printlogo


کد خبر: 203829تاریخ: 1397/10/5 00:00
اخبار

بودجه پیشنهادی دستگاه‌های فرهنگی در سال آینده چقدر است؟
لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. به گزارش فارس، براساس این گزارش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سال ۱۳۹۸، مبلغ هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است، در حالی که در لایحه بودجه سال ۹۷، برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع هزار و ۳۱۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود. بر این اساس بودجه سال ۱۳۹۸ وزارت ارشاد نسبت بودجه سال جاری بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته است. این گزارش اضافه می‌کند بودجه ستادی وزارت ارشاد ۸۶۸ میلیارد و ۴۹۶ میلیون تومان در نظر گرفته شده، همچنین بودجه نشر کتاب و مطبوعات ۲۳۲ میلیارد تومان، سازمان امور سینمایی ۲۰۵ میلیارد تومان، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ۳۲۰ میلیارد تومان، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ۲۸ میلیارد تومان، مجمع جهانی اهل بیت(ع) ۳۳ میلیارد تومان و بنیاد سعدی ۱۲۷ میلیارد تومان است. بودجه سازمان تبلیغات اسلامی ۳۴۵ میلیارد و ۸۲۸ میلیون تومان، مرکز رسیدگی به امور مساجد ۲۸ میلیارد تومان، ستاد اقامه نماز ۱۲ میلیارد تومان، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ۶۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ۱۷۸ میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

دبیران علمی یازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب معرفی شدند
معاون هنری حوزه هنری، دبیران علمی یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب را منصوب کرد. به گزارش «وطن امروز»، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری، طی حکمی محمدمهدی سیار را به عنوان دبیر علمی بخش شعر و ساسان ناطق را به عنوان دبیر علمی بخش داستان یازدهمین دوره جشنواره شعر و داستان انقلاب اسلامی معرفی کرد. محمدمهدی سیار از شاعران جوان و فعال کشورمان است و ساسان ناطق نیز از نویسندگان جوان ایرانی است که 2 مجموعه داستان «وقتی جنگ تمام شود» و «در آفریقا همه چیز سیاه است» و رمان نوجوان «قوش» از جمله آثار او است.


انتصاب رئیس جدید شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی
«سیدوحید فخرموسوی» به عنوان رئیس شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی از شهرام کرمی، مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد حکم گرفت. به گزارش «وطن امروز»، سیدوحید فخرموسوی دارای کارشناسی ادبیات نمایشی اراک و کارشناسی ارشد کارگردانی از دانشگاه تربیت مدرس تهران است که پیش از این، معاون دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های هنری وزارت ارشاد و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بوده است. او در سابقه فعالیت‌های هنری خود بازی در بیش از 20 نمایش صحنه‌ای و خیابانی، کارگردانی چندین نمایش و ایفای نقش در چند سریال تلویزیونی را دارد.

آغاز جشنواره تئاتر هنرمندان شاهد از 9 دی
در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر با حضور هنرمندانی از سراسر کشور برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمرتضی حسینی، دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: در این بخش از جشنواره ملی هنرمندان شاهد و ایثارگر 21 اثر نمایشی شامل 9 نمایش صحنه‌ای و 12 نمایش خیابانی در قالب 44 اجرا توسط گروه‌های هنری و نمایشی از شهرهای مختلف کشور اجرا خواهند داشت. قطب‌الدین صادقی، دکتر محمود فرهنگ و دکتر محمدرضا غفاری‌داوری بخش آثار صحنه‌ای را برعهده دارند و امیرحسین شفیعی، وحید لک، محمدرضا درند، فرشاد یاری و علی اسدی نیز داوران بخش خیابانی جشنواره تئاتر هستند. با توجه به در پیش بودن 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، بخش ویژه‌ای را هم برای پرده‌خوانی انقلاب در مدارس متوسطه تنکابن و رامسر برنامه‌ریزی کرده‌ایم. جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر از 9 تا 12 دی‌ماه در شهر رامسر و تنکابن برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0072 sec