printlogo


کد خبر: 203955تاریخ: 1397/10/8 00:00
اخبار

واکنش دادستان تهران به اجرای تئاتر لاکچری
دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به گزارش‌های مستند از تبلیغات ضددینی در یک تئاتر لاکچری خواستار ورود جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع شد. به گزارش تسنیم، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در برنامه «پارک شهر» رادیو تهران درباره تئاتر بینوایان که در هتل‌ اسپیناس پالاس در حال نمایش است، گفت: ما معتقدیم در حوزه فرهنگ و ارشاد، دستگاه‌ها باید با دقت و نظارت بیشتری مسائل را دنبال کنند. در هفته گذشته برای دیدن تئاتر بینوایان بدون اطلاع قبلی 2بار بازرس فرستادیم. گزارش‌های مکتوب به ما ارائه کرده‌اند. متأسفانه نتیجه بازرسی‌ها این است که حجاب در این تئاتر وضعیت مناسبی ندارد. از سوی دیگر تبلیغات ضددینی انجام می‌شود. نوع رفتار هنرپیشه‌ها در این نمایش مناسب نبوده است. گزارش‌های کتبی برای وزیر ارشاد فرستادیم. هنوز نواقص برطرف نشده است. تنها صدور یک اطلاعیه را دیده‌ایم، البته تیم جدیدی که به محل اعزام شد، گزارش‌هایی ارائه کرد که تا حدودی وضعیت بهتر شده ولی هنوز نواقص برطرف نشده است.


«ساده‌دلان» سریال نوروزی شبکه 2 شد
سریال «ساده‌دلان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا برای نوروز ۹۸ برای پخش از شبکه 2 سیما ساخته می‌شود. به گزارش ایسنا، حامد عنقا با اعلام ساخت سریال نوروزی شبکه 2 سیما اظهار کرد: این سریال هنوز در مرحله صحبت‌های اولیه است و جزئیات کامل آن در روزهای آینده مشخص خواهد شد. براساس این گزارش، محمدحسین لطیفی که کارگردان سریال نوروزی شبکه 3 سیماست، سرپرستی نویسندگان مجموعه «ساده‌دلان» را نیز برعهده دارد. همچنین از بهرنگ توفیقی به عنوان کارگردان این مجموعه یاد شده است.


آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته چقدر بود؟
آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، بر این اساس، در مجموع و تاکنون فیلم‌های «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، «لس‌آنجلس - تهران» ۷ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، «لازانیا» ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، «پیشونی سفید(۲)» ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، «بمب» ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «هشتگ» ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، «خانم یایا» ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، «مارموز» ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «کلمبوس» یک میلیاد و ۷۰۰ میلیون تومان، «پاستاریونی» یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، «میلیونر میامی» ۹۰۰ میلیون تومان، «سرو زیر آب» ۶۶۰میلیون تومان، «اتاق تاریک» ۱۷۵ میلیون تومان و «بی‌نامی» ۶۸ میلیون تومان فروش داشته‌اند.


باکس‌آفیس آمریکا رکوردی تاریخی به جا گذاشت
گزارش‌ها و واکاوی داده‌های فروش حاکی از آن است که سینمای آمریکا امسال طلایی‌ترین دوره خود در تاریخ این صنعت را از سر گذرانده است. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، میزان فروش گیشه‌ای در سینمای آمریکا به بالاترین رکورد خود در طول تاریخ رسید.‌ تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد سینمای آمریکا، کار خود در سال ۲۰۱۸ را با رسیدن به رکورد فروش 7/41 میلیارد دلاری به پایان خواهد برد و این بهترین عملکرد صنعت سینمای آمریکا در طول تاریخ محسوب می‌شود. بنا بر این تحلیل‌ها، باکس‌آفیس داخلی آمریکا امسال با 9/11 میلیارد دلار فروش، افزایشی ۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷ را تجربه کرد و حضور تماشاگران نیز ۴ درصد از سال قبل بیشتر شده است. فروش خارج از آمریکای شمالی نیز پرونده امسال خود را را با رقم 8/29 میلیارد دلار خواهد بست تا نسبت به سال گذشته افزایش نامحسوس یک درصدی را شاهد باشد. با ترکیب این ۲ داده اینطور می‌توان نتیجه گرفت که فروش جهانی سینمای آمریکا نسبت به سال گذشته نزدیک به 7/2 درصد افزایش داشته است.
 


Page Generated in 0/0057 sec