printlogo


کد خبر: 203851تاریخ: 1397/10/5 00:00
اخبار

حباب سکه ۵۵۰ هزار تومان شد
رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه حباب سکه هم‌اکنون ۵۵۰ هزار تومان است، گفت: امیدواریم مسؤولان طوری برنامه‌ریزی کنند که التهاب گذشته در بازار طلا و ارز تکرار نشود. آیت محمدولی در گفت وگو با تسنیم، درباره وضعیت بازار و چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در روز گذشته اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران افزایش قیمت ارز است که از روز دوشنبه شدت گرفته است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر معتقد است لایحه بودجه، افزایش قیمت جهانی طلا و قیمت دلار، 3 عامل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه است. وی درباره وضعیت خرید و فروش در بازار طلا و سکه گفت: ممکن است در بحث سکه و طلای آب‌شده افرادی برای خرید ورود کنند ولی برای مصنوعات طلا خریدی نیست و اگر این نوسانات تشدید شود همان 10 درصد خریدی که قبلاً بود نیز انجام نمی‌شود. محمدولی حباب سکه در بازار تهران را طی دیروز بین 500 تا 550 هزار تومان اعلام کرد و افزود: در بازار تهران قیمت انواع سکه و طلا افزایش یافته است؛ بر همین اساس در بازار تهران سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با قیمت 3 میلیون و 710 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3میلیون و 500 هزار تومان معامله می‌شود.


شاخص بورس منفی شد
شاخص بورس در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه ۵۳۳ واحد افت کرد. به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای دیروز بازار سرمایه تعداد 2 میلیارد و 22 میلیون سهم و حق ‌تقدم به ‌‌ارزش 462 میلیارد تومان در 128هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 533 واحدی در ارتفاع 156 هزار و 950 واحد قرار گرفت.  شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم دیروز روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 155 واحد، شاخص کل (هموزن) 8‌واحد، شاخص قیمت (هموزن) 5 واحد، شاخص آزاد شناور 497 واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب 547 و 318 واحد افت کردند. در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 535 میلیون ورقه به‌ارزش 434 میلیارد تومان در 84 هزار نوبت، آیفکس 6 واحد افت کرد و در ارتفاع 1820 واحد قرار گرفت.


صادرات ۲۵ هزار تن خرمای مضافتی
۲۵ هزار و ۱۱۳ تن خرمای مضافتی به ارزش ۳۱ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۴۴۷ دلار در نیمه نخست امسال به صورت ساده یا خشک کرده از کشور صادر شده که بیشترین حجم صادرات را در میان انواع این محصول به خود اختصاص داده است. مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی گفت: خرمای ایران به ۷۸ کشور جهان صادر می‌شود و هند با خرید بیش از ۱۱ میلیون دلار بزرگ‌ترین مشتری این محصول از ایران به شمار می‌رود. مسعود لطیفیان با اشاره به صادرات انواع دیگر خرمای کشور اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال ۵۳۹۱ تن خرمای شاهانی به ارزش ۴‌میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۱‌دلار و خرمای زاهدی نیز به میزان ۶۶۵۱ تن به ارزش 3 میلیون و ۴۷۳ هزار و ۱۱۲ دلار صادر شده است. وی گفت: بر اساس آمار گمرک ایران، در همین مدت ۳۲۶۱‌تن خرمای استعمران به ارزش 2‌میلیون و ۷۴۳‌هزا ر و ۳۱۷ دلار، خرمای کبکاب به میزان ۲۵۶۹ تن و به ارزش یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۳۴۰ دلار و خرمای پیارم با وزن ۵۲۹ تن و به ارزش یک میلیون و ۶۱۴‌هزار و ۵۳۷ دلار صادرات داشته‌ایم. مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری معاونت امور باغبانی افزود: علاوه بر این موارد، ۳۸ هزار و ۴۰۶ تن از سایر خرما‌ها در ردیف‌های دیگر به ارزش ۳۷‌میلیون و ۱۷۲‌هزار و ۷۱۰‌دلار صادر شده است.


Page Generated in 0/0066 sec