printlogo


کد خبر: 203850تاریخ: 1397/10/5 00:00
اخبار

عرضه گوشت منجمد دولتی در واحد‌های صنفی
توزیع گوشت منجمد، مرغ منجمد و تخم‌مرغ به نرخ دولتی از دیروز در واحد‌های صنفی مجاز آغاز شد. به گزارش میزان، اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران اعلام کرد: توزیع گوشت منجمد، مرغ منجمد و تخم‌مرغ به نرخ دولتی از دیروز در واحد‌های صنفی مجاز آغاز شد. بر این اساس هر کیلوگرم گوشت برزیلی منجمد با قیمت ٢٧هزار تومان، مرغ منجمد ۸۹۰۰ تومان و هر شانه تخم‌مرغ ۱۳۸۰۰ تومان عرضه می‌شود. عرضه مواد پروتئینی از طریق پشتیبانی امور دام و اتحادیه صورت می‌گیرد و به اعضای دارای پروانه معتبر این اتحادیه و نیز اتحادیه گوشت صادر خواهد شد.

واردات دام زنده آزاد شد
واردات دام زنده آزاد شد و قرار است حدود 250 هزار راس دام سبک از کشور رومانی وارد شود. علی‌اصغر ملکی از واردات دام زنده برای کنترل قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت:‌ شرکت پشتیبانی امور دام کشور مجوز واردات در سطح گسترده را از سازمان دامپزشکی کشور گرفته و با واردات آن قیمت گوشت در بازار متعادل می‌شود. به گفته رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، حجم واردات دامی که قرار است انجام شود حدود 250 هزار راس دام سبک پیش‌بینی شده و ورود آن به کشور می‌تواند جلوی افزایش قیمت چند ماه گذشته را تا حدی بگیرد. سالانه حدود 870 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید می‌شود و نیاز به واردات حدود 130 هزار تن گوشت از خارج است تا نیاز کشور تامین شود. قیمت گوشت در کشور طی چند ماه گذشته تا حدود 50 درصد افزایش یافت و به کیلویی 80 هزار تومان هم رسید. قیمت این محصول به اندازه‌ای بالا رفت که از توان خرید قشر متوسط جامعه هم خارج شد.

۸۰ درصد آبخوان‌ها ممنوعه شد
طی 3 سال گذشته، از برداشت غیرمجاز 3/2 میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های ایران جلوگیری شده است. به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر حفاظت و امور مشترکان شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد آبخوان‌ها ممنوعه شده یا فاقد پتانسیل آب زیرزمینی هستند، گفت: طی 3 سال گذشته، از برداشت غیرمجاز 3/2میلیارد مترمکعب آب از آبخوان‌های کشور جلوگیری شده است. سیدمحمدعلی مصطفوی طرح در حال اجرای احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی کشور را تنها راه احیای آبخوان‌ها دانست و با اشاره به آخرین آماربرداری سراسری در کشور (منتهی به سال ۱۳۹۰) اظهار کرد: حدود ۸۰۰ هزار حلقه چاه با برداشت ۴۶ میلیارد مترمکعب شناسایی شده است که حدود ۶۰ درصد این چاه‌ها دارای پروانه بهره‌برداری معتبر بوده و حدود ۱۵‌درصد از کل برداشت گزارش شده هم مربوط به چاه‌های غیرمجاز کشور است.


ستاد سفر‌های نوروزی رجا آغاز به کار کرد
به منظور برنامه‌ریزی برای خدمات‌دهی مطلوب به مسافران نوروزی سال ۱۳۹۸، ستاد سفر‌های نوروزی شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با برگزاری نخستین جلسه آغاز به کار کرد. مدیرعامل شرکت رجا درباره تشکیل این ستاد گفت: هدف نهایی همه مدیران و همکاران تا آغاز سفر‌های نوروزی، ایجاد شرایط مطلوب برای هموطنان در سفر با قطار‌های رجا و جلب رضایتمندی آنان و ایجاد نشاط و آرامش روانی و روحی است. محمد رجبی به لزوم احساس تفاوت در خدمات‌دهی از سوی هموطنان در سفر‌های نوروزی و اهمیت آموزش و کار‌های فرهنگی برای کارکنان بویژه در سطوح خدماتی تأکید کرد. وی گفت: تمام پیش‌بینی‌ها و مقدمات لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در ایام نوروز باید بر اساس چک‌لیست‌های بخش‌ها و واحد‌های ذی‌ربط انجام شده تا به بهترین وجه ممکن در خدمت هموطنان باشیم. محمدرضا شناسنده، رئیس ستاد سفر‌های نوروزی شرکت رجا نیز اظهار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی لازم همه اقدامات و کار‌های مقدماتی تا رسیدن به ایام پیک نوروزی در زمان مناسب انجام گیرد تا خدمات‌دهی متفاوت و درخور شأن مسافران انجام دهیم.
 


Page Generated in 0/0067 sec