مکان یکی از باغ‌‌های متعلق به آستان قدس است که به همین منظور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. وی افزود: این باغ به مساحت ۴ هزار هکتار است که جواز آن قبل از انتصاب بنده به تولیت آستان قدس برای ساخت ساختمان تجاری گرفته شده بود. رئیسی با بیان اینکه ما ترجیح دادیم به جای ساخت برجی تجاری در این مکان آن را به فضایی آموزشی تبدیل کنیم، تصریح کرد: با توجه به نیازی که بویژه برای شهر تهران به منظور وجود یک مکان مفرح، امیدآفرین و معرفت‌افزایی وجود دارد، این مکان که متعلق به امام رضا(ع) است را بهره‌برداری کردیم. وی تاکید کرد: بهترین بهره‌برداری از این مکان فضایی تربیتی و فرهنگی است. این مکان با عنوان پردیس تربیتی توانا و زیر نظر آستان قدس و با همکاری دوستان و بسیج دانشجویی مرکزی خواهد بود که در زمینه آموزش، پرورش و معرفت‌زایی فعالیت کند.


 آیین رونمایی از کتاب «گردان ۴۰۹» با حضور رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران و امام‌جمعه موقت تهران در فرهنگسرای عترت برگزار شد.‌ آیین رونمایی از کتاب «گردان ۴۰۹» نوشته عبدالرضا مزاری روایتی از حال و هوای رزمندگان قبل از شروع عملیات والفجر ۱۰ در فرهنگسرای عترت میدان امام حسین(ع) برگزار شد.


Page Generated in 0/0049 sec