printlogo


کد خبر: 203786تاریخ: 1397/10/4 00:00
اخبار

نوازشریف  به 7 سال حبس محکوم شد
دادگاه مبارزه با فساد اقتصادی در پاکستان نوازشریف، نخست‌وزیر اسبق این کشور را به 7 سال زندان محکوم کرد. نوازشریف تمام اتهامات دادگاه را رد کرده و گفته این محاکمه با اهداف سیاسی برگزار شده است. به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از رسانه‌های محلی، در حکم دادگاه آمده است نخست‌وزیر پیشین پاکستان نتوانسته است درباره مشروعیت منابع خود برای خرید یک کارخانه فولادسازی در عربستان‌سعودی توضیحات قانع‌کننده‌ای ارائه دهد. وی ماه جولای سال گذشته از سوی یک شعبه دیگر دادگاه مبارزه با فساد اقتصادی به اتهام خرید یک آپارتمان لوکس در لندن با استفاده از اموال دولتی به ۱۰سال زندان محکوم شده بود. با این حال دادگاه تجدیدنظر این حکم را نقض کرد و نوازشریف و دخترش را از تمام اتهامات، مبرا دانست. نواز شریف، رهبر حزب مسلم‌لیگ پاکستان 3 دوره نخست‌وزیر این کشور بود. این در حالی است که حامیان نوازشریف در انتخابات گذشته پاکستان نتوانستند در مقابل عمران خان پیروزی به‌دست آورند. شکست مسلم لیگ شاخه نواز و محکومیت نوازشریف در این کشور عملا سیاست خارجی عربستان در قبال پاکستان را نیز به چالش کشیده است.

اسکات میلر: هیچ دستوری برای خروج نیامده است
اسکات میلر، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان با بیان اینکه دستور جدیدی درباره خروج نیروهای خارجی آمریکا از افغانستان دریافت نکرده است، گفت: در این زمینه دستور جدیدی دریافت نکردم، بنابراین هیچ چیزی تغییر نکرده است. ترامپ طی روزهای گذشته و پیش از تعطیلی دولت آمریکا گفته بود 7 هزار نیروی آمریکایی را افغانستان بیرون خواهد آورد. بسیاری از افغان‌ها نسبت به خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و سقوط دولت اشرف غنی نگران هستند. اما سفر دوره‌ای وزیر خارجه پاکستان به 4 کشور، ایران، روسیه، چین و افغانستان نیز می‌تواند در چارچوب تثبیت موقعیت نیروهای درگیر در تحولات سیاسی افغانستان باشد. در حال حاضر گفته می‌شود آمریکایی‌ها 14 هزار نیرو در افغانستان دارند که خروج یکباره آنها مورد حمایت بسیاری از کشورهای جهان قرار گرفته است. آمریکا 17 سال است افغانستان را در اشغال خود دارد.

یولیا تیموشنکو: انتخابات آتی اوکراین جنگ میان حق و باطل است
یولیا تیموشنکو، نخست‌وزیر سابق اوکراین و از چهره‌های بانفوذ سیاسی در این کشور که به بانوی نارنجی نیز شهرت دارد، می‌گوید انتخابات آینده این کشور که در آخرین روز زمستان 2019 برگزار می‌شود نبردی میان حق و باطل است. تیموشنکو در همین حال بر این باور است که او سال‌هاست در سیاست فعالیت می‌کند و چیزهای زیادی می‌داند و نکات ظریف بسیاری را می‌تواند از تحولات استخراج کند. نظرسنجی‌ها در همین حال نشان می‌دهد انتخابات اوکراین با پیروزی یولیا تیموشنکو پیش خواهد رفت، زیرا حزب مورد حمایت او در جریان‌شناسی سیاسی اوکراین در حال حاضر از پتر پروشنکو پیش است و توانسته مقبولیت عمومی بیشتری کسب کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تیموشنکو 7/35 درصد آرا را در مقابل پروشنکو با 22 درصد در اختیار دارد. همچنین نباید از نظر دور داشت سناریوی مورد حمایت روسیه روی کار آمدن دولت متعدلی در اوکراین است که بتوان  با آن همکاری داشت.


تیراندازی در بروکسل در آستانه کریسمس
در آستانه تعطیلات کریسمس و ژانویه و به فاصله تنها 3 روز از تیراندازی‌های مرگبار در وین، قلب اروپا، حمله مسلحانه بروکسل، مرکز اتحادیه اروپایی را هدف قرار داد. پیش از ساعت 10 صبح دیروز به وقت بلژیک، مردی با سلاح جنگی به سمت پنجره رستورانی در خیابان لوئیس شلیک کرد، سپس از محل متواری شد. به گزارش تارنمای بلژیکی لوسواق، یکی از شاهدان به پلیس این کشور گفته اسلحه ضارب شبیه به کلاشنیکف بوده و در محل نیز 3 پوکه فشنگ جنگی پیدا شده است.


Page Generated in 0/0181 sec