printlogo


کد خبر: 203803تاریخ: 1397/10/4 00:00
در یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی صورت گرفت
رونمایی از تضمین امضای کری در نطنز

گروه فرهنگ و هنر: یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با عنوان «نطنز»، به همراه اجرای برنامه‌هایی نظیر شعرخوانی طنز، استندآپ کمدی و ترانه‌خوانی طنز از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی در حسینیه هنر برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی با اجرای علی زکریایی و با شعرخوانی طنز محمد صفایی آغاز شد. در ادامه، یاسر پناهی‌فکور، دیگر شاعر طنزپرداز روی سن حاضر شد و شعر طنزی را درباره تیتر تاریخی روزنامه شرق با عنوان «امضای کری تضمین است» قرائت کرد که بخش‌هایی از این سروده اینگونه است:
گفتم مگر نگفتی، امضای اوست تضمین؟
گفتی دگر نباشد، درد و غمی پس از این
هر مشکلی ببندد، رخت از زمانه دیگر
از آب خوردنم تا تولید آب سنگین
گفتی شود مثال آرم میتی‌کومان این
پاسپورت من از اینجا تا مرز چین و ماچین
بنا بر این گزارش، فهیمه انوری، سومین شاعر طنزپردازی بود که نوبت به قرائت شعر او در این مراسم رسید. انوری شعر طنزی را درباره حواشی اخیر یکی از نمایندگان مجلس خواند که بخش‌هایی از آن در ادامه آمده است.
ای به ‌قربان تمام فحش‌های خوشگلت
می‌خری یک شهر را با لکسوس ناقابلت
شصت‌ونه ثانیه از وقتت هدر شد پشت در
شصت‌ونه قانون فدای کار خیلی عاجلت
ما که از دستت سر کاریم، پس مچکریم
تو خود شغلی گلم! هستیم ماها شاغلت
در ادامه برنامه، با حضور طنزپردازان جوان باشگاه طنز انقلاب اسلامی، مخاطبان حاضر در سالن شاهد اجرای یک برنامه گفت‌وگوی طنز نمادین با «جان کری» وزیر خارجه سابق آمریکا شدند که با استقبال خوب همراه بود. پس از آن نوبت به شعرخوانی طنز، محمدرضا درخشان رسید. او شعر طنز خود را درباره دوره پسابرجام خواند. همچنین زهرا صفری، پنجمین شاعر طنزپردازی بود که در این برنامه سروده‌اش را درباره برجام و «امضای کری» قرائت کرد. بخش‌هایی از این شعر را می‌خوانید:
الا یا ایها الیاغی یو آر ‌اند خل و چل‌ها
که امضای گوگولی‌ات زده طعنه به باطل‌ها
چنان رفتی تو با فیگور سمت دفتر و خودکار
که گویی رفته‌ای سمت تردمیل‌ها و دمبل‌ها
برای هر که تو جانی، برای ما بادمجانی
تو در چشم همه ریزی، مگر ترسو و بزدل‌ها
بر اساس این گزارش، در بخش بعدی این محفل طنز، نوبت به برنامه نقالی و پرده‌خوانی طنز رسید که برای اولین بار در طنزپردازی کشور، با اجرای امین شفیعی در این برنامه اجرا شد. این طنزپرداز جوان، پرده‌خوانی خود را با موضوع برجام اجرا کرد که مورد توجه و استقبال خوب حاضران در این مراسم قرار گرفت. در ادامه، مجتبی الله‌وردی، هنرمند و خواننده انقلابی، ترانه‌ای طنز درباره «برجام» را در این محفل طنز رونمایی و اجرا کرد که همانند قسمت پرده‌خوانی با استقبال پرشور مخاطبان همراه بود. در بخش بعدی یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی، بعد از پخش کلیپی طنز درباره توهین نماینده سراوان در مجلس شورای اسلامی به کارمند گمرک، محمدرضا شهبازی، طنزپرداز و مدیر باشگاه طنز انقلاب، متن طنزی با عنوان «کیفرخواست کارمند گمرک» قرائت کرد که با شور و استقبال فراوان حاضران در این برنامه مواجه شد. بنا بر این گزارش، بخش دیگر این برنامه به شعرخوانی امیرحسین کمال زارع، اختصاص داشت که سروده‌ای با عنوان «گفتند که امضای کری تضمین است» قرائت کرد. بخش‌هایی از این شعر را در ادامه می‌خوانید.
گفتند که امضای کری تضمین است
«بی‌شک»، «به‌درستی که»، « همانا»، «این است»
الحق که دوای کودک برجام و
تسکین هزار درد بی‌تسکین است
برجام اگر خورد زمین آه مکش
«جان» همچو طبیب بر سر بالین است
در ادامه یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی، نوبت به امین میمندیان، طنزپرداز جوان کرمانی رسید که با حضور روی سن، استندآپ کمدی خود را برای مخاطبان اجرا کرد که با تشویق‌های پی‌درپی آنها همراه بود. بخش دیگر یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی به شعرخوانی زهرا آراسته‌نیا اختصاص داشت. او شعر طنز خود را با عنوان «مجلس خانه ملت است» خواند. بخش‌هایی از این شعر در ادامه آمده است.
یافتم جایی که خوابیدن خوش است
حاصل تَکرار را چیدن خوش است
حرف بی‌خود می‌زند شفافیت
بر سر خوان‌اند و بلعیدن خوش است
عکس سلفی ابتدای راه بود
پای آنها لایک کوبیدن خوش است
بنا بر این گزارش، در پایان یازدهمین شب طنز انقلاب اسلامی، از میان حاضران در این برنامه که در مسابقه بهترین جواب طنز درباره سوالی با عنوان «الان با امضای کری چه کارهایی می‌شه کرد؟» شرکت کرده بودند، قرعه‌کشی برگزار شد که «علی‌محمد حسینی» به عنوان برگزیده انتخاب شد و یک «دبه» به عنوان جایزه دریافت کرد. در حاشیه این محفل طنز، نمایشگاه کاریکاتوری از آثار مازیار بیژنی درباره تیتر روزنامه شرق «امضای کری تضمین است» برپا شده بود. گفتنی است شب طنز انقلاب اسلامی به صورت ماهانه از سوی باشگاه طنز و کاریکاتور انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت اطلاع از برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه می‌توانند به کانال طنزیم با آی‌دی tanzym_ir@ در پیام‌رسا‌ن‌ها مراجعه کنند.


Page Generated in 0/0063 sec