printlogo


کد خبر: 203980تاریخ: 1397/10/8 00:00
اخبار

برجام مرده است  و ما خارج از برجام هستیم
مشاور امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه گفت: برجام مرده است و ما خارج از برجام هستیم. جواد لاریجانی در برنامه بدون توقف که از شبکه 3 سیما پخش شد با اعتقاد بر اینکه ما دیگر هیچ تعهدی به برجام نداریم، بیان کرد: ما در برجام 2 اندیکاتور داشتیم. اندیکاتور اول این است که ما باید نفت خودمان را در حد سهمیه‌مان براحتی بتوانیم بفروشیم و دوم اینکه باید سیستم بانکی به ما اجازه بدهد این پول نفت را هرجور می‌خواهیم مصرف کنیم و این دو اصلاً شرط مذاکرات ما در برجام بود و انجام نشد. وی افزود: حالا ما اولین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که نباید تعهد برجامی را بر دوش خود نگه داریم؛ نه اینکه خارج بشویم از برجام. دنیا نباید تصور کند که ما مسؤول هستیم تمام قدم‌ها را برداریم و آنها هم هر وقت دل‌شان خواست هرکاری انجام دهند. ما امروز هیچ تعهد بین‌المللی نداریم. 7 بند از برجام مربوط به آمریکاست و اگر شما 7 بند از یک قراردادی را بردارید دیگر آن قرارداد اعتبار ندارد، لذا ما باید در این مذاکرات کارشناسانه عمل کنیم، نه تنها سیاسی. وی خاطرنشان کرد: برجام یک قرارداد مرده است اما مساله بین‌المللی است و گزینه‌های ما بسیار بیشتر، پیچیده‌تر و دقیق‌تر از ساده خارج شدن از برجام است. ما اصلا از برجام خارج هستیم.

اروپا روابط تجاری خود با آمریکا را قربانی ارتباط با ایران نمی‌کند
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: هدف اصلی در میان کشورهای اروپایی بهبود روابط تجاری با آمریکاست و هیچ کدام حاضر نیستند روابط تجاری خود را با آمریکا قربانی ارتباط با ایران کنند. فؤاد ایزدی در گفت‌وگو با مهر، درباره اعلام مکانیزم مالی ویژه از سوی اروپا تا پایان سال میلادی جاری اظهار داشت: نباید چندان به طرف اروپایی امیدوار باشیم، چرا که از نظر آنها چه مکانیزم مالی ویژه جهت تداوم همکاری با ایران ارائه شود چه نشود، چه به ایران امتیاز بدهند یا ندهند ایران در برجام خواهد ماند. وی گفت: تا زمانی که این ذهنیت بین اروپایی‌ها درباره ایران وجود داشته باشد، این وضعیت هم ادامه خواهد داشت و آنها خود را ملزم به ارائه امتیازی بیشتر یا رفتاری بهتر نسبت به ایران نمی‌بینند. ایزدی تصریح کرد: اروپایی‌ها در بسیاری از حوزه‌ها همفکر و همسو با آمریکایی‌ها هستند و طبعاً اگر آنها مجبور به انتخاب میان ایران و آمریکا شوند، انتخاب آنها آمریکاست و البته این انتخاب آنها ده‌ها سال پیش صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه قرار بود چند هفته پس از خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها مکانیزم مالی ویژه را تهیه و مراحل اجرایی آن را آغاز کنند، افزود: امروز پس از گذشت 8 ماه از زمان خروج آمریکا از برجام، اروپایی‌ها وعده آغاز اجرایی شدن این مکانیسم را تا پایان سال میلادی جاری می‌دهند و این موضوع به دلیل آن است که آنها خروج ایران از برجام را جدی تلقی نمی‌کنند.

5 نفر در ارتباط با درگیری مسلحانه بردسیر دستگیر شدند
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت: 5 نفر که با پرونده 2 شهید انتظامی در درگیری روز گذشته اشرار مسلح در منطقه گلزار بردسیر استان کرمان ارتباط داشتند، دستگیر شدند.
سردار رضا بنی‌اسدی‌فر روز جمعه در مراسم تشییع 2شهید نیروی انتظامی افزود: یکی از دستگیرشدگان روز پنجشنبه در جریان درگیری در خودروی متواری شده حضور داشته است.  مراسم تشییع شهید ستوان دوم سلمان رهنما، اهل بردسیر و سرباز شهید حمید اسدی، اهل استان اصفهان دیروز جمعه از مقابل نیروی انتظامی بردسیر تا گلزار شهدا با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان این شهرستان برگزار شد. سردار بنی‌اسدی‌فر استان کرمان را یکی از پهناورترین استان‌های کشور عنوان کرد و گفت: همجواری کرمان با استان سیستان‌وبلوچستان و عبور مواد مخدر از جغرافیای این استان، باعث بروز چنین درگیری‌ها و مسائلی می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان ادامه داد: امنیت امروز این استان پهناور با دهه‌های قبل که اشرار در طول سال در کوه‌های منطقه مستقر بودند و ایجاد ناامنی می‌کردند قابل مقایسه  نیست.
وی ادامه داد: با تجمیع توانمندی‌های امنیتی، نظامی و انتظامی استان کرمان این پیام را به متخلفان می‌دهیم که دستگاه‌های امنیتی و انتظامی با آنان برخورد مقتدرانه‌ای خواهند داشت.
 


Page Generated in 0/0163 sec