printlogo


کد خبر: 203990تاریخ: 1397/10/9 00:00
مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی امروز 10 صبح به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود
بزرگداشت نهمین سالگرد 9 دی

شورای همـاهـنگی تبـلیـغات اسـلامی بـا صـدور اطـلاعیه‌ای اعلام کرد مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت ساعت 10 صبح امروز به صورت همزمان در سراسرکشور برگزار می‌شود. این مراسم در تهران، همزمان با دیگر شهرستان‌ها، ساعت 10 صبح امروز در میدان امام حسین(ع) برگزار خواهد شد.
به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از اطلاعیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی آمده است: یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، روز نمایش معجزه الهی تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و نماد ولایتمداری، دیانت، بصیرت، دشمن‌شناسی، تکلیف‌گرایی و عمل بهنگام مردم فهیم، متدین و زمان‌شناس ایران اسلامی است. در این اطلاعیه همچنین با اشاره به نقش ولایت فقیه در عبور از بحران‌ها تصریح شده است: روزی که با تجلی دست قدرت الهی و خلق حماسه‌ای بی‌بدیل با حضور خودجوش امت عاشورایی در عظیم‌ترین راهپیمایی تاریخ، رذیلانه‌ترین فتنه آمریکایی - صهیونیستی در هم پیچیده شد و بار دیگر قابلیت و کارآمدی نظام دینی مبتنی بر زعامت ولایت فقیه در عبور عزت‌آفرین و مقتدرانه از بحران‌ها را نشان داد و ثابت کرد که اگر همه قدرت‌های مالی و سیاسی جهان در مقابل نظام اسلامی بایستند این نظام قادر است سلحشورانه در مقابل آنها قد علم کند و با کمترین هزینه، اهداف خود را پیش ببرد، لذا زنده نگه‌داشتن و بزرگداشت این یوم‌الله به معنی واقعی کلمه و تبیین دستاوردهای گرانسنگ حرکت در سایه دین، بصیرت‌افزایی و روشنگری، وظیفه‌ای همگانی است. طبق این گزارش، بزرگداشت یوم‌الله ماندگار نهم دی‌ماه در تهران، همزمان با دیگر شهرستان‌ها، ساعت 10 صبح امروز یکشنبه در میدان امام حسین با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار سلامی، جانشین محترم فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.
بصیرت ملت سبب خلق حماسه ۹ دی شد
عضو مجلس خبرگان رهبری بر اهمیت گرامیداشت حماسه ۹ دی تأکید کرد و هدف فتنه ۸۸ را تلاش برای ساقط کردن نظام اسلامی خواند.
آیت‌الله علی معلمی ظهر دیروز در حاشیه همایش «حبیب انقلاب اسلامی» در جمع خبرنگاران بر اهمیت گرامیداشت حماسه 9 دی تأکید کرد و اظهار داشت: فتنه 88 جریان خزنده‌ای برای ساقط کردن نظام اسلامی بود که با هوشیاری و بصیرت ملت منجر به خلق حماسه 9 دی شد.
وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها سعی کردند عوامل خود را در مراکز تصمیم‌گیری نفوذ دهند و همان‌طور که توانستند نهضت مشروطه را به شکست بکشانند، انقلاب اسلامی را هم ساقط کنند. به گزارش تسنیم، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی حرکت خزنده دیگری را سال 88 آغاز کردند که بین نظام و مردم بویژه امامت و ولایت با ملت فاصله بیندازند. این جریان‌ها منتظر فرصت بودند و انتخابات صحنه‌ای برای این کار بود. عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فتنه‌گران کار را به جایی رساندند که بنیان نظام را نشانه رفته بودند اما دست خداوند که بر سر ملت قرار دارد، بار دیگر قدرت خود را نشان داد. اگر بحث سر نتیجه انتخابات بود چرا 8 ماه آتش فتنه را شعله‌ور نگه داشتند، برخی‌ها جان‌شان را از دست دادند و به  اموال عمومی خسارت وارد کردند؟ معلمی با بیان اینکه فتنه مورد حمایت جریان‌های معاند داخلی و خارجی قرار داشت، گفت: امام خمینی(ره) فرموده بود اگر دیدید دشمن از شما تعریف می‌کند بدانید راه را اشتباه رفته‌اید. وی ادامه داد: حضور مردم در 9 دی کارساز شد و صحنه‌ زیبایی خلق کرد، مردمی که آزرده شده بودند به خیابان‌ها آمدند و بساط فتنه‌گران را برچیدند.


Page Generated in 0/0093 sec