printlogo


کد خبر: 203971تاریخ: 1397/10/8 00:00
کوتاه و گویا


 نخستین نشست ادبی تحت عنوان «چهارشنبه‌های قصر شعر»  با حضور محمدعلی بهمنی و اجرای سمانه نائینی در باغ‌موزه قصر برگزار شد. در این نشست، محسن سلیمانی، رئیس باغ‌موزه قصر ضمن خیر مقدم به حاضران عنوان کرد از این پس باغ‌موزه قصر میزبان علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی خواهد بود.
 ستاد بحران شهرداری منطقه یک تهران در آستانه فصل زمستان و تغییر شرایط جوی با برپایی مانور دور میزی پدافند غیرعامل آماده مدیریت بارش‌ها شد. کیوان فاتحی‌منش، دبیر ستاد مدیریت بحران این منطقه در جلسه فصلی این ستاد با محوریت مانور دورمیزی پدافند غیرعامل منطقه یک که با حضور مدیران شهرداری و سازمان‌‌های خدمات‌رسان برگزار شد، اظهار داشت: در این مانور اقدامات لازم در جهت ارتقای آمادگی برای رویارویی با تغییرات جوی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، دستورالعمل آماده و مشکلات و پیشنهادات اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه مورد بررسی قرار گرفت.
 نتایج تحقیقات نشان می‌دهد تمام فواید کافئین و تاثیرات مثبتش به صرف نوشیدن قهوه محقق نمی‌شود. برای مثال برای تاثیر کافئین بر جلوگیری از ریزش ارثی مو، باید کافئین را از طریق پوست سر به فولیکول‌‌های مو رساند که آن هم به واسطه‌ مصرف لیکویید یا شامپوهای دارای کمپلکس کافئین امکان‌پذیر است. مجتبی امیری، متخصص پوست و مو درباره نتایج یک تحقیقات میدانی در ایران گفت: نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تأثیر بیشترین پارامتر یعنی بی‌خوابی با کمترین پارامتر یعنی تحریک سلولی تنها 10 درصد است و همین تاثیر تحریک سلولی است که تمایل مردم را در بیشتر کشورهای جهان در انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی به سمت محصولات حاوی کافئین سوق داده است.
 مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی از هوشمندسازی پایانه‌‌های تاکسیرانی شهر تهران خبر داد و گفت: حضور و غیاب و تردد تاکسی‌ها در پایانه‌ها به وسیله سیستم‌‌های هوشمند رصد و بر عملکرد آنها نظارت می‌شود. علیرضا قنادان با اشاره به استقرار ناوگان عملیات میدانی در زیرمجموعه نظارت هوشمند تاکسیرانی، اظهار داشت: نظارت هوشمند سازمان تاکسیرانی با سیستم ناوبری، اعمال جریمه و با دسترسی به دوربین‌های نظارتی در سطح شهر صورت می‌گیرد.
 دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اینکه اثرات ازن در بیماری‌های گوناگون اسکلتی از جمله آرتروز زانو و دیسک کمر دارای مطالعات و شواهد علمی کافی نیست، گفت: ازن در غلظت پایین به عنوان آنتی‌اکسیدان عمل کرده و در کاهش التهاب موثر است. سیداحمد رئیس‌السادات د‌ر حاشیه بیست‌ودومین سمینار طب فیزیکی، توانبخشی و الکترودیاگنوز ایران  اظهار داشت: طب فیزیکی و توانبخشی رشته تخصصی پزشکی بالینی ا‌ست که فرد بعد ا‌ز گذراندن دوره پزشکی عمومی وارد مرحله دستیاری شده و بعد ا‌ز ۴ سال فارغ‌التحصیل می‌شو‌د. همچنین هدف ا‌ز ا‌ین رشته پیشگیری، تشخیص، درمان و توانبخشی د‌ر حوزه بیماری‌های اسکلتی- عضلانی و کمک به بیماران قلبی و عروقی و ریوی نیز ا‌ست.


Page Generated in 0/0051 sec