printlogo


کد خبر: 203806تاریخ: 1397/10/4 00:00
رئیس قوه‌قضائیه درباره دادگاه‌های ویژه:
برخوردهای قاطع با مفسدان اقتصادی لازم است

گروه سیاسی: رئیس دستگاه قضایی بر حمایت از سرمایه‌‌گذاری سالم و ایجاد فرصت‌های برابر از طریق مقابله با مفاسد اقتصادی تاکید کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، آیت‌الله آملی‌لاریجانی روز گذشته در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به برخورد‌های قاطع دستگاه قضایی با مفسدان اقتصادی، این برخورد‌ها را لازم و عادلانه دانست و تصریح کرد: مفسدان باید بدانند که اگر بخواهند به حقوق میلیون‌ها نفر از مردم تعدی کنند، حتما مورد مواخذه و برخورد قرار خواهند گرفت و جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد عده‌ای در فضای متلاطم اقتصادی در جهت دستیابی به مطامع خود، حقوق و معیشت مردم را هدف قرار دهند. وی در ادامه  با رد این ادعا که برخورد با مفاسد اقتصادی، سیاسی و جناحی است، تاکید کرد: مقابله دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی که از گذشته هم وجود داشته، یک امر حاکمیتی است و دستگاه قضایی در رسیدگی‌ها هیچ توجهی به مسائل جناحی و سیاسی ندارد، بلکه صرفا بر اساس قانون و شرع عمل می‌کند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی همچنین با بیان اینکه برخی در صدد تبلیغ این معنا هستند که برخورد‌های دستگاه قضایی نشان می‌دهد سرمایه‌‌گذاری در کشور ما امن نیست، تاکید کرد: مقابله ما با مفاسد اقتصادی در واقع حمایت از سرمایه‌‌گذاری سالم و ایجاد فرصت‌های برابر است. بر این اساس مجددا تاکید می‌کنم قوه‌قضائیه حامی جدی سرمایه‌‌گذاری سالم و مشروع در کشور بوده و همواره درصدد رفع موانع سرمایه‌‌گذاری است.
آمریکا از سوریه خارج نمی‌شود؛ «فرار» می‌کند
رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنانش عقب‌نشینی آمریکا از سوریه را «فرار آمریکا» توصیف کرد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این‌باره اظهار داشت: عقب‌نشینی آمریکا در واقع فرار به جلو است و امروز با ادعای شکست دادن داعش در حال خروج از سوریه هستند، در حالی که همه دنیا می‌داند پیروزی مردم سوریه و شکست داعش صرفا با مقاومت مردم و دولت قانونی سوریه و همچنین حمایت‌های جمهوری اسلامی از محور مقاومت صورت گرفت و اگر این مؤلفه‌ها وجود نداشت، شکست داعش محقق نمی‌شد. رئیس قوه‌قضائیه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز این پیروزی را پیش‌بینی کرده بودند، نصرت الهی را وعده‌ای قطعی در ازای صبر و مقاومت دانست و اظهار کرد: آمریکا تحت هر پوششی می‌تواند از سوریه خارج شود اما هم حکام این کشور و هم مردم دنیا به خوبی حقیقت را می‌دانند و تاثیری در اصل ماجرا ندارد.


Page Generated in 0/0065 sec