printlogo


کد خبر: 203954تاریخ: 1397/10/8 00:00
اخبار

اعلام جزئیات افتتاحیه نهمین دوره جشنواره فیلم عمار
مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار فردا و همزمان با سالگرد حماسه مردمی ۹ دی، از ساعت 18:30 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش
«وطن امروز»، علاوه بر معرفی برگزیدگان بخش‌های «نماهنگ»، «برنامه تلویزیونی»، «پویانمایی»، «فیلم ما»، «نقد، مقالات و پژوهش‌های سینمایی» و «فیلمنامه»، مراسم پاسداشت ویژه شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه و حامد زمانی هنرمند جوان موسیقی انقلاب نیز در افتتاحیه برگزار می‌شود. همچنین اکران‌های مرکزی نهمین جشنواره عمار از ۱۰ تا ۱۸ دی به روال هر سال در سینما فلسطین برگزار می‌شود.


«یاقوت کبود» فراخوان داد
فراخوان نخستین کنگره ملی شعر فاطمی با عنوان «یاقوت کبود» منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، انجمن ادبی استان قم و دبیرخانه دائمی شعر‌ آیینی کشور، نخستین کنگره ملی شعر فاطمی را با دبیری علمی محمدعلی مجاهدی تحت عنوان «یاقوت کبود» برگزار می‌کند. تمام اشعاری که با محوریت و‌ موضوع حضرت فاطمه زهرا(س) اعم از مدح یا مرثیه سروده شده‌، در زمره آثاری است که می‌توانند در کنگره حضور پیدا کنند. شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۰ دی به پست الکترونیکی کنگره به آدرس anjomanadabiqom@gmail.com ارسال کنند.


شهرام ناظری در بیمارستان بستری شد
شهرام ناظری، خواننده نامدار کشورمان به دلیل عفونت ریوی و مشکلات تنفسی در بیمارستان بستری شد. به گزارش فارس، این هنرمند عرصه موسیقی کشورمان ابتدا دچار سرماخوردگی شده و سپس با سرایت عفونت به مجاری تنفسی، دچار عفونت ریوی شده است. این چهره ماندگار حوزه موسیقی، پنجشنبه به دلیل شدت گرفتن بیماری به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه کرده و در آن بستری شده است. بیماری این خواننده کشورمان، موجب لغو کنسرت اصفهان او شده که قرار بود در روزهای پایانی هفته گذشته (4 تا 6 دی‌ماه) در این شهر برگزار شود. گفته می‌شود احتمال لغو کنسرت‌های بعدی این هنرمند آوازی کشورمان نیز وجود دارد.


برگزاری نخستین ‌رویداد هنری- ‌رسانه‌ای «یمن و نقش من»
اولین رویداد تخصصی «یمن و نقش من» با هدف تولید آثار هنری و رسانه‌ای در پشتیبانی از مظلومیت و مقاومت مردم یمن برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، نخستین‌ کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» با هدف تولید آثار هنری و رسانه‌ای در پشتیبانی از مظلومیت و مقاومت مردم یمن در روزهای 19، 20و 21 دی‌ماه توسط خیریه هنر برگزار می‌شود. در این رویداد هنرمندان و اصحاب رسانه با محوریت شعار کلیدی «یمن و نقش من» به ایده‌پردازی و خلق آثار هنری-رسانه‌ای می‌پردازند. آثار تولیدشده و خروجی‌های این کارگاه‌ها با تلاش رسانه‌های مردمی، شبکه‌های اجتماعی، خبرگزاری‌ها و مخاطبان رویداد در فضای رسانه‌ای مجازی و حقیقی منتشر خواهد شد. همچنین با توجه به وجه بین‌المللی بحران یمن و و ضرورت توجه مخاطبان غیر فارسی‌زبان به این موضوع، محتواهای تولید شده به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر خواهد شد. آگاهسازی جامعه بین‌الملل درباره فاجعه انسانی و کمبود گسترده غذا، کمک به افزایش فشار رسانه‌ای علیه سکوت نهادهای حقوق بشری و جنایات حکام سعودی درباره کشتار کودکان و نسل‌کشی گسترده در یمن از اهداف برگزاری این رویداد است. علاقه‌مندان به شرکت در نخستین‌کارگاه تخصصی «یمن و نقش من» می‌توانند جهت دریافت اطلاعات تکمیلی، به آدرس خیریه هنر در شبکه‌های مجازی به نشانی:
 artcharity @ مراجعه کنند. گفتنی است، خیریه هنر نخستین ‌مجموعه مردمی است که به صورت تخصصی در فرآیند ارتباط میان هنر، هنرمندان و امور عام‌المنفعه فعالیت می‌کند. این مجموعه توسط جمعی از فعالان و دانشجویان دانشگاه هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۲ راه‌اندازی شده است.


Page Generated in 0/0127 sec