printlogo


کد خبر: 203777تاریخ: 1397/10/4 00:00
اخبار

ترکیه میزبان خاطرات  دفاع مقدس ایران می‌شود
انتشارات «اون سوز» ترکیه رایت 2 کتاب «بابانظر» نوشته مصطفی رحیمی و «جنگ پابرهنه‌» نوشته رحیم مخدومی را برای انتشار به زبان ترکی استانبولی خریداری کرد. به گزارش «وطن امروز»، بنا به گفته مجید جعفری‌اقدم، این قرارداد نهایی شده و قرار است به زبان ترکی استانبولی در ترکیه منتشر و توزیع شود. قرارداد این طرح جهت طرح و بررسی برای حمایت از ناشر خارجی طرف قرارداد در سامانه طرح گرنت وزارت فرهنگ قرار گرفت. کتاب «جنگ پابرهنه» خاطرات رحیم مخدومی از مقاطع مختلف جنگ و از جمله عملیات‌های والفجر 8 و کربلای 5 است. «بابانظر» نیز خاطرات شهید محمدحسن نظرنژاد، از فرماندهان جنگ است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. این اثر حاصل گفت‌وگوی 36 ساعته سیدحسین بیضایی با شهید نظرنژاد در سال 1374 و اوایل 1375 است.

انتشار کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸»
کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال ۱۳۸۸» توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد. به گزارش تسنیم، دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، بویژه تحولات پس از آن، عرصه فعالیت‌ و مداخله‌گری رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی شد. این رسانه‌ها با ادعای تقلب بعد از انتخابات کوشیدند فضای اعتمادزدایی از نظام را در بین مردم رواج دهند. با توجه به نقش بااهمیت رسانه‌های مجازی در آن برهه تاریخی، شناخت نقش و عملکرد آنها در فتنه 88 ضروری است و همین باعث تالیف و انتشار کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال 1388» شد. کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال 1388» که توسط موسسه فرهنگی - هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است، می‌کوشد با خوانشی متفاوت و نو، نقش رسانه‌های مجازی را در تحولات پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری واکاوی و تبیین کند. کتاب «نقش رسانه‌های مجازی در فتنه سال 1388» به تالیف دکتر علی‌اکبر رزمجو و علی عنایتی شبکلایی با شمارگان 1000 نسخه در 343 صفحه منتشر شده است.


ثبت رکوردی جدید در گیشه سالانه سینمای آمریکا
سینمای آمریکا به لطف فروش آغازین 1/72 میلیون دلاری فیلم «آکوامن» به رکورد جدیدی در فروش سالانه خود دست یافت. به گزارش ایسنا به نقل از اسکرین، فیلم ابرقهرمانی «آکوامن» به کارگردانی «جیمز وان» با آغاز اکران در بیش از 4 هزار سالن سینماهای آمریکا به فروش 1/72 میلیون دلاری دست یافت تا مجموع فروش سالانه گیشه آمریکا در سال ۲۰۱۸ با عبور از رکورد383/11  میلیارد دلاری سال ۲۰۱۸ به رکورد جدید دست یابد. کمپانی دیزنی نیز اعلام کرده که فروش سالانه‌اش در آمریکای شمالی به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده و باشکستن فروش سال ۲۰۱۶، رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است. فیلم ابرقهرمانی «آکوامن» که فروش جهانی آن به رقم ۵۰۰ میلیون دلار نزدیک می‌شود به کارگردانی «جیمز وان» و نویسندگی «ویل بیل» ساخته شده است و از بازیگران آن می‌توان به «جیسون موموآ» به عنوان شخصیت اصلی در کنار «امبر هرد»، «ویلم دفو»، «پاتریک ویلسون» و «نیکول کیدمن» اشاره کرد. فیلم سینمایی «مری پاپینز بازمی‌گردد» به کارگردانی «باب مارشال» و بازی «امیلی بلانت» و «لین مانوئل میزاندا» نیز در ۴۰۹۰ سالن سینمای آمریکا اکران خود را آغاز کرد و به فروش ۳۱ میلیون دلار دست یافت و فیلم «مرد عنکبوتی: درون دنیای عنکبوتی» نیز که هفته گذشته صدرنشین گیشه سینمای آمریکا بود با افت ۵۲ درصدی فروش 7/16 میلیون دلار فروخت و جمع فروش خود در آمریکا را تا به امروز به 8/64 میلیون دلار رساند. اما فیلم «به ماروین خوش‌آمدید» با بازی «استیو کارول» و کارگردانی «رابرت زمکیس» در اولین هفته نمایش خود در آمریکا در رتبه نهم جدول فروش قرار گرفت تا یکی از پایین‌ترین فروش‌ها را در میان آثار عمده هالیوودی به نام خوب ثبت کند.


Page Generated in 0/0058 sec