printlogo


کد خبر: 203969تاریخ: 1397/10/8 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد
نامه به رهبر انقلاب درباره تبلیغات  مؤسسات آموزشی
وزیر آموزش‌وپرورش در توئیتی نوشته است: «چندی قبل نامه‌ای را به محضر رهبر انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها نوشتم». به گزارش تسنیم، وزیر آموزش‌وپرورش در قالب یک رشته توئیت در صفحه شخصی خود نوشته است: «چندی پیش نامه‌ای را به محضر رهبر انقلاب درباره تبلیغات پرتعداد و ناسالم برخی موسسات در رسانه‌ها نوشتم که مورد لطف و نظر مساعد ایشان قرار گرفت و دستورات موثری در این باره صادر نمودند. از وزارت ارشاد و برادرم جناب دکتر صالحی خواسته‌ام صدور مجوز برای کتب کمک‌درسی را منوط به تایید کارشناسان آموزش‌وپرورش کند. به برادر عزیزم مهندس رحمانی، وزیر محترم صمت نیز اعلام کردم از نظر وزارت آموزش‌وپرورش تخصیص ارز دولتی و حمایتی برای کاغذ کتب کمک‌درسی هیچ توجیهی ندارد و ارز مربوط صرف تامین سایر اقلام شود. در نامه‌ای به برادر عزیزم دکتر علی‌عسگری با استناد به نص صریح قانون خواسته‌ام هرگونه تبلیغات در این زمینه با مجوز وزارت آموزش‌وپرورش انجام پذیرد».

معاون سازمان امداد و نجات خبر داد
مصدومیت 11 مسافر در محور هراز
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به تصادف زنجیره‌ای در محور مازندران ـ آمل، گفت:‌ بر اثر این حادثه 11 مسافر مصدوم شدند. شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات در ارتباط با تصادف زنجیره‌ای در محور مازندران‌- آمل  به فارس اظهار داشت:‌ این حادثه ساعت 3:45 صبح جمعه در کیلومتر 60 محور هراز به تهران حوالی منطقه بائیجان، پیچ خانزاد میان خودروهای سواری سمند، پژو 206، پراید و هایما به وقوع پیوسته است. وی گفت: بر اثر این حادثه 11 مسافر مصدوم شدند که 6 نفر از آنها به نزدیک‌ترین مرکز درمانی انتقال یافتند و بقیه به صورت سرپایی مداوا شدند.


هواشناسی پیش‌بینی کرد
بارش باران  در استان‌های غربی کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: با بارش برف در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، چهارمحال‌وبختیاری، زنجان، البرز، مرکزی و تهران مواجه خواهیم بود.
احد وظیفه درباره وضعیت جوی چند روز آینده به میزان گفت: با بارش باران، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و همچنین بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات در استان‌های خوزستان، ایلام، کهگیلویه‌وبویراحمد، کرمانشاه، لرستان، همدان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، مرکزی و بارش برف در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، چهارمحال‌بختیاری، زنجان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، البرز، مرکزی و تهران روبه‌رو خواهیم بود. وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان و فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی[امروز] برای نواحی غرب و شمال غرب کشور و بتدریج دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. وی اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در مناطق جنوب غرب و جنوب کشور از جمله استان‌های بوشهر، خوزستان، گیلان و فارس بارش باران گاهی با رعد و برق و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0139 sec