printlogo


کد خبر: 203979تاریخ: 1397/10/8 00:00
اخبار

مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی
در حسینیه امام خمینی برگزار شد
مراسم ترحیم و بزرگداشت فقیه عالیقدر آیت‌الله‌العظمی هاشمی‌شاهرودی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح روز پنجشنبه با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (رحمه‌الله) برگزار شد. در این مراسم که اعضای خانواده و بستگان آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی، رؤسای قوای سه‌گانه، علما و روحانیون، مسؤولان، شخصیت‌ها، میهمانان خارجی و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند، قاریان قرآن آیاتی از کلام‌الله مجید را تلاوت کردند و ذاکران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به ذکر مصیبت پرداختند. همچنین حجت‌الاسلام صدیقی در سخنانی، نزول هدایت الهی را لطف دائمی پروردگار بر بندگان خود دانست و با اشاره به نقش مهم علمای دین در این مسیر گفت: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی از جمله فقیهان بزرگ و برجسته‌ای بود که با وجود قرار داشتن در قله‌های علم و معرفت، هیچگاه از عمل به تکالیف اجتماعی و انقلابی خود غافل نشد و با ولایتمداری کامل، تا آخرین لحظه مفتخر به خدمتگزاری به مردم و نظام اسلامی بود.

حماسه نهم دی قابل تکرار است
خطیب موقت جمعه تهران تأکید کرد: آنهایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند بدانند حماسه ۹ دی قابل تکرار است. به گزارش مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره حماسه ۹ دی تاکید کرد: این حماسه در تاریخ انقلاب ماندگار شده است و رهبر معظم انقلاب بخوبی نام این حرکت ارزشمند مردم را «حماسه» نامیدند و فرمودند در قضایای ۹ دی هم عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را ملت خلق کرد و این حماسه به معنای کاری افتخارآفرین و شجاعانه است که با مهارت انجام شد. وی ادامه داد: مردم در این حماسه شعارهایی دادند مبنی بر اینکه «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده» که بخوبی مؤید بیعت مردم با ولایت است و دیگر شعاری که آنان به کرات استفاده کردند آن بود که «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند». خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه «۹ دی حماسه حضور» بود، تصریح کرد: مؤمنان در هر عرصه‌ای که حضورشان ضرورت داشته باشد، حضور دارند و این حماسه مردمی را خلق کردند. وی تأکید کرد: به همه آنهایی که می‌خواهند فتنه‌آفرینی کنند هشدار می‌دهم حماسه ۹ دی قابل تکرار است.

تجمع بزرگ مدافعان حریم ولایت برگزار می‌شود
تجمع بزرگ و حماسی مدافعان حریم ولایت امروز (شنبه ۸ دی ماه) برای بازخوانی فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی با سخنرانی حجت‌الاسلام مصلحی برگزار می‌شود. به گزارش مهر، این تجمع بزرگ پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع حضرت امیر‌المومنین(ع) واقع در بلوار مرزداران برپا می‌شود. همچنین حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، سخنران و  امیر عباسی مداح این مراسم هستند.

ایران از ورود ارتش سوریه به «منبج» استقبال کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از برافراشته شدن پرچم سوریه در شهر منبج استقبال کرد. به گزارش تسنیم، بهرام قاسمی با اشاره به ورود نیروهای سوری به شهر منبج اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر لزوم احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه، برافراشته شدن پرچم ملی سوریه در شهر منبج را گامی مهم در تثبیت حاکمیت دولت قانونی سوریه بر سراسر خاک این کشور و قدمی تازه برای حل بحران در این کشور می‌داند و از آن استقبال می‌کند. فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه خود که دیروز جمعه صادر کرد، آورده است با توجه به پایبندی و تعهد کامل ارتش و نیروهای مسلح برای برعهده گرفتن مسؤولیت ملی در تحمیل حاکمیت کشور بر وجب به وجب خاک جمهوری عربی سوریه و پاسخ مثبت به درخواست مردم منطقه منبج، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح، ورود نیروهای ارتش به منبج و برافراشته شدن پرچم جمهوری عربی سوریه را اعلام می‌کند.
 


Page Generated in 0/0060 sec