printlogo


کد خبر: 203784تاریخ: 1397/10/4 00:00
کیوسک

قانون جدید سرمایه‌گذاری در چین سرمایه‌ها را تضمین می‌کند
حمایت از مالکیت معنوی شرکت‌های سرمایه‌گذار در چین باید تقویت شود. پیش‌نویس قانون جدید سرمایه‌گذاری در چین یکشنبه گذشته و در واپسین روزهای سال 2018 منتشر شده است. این قانون به عنوان قانون پایه سرمایه‌گذاری خارجی بر پیشبرد و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی و نشان دادن اعتماد و عزم راسخ چین در اجرای دور جدید سیاست اصلاحات و درهای باز متمرکز است. تا اکتبر سال 2018 میلادی، تعداد شرکت‌های دارای سرمایه‌گذاری خارجی در چین به 950 هزار رسید و میزان استفاده واقعی از سرمایه خارجی در چین از 2100 میلیارد دلار فراتر رفته و سرمایه‌گذاری خارجی به نیروی مهم پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی چین تبدیل شده است. از زمان اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز در چین، نظام حقوقی سرمایه‌گذاری خارجی متشکل از قانون شرکت‌های دارای سرمایه‌گذاری مشترک چینی و خارجی، قانون شرکت‌های دارای سرمایه‌گذاری خارجی، قانون شرکت‌های دارای همکاری مشترک چینی و خارجی در چین تدوین شده که برای گسترش درهای باز و استفاده از سرمایه‌های خارجی ضمانت قانونی مؤثری فراهم کرده است.
 



تحریم‌های روسیه در سال 2019 چه تأثیراتی خواهد گذاشت؟
مجمع روابط خارجی روسیه گزارشی را آماده کرده است که طی آن تحریم‌های سال 2018 بر اقتصاد این کشور را بررسی و تاثیرات آن را ارزیابی کرده است. این گزارش همچنین با پیش‌بینی از سال 2019 در تلاش است نقاط ضعف و قوت اقتصاد روسیه را در تاثیرپذیری از تحریم‌ها ارزیابی کند و نشان دهد این اقتصاد تا چه اندازه می‌تواند در مقابل فشارهای بین‌المللی مقاوم باشد.  این گزارش تحریم‌ها علیه روسیه را در سال 2018 در 6 بخش تاثیرگذار تقسیم کرده است اما می‌افزاید روسیه در سال آینده میلادی با تاثیرات عمیق‌تر و بسیار بیشتری در حوزه تحریمی روبه‌رو است.


پترو پروشنکو تاریخ انتخابات اوکراین را تغییر خواهد داد؟
انتخابات ریاست‌جمهوری اوکراین قرار است 31 مارس یعنی نزدیک به 3 ماه دیگر برگزار شود. تمام آنچه پترو پروشنکو در تنگه کرچ به دنبال آن بود پیروزی در این انتخابات است به همین جهت بر هم زدن معادلات در مناسبات اوکراین و روسیه نیز از همین سناریو پیروی می‌کند. اما در این میان افزایش تهدیدات جنگی آن چیزی است که دولت پروشنکو برای آنکه حداقل بتواند انتخابات را به تعویق بیندازد از آن سود خواهد برد. پروشنکو مطمئن نیست تا چه میزان حامی در اوکراین دارد و در عین حال این کشور در حال حاضر با جریان‌های فکری متعارضی روبه‌رو است که چندان با رئیس‌جمهوری پروشنکو از سال 2014 تاکنون موافق نیستند. دولت پروشنکو ضربات شدیدی به پیکر جامعه اوکراینی وارد کرده است. جامعه‌ای که برخی نمایندگان پارلمانش از دولت خواسته‌اند به سرعت جنگ با روسیه را آغاز کند، همه مسیر‌های تجاری را ببندد و روابط سیاسی را نیز کاملا قطع کند. اما بر هیچ‌کس پوشیده نیست اینگونه رفتار‌ها نمی‌تواند دولت پترو پروشنکو را بار دیگر به قدرت بازگرداند.


بولسونارو باید یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را بپذیرد
تیم اقتصادی بولسونارو که از جریان‌های ضد چپ در برزیل به شمار می‌رود برای آنکه بتواند وعده‌های رئیس‌جمهور را برآورده  کند راه سختی را در مقابل خود می‌بیند. رئیس‌جمهور برزیل همچنین برای مراسم تنفیذ خود توسط همسرش، میشل برنامه قابل توجهی را نیز در نظر دارد که پر سر و صدا خواهد بود. اقتصاددانان به بولسونارو توصیه کرده‌اند اگر او می‌خواهد ظرف چند ماه نخست پس از ریاستش اوضاع را تحت کنترل بگیرد باید روی تغییرات سیستم خدمات اجتماعی تمرکز کند. بولسونارو در همین حال اگر نتواند در این کارزار پیروز شود به سرعت با موج وسیعی از نارضایتی‌های عمومی مواجه خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0077 sec