printlogo


کد خبر: 203841تاریخ: 1397/10/5 00:00
9 کشته و 26 مجروح در حادثه تلخ واژگونی اتوبوس در دانشگاه علوم و تحقیقات در تهران
پایان ترم مرگ!
دستور دادستانی برای پیگیری حادثه

گروه اجتماعی: در حادثه واژگون شدن یک اتوبوس حامل دانشجویان در محوطه دانشگاه آزاد، واحد علوم و تحقیقات در تهران، 9 دانشجو کشته شدند. در این حادثه که ظهر روز گذشته در شمال غرب پایتخت رخ داد، ۲6 نفر هم زخمی شدند. تعداد کشته‌شدگان این حادثه ابتدا 7 نفر اعلام شد اما ساعاتی بعد 2 تن از مجروحان این سانحه در بیمارستان جان خود را از دست دادند. به گفته منابع رسمی، حال چند تن دیگر از مصدومان نیز وخیم گزارش شده است.
رئیس اورژانس تهران درباره این حادثه گفته است: حوالی ساعت ١٢ روز گذشته واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان در دانشگاه علوم و تحقیقات تهران واقع در بلوار سیمون‌بولیوار به سازمان اورژانس اعلام شد که در پی آن یک بالگرد اورژانس، ۱۵‌دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس و 2 دستگاه موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند. رئیس مرکز اورژانس تهران افزود: حادثه‌دیدگان پس از اقدامات اولیه توسط تکنیسین‌های اورژانس به نزدیک‌ترین مراکز درمانی انتقال یافتند.
حال وخیم مصدومان
«سیدجلال ملکی» سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز در این باره گفت: ساعت ۱۲ و ۲۲ دقیقه حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس در انتهای بلوار سیمون بولیوار به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن، ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان 4 ایستگاه را به محل حادثه که یک مجتمع آموزشی بود اعزام کرد. وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل سقوط اتوبوس  خاطرنشان کرد: پیش از حضور آتش‌نشانان تعدادی از آنان از داخل کابین خارج شده بودند. ملکی گفت: تعداد زیادی از سرنشینان این اتوبوس مصدوم شده‌اند، مصدومان پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط تکنیسین‌های اورژانس به بیمارستان‌های نیایش، عرفان، حضرت رسول، امام خمینی(ره) و شریعتی انتقال یافتند. رئیس مرکز اورژانس تهران اظهار داشت: حال برخی مصدومان این حادثه وخیم است و ممکن است تعداد فوتی‌ها افزایش یابد.
گفتنی است پس از این حادثه تلخ این واحد دانشگاهی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام شد.
بررسی دلیل حادثه مرگبار
علاوه بر این جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز اعلام کرد تصادف مرگبار اتوبوس در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در دست بررسی است. سرهنگ حسن عابدی در این باره گفته است: اتوبوس حامل دانشجویان در واحد علوم و تحقیقات در حال حرکت بوده که ناگهان از مسیر خارج و با برخورد به دیواره بتنی واژگون شده است. عابدی با بیان اینکه 8 نفر در دم جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: عوامل راهور پس  از اعلام این حادثه، در محل حاضر شده و تیمی ویژه از کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در حال بررسی  دلیل حادثه هستند و در حال حاضر نمی‌توان علت قطعی این حادثه را اعلام کرد.  
احتمال سکته راننده اتوبوس
همچنین رئیس اورژانس تهران گفته است: موضوع سکته کردن یا نکردن راننده اتوبوس باید از سوی سازمان پزشکی قانونی اعلام شود. در پی حادثه واژگونی مرگبار اتوبوسی در واحد علوم و تحقیقات،‌ اخباری در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به نقل از معاون دانشگاه آزاد مبنی بر سکته راننده منعکس شد که رئیس روابط عمومی اورژانس تهران درباره آن اظهار داشت: راننده اتوبوس مذکور فوت کرده است اما اینکه سکته کرده است مورد تایید نیست. وی خاطرنشان کرد: این موضوع  باید بررسی و نظر نهایی درباره وضعیت راننده اتوبوس توسط سازمان پزشکی قانونی اعلام شود. صابریان افزود: همچنین هنوز دلیل حادثه مشخص نیست و باید توسط عوامل ذی‌صلاح بررسی و اعلام شود.
دستور دادستانی برای پیگیری حادثه
در پی این حادثه، حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور طی دستوری از دادستان تهران خواست به موضوع رسیدگی کند.
برخورد با پایه بتنی تأسیسات آب
علاوه بر این رئیس پلیس راهور تهران گفت: متاسفانه اتوبوس حامل دانشجویان در شیب دانشگاه بوده که به پایه بتنی برخورد می‌کند و این دلیل افزایش کشته‌شدگان بوده است. سردار محمدرضا مهماندار درباره  آخرین وضعیت حادثه اتوبوس دانشجویان گفت: بلافاصله بعد از این حادثه، همکاران بنده در پلیس در محل حادثه حاضر شدند. وی با بیان اینکه حادثه در معابر دانشگاه آزاد و در محوطه داخلی بوده است، گفت: این معابر در شیب بوده است، به همین دلیل جابه‌جایی دانشجویان توسط پیمانکار بوده است. سردار مهماندار تصریح کرد: اتوبوس به سمت جنوب دانشگاه در حال حرکت بوده است و حدود 90 متر در فضای سبز طی می‌کند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه توقف اتوبوس در شیب کار سختی بوده است، گفت: متاسفانه پس از این حادثه، اتوبوس با تاسیسات آب که از جنس بتنی بوده است برخورد می‌کند و بخش عمده‌ای از زیر اتوبوس از بین می‌رود و تنها انتهای اتوبوس سالم باقی مانده است. وی ادامه داد: علت افزایش کشته‌شدگان همین برخورد با پایه بتنی بوده است. البته همکاران بنده مشغول بررسی دقیق حادثه هستند و همکاری‌ها با مسؤولان قضایی هم در این رابطه ادامه دارد. گفتنی است در لحظات پایانی این گزارش، خبری به نقل از میزان منتشر شد مبنی بر اینکه، درپی این حادثه تاکنون پیمانکار حمل و نقل و پیمانکار عمرانی دانشگاه بازداشت شده‌اند و تحت نظر قرار دارند.

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه در گذشت دانشجویان
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی حادثه مصیبت‌بار در گذشت دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات منتشر شد.در متن این پیام آمده است:
بسمه‌تعالی
حادثه‌ مصیبت‌بار امروز که به درگذشت 8 نفر از دانشجویان عزیز و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید بسیار دردآور و تأسف‌بار است. اینجانب ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان و عموم جامعه‌ دانشگاهی، به همه‌ بازماندگان این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم و از خداوند صبر و اجر برای خانواده‌های داغدار طلب می‌کنم.


Page Generated in 0/0065 sec