printlogo


کد خبر: 203849تاریخ: 1397/10/5 00:00
دلار دوباره وارد کانال ۱1هزار تومان شد

دیروز ساعتی پس از حضور رئیس‌جمهور در مجلس و تقدیم لایحه بودجه ۹۸ کل کشور، دلار معاملات خود را با حرکت در کانال 11 هزار تومانی، با نرخ ۱1 هزار و 300 تومان به پایان رساند. به گزارش مهر، در جریان معاملات دیروز (سه‌شنبه ۴ دی‌ماه) قیمت هر اسکناس دلار برای فروش ۱1 هزار و 300 تومان و برای خرید 11 هزار تومان داد و ستد شد. همچنین هر یورو برای خرید 13 هزار و ۵۰ تومان و برای فروش 13 هزار و ۱۰۰ تومان بود.
دستورالعمل جدید خرید و فروش ارز
در همین حال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دستورالعمل جدید خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز را اعلام کرد.  به گزارش  کانون صرافان ایرانیان، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو نامه عمومی شماره ۹۷/۳۳۳۹۳۷ مورخ 22/9/97 این بانک، موضوع «دستورالعمل خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز» به اطلاع می‌رساند در جهت تسهیل فرآیند تامین ارز تجارت کشور، آن صرافی می‌تواند نسبت به خرید حواله‌های ارزی از بانک مرکزی از طریق شعب ارزی بانک‌های عامل با رعایت مقررات ارزی و ثبت در «سامانه نظارت ارز (سنا)» جهت پوشش تقاضا‌های مشتریان بابت مصارف وارداتی از طریق «سامانه نیما» اقدام کند.
کریسمس سیاه برای دلار
روز سه‌شنبه در شرایطی که واشنگتن درگیر تعطیلی بخشی از دولت و رویارویی علنی کاخ سفید با بانک مرکزی شده است، ارزش دلار به پایین‌ترین میزان ۴ ماهه خود در برابر ین سقوط کرد. به گزارش رویترز، یک تاجر کهنه‌کار ارز در یکی از بانک‌های بزرگ ژاپن می‌گوید: مردم می‌گویند این کریسمس سیاه است. دلار در ادامه کاهش ارزش خود، دیروز هفتمین روز ضرردهی خود را ثبت کرد و 27/0‌درصد دیگر افت کرد تا به نرخ 12/110 ین برسد که پایین‌ترین میزان آن از اواخر آگوست تاکنون است. ین ژاپن همچنین در برابر پوند انگلیس به بالاترین نرخ ۱۶ ماهه خود رسید و هر پوند انگلیس با 90/139 ین معامله شد. شاخص نوسانات وال‌استریت که نوسانات شاخص‌های سهام را دنبال می‌کند و عموما به عنوان شاخص وحشت سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود، به رقم 10/36 واحد جهش کرده است که بالاترین سطح آن از ۶ فوریه تاکنون است.
 


Page Generated in 0/0064 sec